مراقبت از پوستوبلاگ

کرم ضد قرمزی پوست

معرفی بهترین کرم ها و مواد ضد قرمزی پوست

بسیاری از افراد با مشکل قرمزی پوست دست به گریبانند. برای درمان این مشکل اغلب به روش های سنتی روی می آورند که ممکن جوابگو باشد اما احتمال اینکه تاثیری بر روند درمان نداشته باشد هم زیاد است. از همین رو داروهایی مانند ژل، پماد و یا کرم ضد قرمزی پوست می تواند مثمر ثمر واقع شود.

دلایل قرمزی پوست چیست؟

از آفتاب سوختگی گرفته تا واکنش های آلرژیک، موارد زیادی وجود دارند که می توانند باعث قرمزی یا تحریک پوست شما شوند. حتی قرمزی پوست ممکن است به این دلیل باشد که خون اضافی به سطح پوست سرازیر می شود تا با محرک ها مبارزه کند و باعث بهبودی شود. پوست شما همچنین ممکن است در اثر فعالیت، مانند ورزش کردن یا استرس و عصبانیت، بر اساس تپش قلب، قرمز شود. (مطالعه مقاله درمان آفتاب سوختگی را هم به شما پیشنهاد می کنیم)

کرم موثر در قرمزی پوست

این همیشه دلیلی برای نگرانی نیست، اما پوست قرمز می تواند تحریک کننده و ناراحت کننده باشد. همچنین ممکن است با علائم دیگری همراه باشد. یکی از راه های درمان برای قرمزی پوست، استفاده از کرم ضد قرمزی پوست است و در ادامه قرار است به توضیح آن بپردازیم.

راه های درمان پوست قرمز

هنگامی که پوست ما دچار التهاب و قرمزی شده است، بهترین راه درمان این است که در ابتدا علت قرمز شدن را متوجه شویم و بر اساس آن دارو مصرف کنیم. به طور کلی برای درمان صورت سه روش وجود دارد

• تمیز کردن ناحیه آسیب دیده با آب و صابون (بنا به نوع قرمزی ممکن است این مورد حتی محرک برای قرمزی پوست شود)
  • مصرف دارو برای به حداقل رساندن تحریک
  • استفاده از درمان های موضعی مراقبت از پوست برای کاهش قرمزی پوست (استفاده از کرم ضد قرمزی پوست، پماد و ژل ضد قرمزی معمولا نتیجه بهتری برای درمان می دهد.)

اگر عفونت دلیل قرمزی پوست شما باشد، پزشک ممکن است برای کاهش علائم عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند.

درمان پوست قرمز با پماد

درمان های موضعی یک رویکرد مداوم و غیر تهاجمی برای درمان قرمزی صورت ارائه می دهد. داروهای مقوی جایگزین موثرتری برای درمان‌های بدون نسخه هستند. در حالی که داروهای موضعی بسته به شرایط بسیار متفاوت است، آنها به طور کلی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

• آنتی بیوتیک ها:  این داروها به مبارزه با علل باکتریایی قرمزی صورت کمک می کنند. آنها گاهی اوقات با آنتی بیوتیک های خوراکی با دوز کم ترکیب می شوند تا به کاهش التهاب نیز کمک کنند.
  • استروئیدها:  کرم های استروئیدی برای مبارزه با التهاب استفاده می شود. پزشک معمولاً کمترین قدرت مؤثر را تجویز می کند زیرا این داروها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.
  • رتینوئیدها:  کرم های رتینوئید حاوی ویتامین A طبیعی یا مصنوعی هستند. آنها می توانند رشد پوست را کند کرده و به باز کردن منافذ کمک کنند. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اثرات خود را نشان دهد.

استفاده از ژل ضد قرمزی پوست

در برخی از روش های درمان برای قرمزی پوست، به جای کرم، ژل ضد قرمزی پوست تجویز می شود این ژل اساسا بر پایه درمان به همراه آبرسانی کردن به پوست صورت مفید است.

ژل ضد قرمزی پوست

برند های تولید کننده کرم ضد قرمزی و التهاب پوست

کارخانه های دارو سازی زیادی در تولید کرم ضد قرمزی پوست در حال فعالیت هستند. بهترین برند های تولید کننده را در ادامه معرفی می کنیم.

زرالیفت درمالیفت

این کرم دارای خواص ضد التهابی، فاقد ترکیبات استروئیدی، رفع هرگونه التهاب و قرمزی است که به پوست شما کمک می کند.

سوتینگ سنس در نئودرم

دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کننده پوست است که برای علت های ناشی از آفتاب سوختگی، التهاب و سوختگی پس از پاکسازی و پس از لیزر، گزیدگی حشرات و… مفید است.

کرم سن سی بیو ای آر بایودرما

این کرم به قرمزی صورت که ناشی از گر گرفتگی و التهاب است کمک می کند. کرم سنسی بیو ای آر مرطوب کننده و قابلیت ترمیم کنندگی دارد و فاقد مواد آلرژی زا است.

کرم ضد التهاب و قرمزی پوست کالاندولا

این پماد گیاهی دارای خواص موثر ضد التهابی بالایی است. کرم کالاندولا برای سوختگی های ادرار نوزادان، آفتاب سوختگی، قرمزی ناشی از حساسیت های پوستی و… مناسب است.

کرم اگزاسین بزرگسالان

این کرم به قرمزی های ناشی از آفتاب سوختگی، اگزما و سوختگی پوست کمک می کند.

کرم پسوریازیس سریتا

همان طور که از اسمش پیدا است این کرم برای درمان قرمزی های ناشی از بیماری پسوریازیس مفید است و به التهابات پوستی این بیماری کمک می کند.

آیا کرم های آبرسان در ضد قرمزی پوست موثرند؟

بله کرم های آبرسان، سبب از بین بردن  التهابات پوستی می شود. دو نوع کرم آبرسان وجود دارد:

1. کرم آبرسان بر پایه آب
  2. کرم آبرسان بر پایه روغن

کرم آبرسان برای قرمزی پوست

از کرم های مرطوب کننده آبرسان برای ضد تیرگی دور چشم و رفع سیاهی تا جلوگیری از قرمزی پوست استفاده می شود. این روغن ها بر پایه روغن به کاهش قرمزی پوست کمک می کند تا سطح پوست کلاژن سازی کند و منافذ بسته شده پوست را باز می کند. همچنین خواص ضد التهابی بالایی دارد.

قرمزی پوست بعد از کرم لایه بردار

اسید یک ماده طبیعی است که از گیاهان و میوه ها به دست می آید. اسید سیتریک در لیمو یا سایر میوه های ترش وجود دارد. لایه بردارهای شیمیایی از انواع اسیدها تشکیل شده اند. آلفا هیدروکسی اسیدها، اسید گلیکولیک و بتا هیدروکسی اسید، از لاکتیک اسید های موجود در این ماسکهای لایه بردار هستند.

اگر پس از استفاده از اسید لایه بردار شیمیایی پوست قرمز شد، احتمالاً اینکه پوست هنوز نسبت به اسید مقاومت نکرده باشد زیاد است. همچنین ممکن است قدرت اسید برای پوست بالا باشد.

نتیجه گیری در رابطه با اینکه کدام کرم برای درمان پوست قرمز مناسب است؟

برای رفع قرمزی پس از لایه برداری، شما می توانید از کرم ضد قرمزی پوست و یا ژل ضد قرمزی برای رفع التهابات پوست خود استفاده کنید. به طور کلی کرم های زیر برای ضد قرمز شدن پوست مناسب هستند.

• کرم های ابرسان
  • کرم ضد قرمزی پوست اگزاسین، کالاندولا، سنسی بیو ای آر، پسوریازیس، سوتینگ سنس، رزالیفت
  • کرم های استروئیدی و رتینوئیدها

4.1/5 - (7 امتیاز)