مراقبت از پوست

فواید کرم آبرسان

استفاده از آبرسان پوست، موجب شادابی پوست و جلوگیری از خشکی پوست می گردد. یکی از معضلاتی که افراد با آن درگیر هستند خشکی پوست است، این اتفاق با افزایش سن، استفاده مکرر از وسایل آرایشی، و شستشوی بیش از حد اتفاق می افتد. پوست برای شاداب و سالم ماندن نیاز به مراقبت دارد. یکی از راههای مراقبت از پوست، کرمهای آبرسان است. برای درخشان و سالم ماندن پوست، نیاز به آبرسانی و هیدراته شدن دارد. آبرسانی یکی از مراحل روتین روزانه پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت آن می‌گردد. برای این منظور می‌توانید از یک کرم آبرسان مناسب و استاندارد استفاده نمایید.

برای دانستن فواید کرم آبرسان، ابتدا باید ماهیت کرم آبرسان را بدانیم.

کرم آبرسان چیست؟

استفاده از کرم ابرسان

در همین ابتدا، باید اعلام کنیم که کرم مرطوب‌کننده و کرم آبرسان با هم تفاوت دارند. هرچند برخی از ما تمایز بین این دو کرم را نمی‌دانیم، ولی تاثیر آن‌ها روی پوست، یکسان نیستند. کرم آبرسان، رطوبت مورد نیاز لایه‌های عمیق‌تر پوست شما را تامین می‌کند تا مضرات ناشی از خشکی پوست، گریبان‌گیر شما نشود. استفاده از آبرسان محدودیت سنی ندارد و همه افراد برای حفاظت از پوست خود باید آبرسان را به روتین روزانه خود اضافه کنند. البته ناگفته نماند که استفاده از آبرسان بعد از 30 سالگی، ضرورت دارد، چرا که در این سن، پیشگیری از چین و چروک اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

مواد رایج در آبرسان‌ها شامل گلیسیرین و هیالورونیک اسید است که از هیالورونیک اسید به‌عنوان نم‌نگهدار یاد می‌شود؛ چرا که این ماده، می‌تواند رطوبت را در خود نگه دارد، آن‌هم 1000 برابر وزنش!

فواید استفاده از کرم آبرسان چیست؟

فواید کرم آبرسان

مهمترین مزیت استفاده از کرم آبرسان برای پوست دست و صورت، حفظ شادابی و رطوبت پوست است. اما فواید دیگری هم دارد به شرح ذیل نام میبریم.

درخشندگی را به پوست برمی گرداند

از طریق کنترل  phپوست به کاهش جوش و آکنه در پوست کمک می کند

از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و پوست شما را صاف نشان می دهد.

به شفاف شدن پوست کمک بسیاری می کند و به مرور لک ها را کمرنگ تر می کند

کرم آبرسان، عمق چین و چروک ها را کم کرده و چروک های سطحی را ازبین می برد

استفاده منظم از آبرسان پوست را تقویت و مهمترین قدم برای حفظ آب در لایه اپیدرم است

یکی از مهمترین اقدامات برای جوانسازی یا حفظ جوانی پوست صورت، استفاده از کرم آبرسان است

مانند یک لایه محافظ، از نفوذ عمیق تر آلودگیهای هوا به پوست جلوگیری می کند

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

افراد زیادی این دو محصول مراقبت از پوست را یکسان می‌دانند، اما این محصولات با هم تفاوت دارند؛ فرمولاسیون این دو کرم تا حدودی شبیه به هم طراحی شده‌اند، اما در عملکرد، شباهت کمی با هم دارند. به طور کلی این دو کرم، روش‌های مختلفی برای تامین رطوبت پوست به کار می‌گیرند. با این حال، نتیجه استفاده از هر دو در برخی موارد می‌تواند یکسان ظاهر شود. کرم مرطوب‌کننده، از دو ماده اصلی روغن و نرم‌کننده تشکیل شده و اغلب به عنوان کرمی بر پایه روغن شناخته می‌شود. روغن موجود در مرطوب‌کننده، مانع خروج رطوبت شده و بیشتر مناسب افرادی است که از خشکی شدید پوست رنج می‌برند. کرم آبرسان، حاوی مواد جاذب رطوبت مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید است. این نوع کرم برخلاف کرم مرطوب‌کننده، برای پوست‌های دهیدراته یا کم آب بسیار کارساز خواهد بود. هرچند در بازار محصولات مراقبت از پوست، کرم دومنظوره که هم کار مرطوب‌کننده را انجام بدهد و هم آبرسان باشد، وجود دارد.کرم مرطوب کننده و آبرسان اوک شاین، با ترکیبات دو منظوره هم آبرسانی می کند و هم با داشتن روغن های شی باتر و آرگان و آووکادو باعث حفظ رطوبت می شود.

 بهترن زمان استفاده از آبرسان

پاسخ به این سؤال از دو زاویه مختلف امکان‌پذیر است. یکی بهترین سن استفاده از کرم آبرسان و دیگر بهترین زمان استفاده از آن در روتین پوستی روزانه.
برای استفاده از کرم آبرسان، تقریبا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، اما بعد از 30 سالگی، ضرورت استفاده از این محصول افزایش می‌یابد. بعد از 30 سالگی، قدرت ترمیم‌کنندگی پوست پایین آمده و سرعت ایجاد چین و چروک بیشتر می‌شود. قرار دادن آبرسان خوب در روتین پوستی، باعث می‌شود روند پیری و چروکیدگی پوست به تعویق بیوفتد.
بهترین زمان استفاده روزانه از کرم آبرسان، پس از شستن صورت و همزمان با رطوبت باقی مانده روی آن است. در حالی که هنوز صورتتان خشک نشده، کرم آبرسان را روی صورت ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. توصیه ما، شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ها بعد از خواب است.

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی برای بهبود شادابی پوست و کاهش اثرات چین و چروک هستید، حتما کرم آبرسان اوک شاین را به روتین روزانه خود اضافه کنید. کرم آبرسان با کرم مرطوب‌کننده تفاوت داشته و کارکردهای مختلفی روی پوست دارند. برای پوست کم آب، استفاده از کرم آبرسان توصیه می‌شود تا رطوبت از دسته رفته را بازیابی کند. اگر آبرسانی به پوست به درستی انجام بگیرد، علاوه بر شادابی و شفافیت، ترشح چربی اضافه کاهش یافته و احتمال ایجاد جوش کم می‌شود. انتخاب صحیح کرم آبرسان پوست برای پوستهای خشک و چرب، بسیار مهم و حساس است.کرم آبرسان اوک شاین یک کرم ایرانی است که علاوه بر خاصیت آبرسانی برای پوست، حاوی ویتامین  E که بهترین ویتامین برای خانم ها می باشد و طبق استانداردهای جهانی تولید شده است، پیشنهاد ما به شماست.

فواید کرم ابرسان

شما می توانید سایر محصولات اوک شاین را نیز از اینجا مشاهده نمایید.

 

 

4.2/5 - (22 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا