مجله آرایشی و زیبایی

20 مدل پرطرفدار رژ لب دخترانه

آشنایی با کاربرد انواع مختلف رژ لب

آیا شما هم مانند هزاران خانم، تاکنون تنها از یک مدل رژ لب استفاده کرده اید؟ حالا زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی جزیی اما اساسی در انتخاب های خود بدهید. با وجود اینکه در بازار لوازم آرایشی و زیبایی تنوع بیشماری در رنگ و طرح رژ لب وجود دارد، اما اکثر اوقات انتخاب های تکراری و اشتباهی را انجام می دهیم. اصلی ترین دلیل این کار عدم اطلاع از نیاز خود و انواع رژ ها می باشد. به طور کلی و خلاصه تر وظیفه رژ لب ها یکی از سه مورد زیر می باشد:

  • رژ لب هایی که به پوست لب ها رطوبت رسانی می کنند.
  • رژ لب های سبک که حس سنگینی و چسبندگی بر روی لب ها ایجاد نمی کنند.
  • رژ لب های براق و مایع که باعث حجیم تر دیده شدن لب ها می شوند.

برخی از رژ لب ها نیز ممکن است همه ویژگی های بالا را یکجا در خود داشته باشد. در اینصورت احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر فارمو به بررسی و معرفی ویژگی ها و کاربرد 20 مدل مختلف از رژ لب خواهیم پرداخت. در واقع مطلبی که در حال مطالعه آن هستید یک راهنمای کامل رژ لب به حساب می آید.

رژ لب مایع

رژ های مایع انتخابی راحت و سریع برای استفاده روزانه در هر سنی می باشند. این مدل از رژ لب علاوه بر اینکه به لب های شما درخشندگی و براقیت خاصی می بخشد، باعث بهبودی خشکی و ترک پوست لب نیز می گردد. این نوع از رژ لب با براق کردن لب ها باعث بزرگ تر دیده شدن لب ها می شود و گیرایی آنها را چندین برابر می کند.

معرفی رژ مایع

رژ های مایع در دو مدل رنگی و بی رنگ (شفاف) تولید و به بازار ارائه می شود. رژ مایع شفاف یا بی رنگ را می توان به تنهایی و یا بر روی رژ های جامد استفاده کرد. در هنگام خرید رژ مایع رنگی باید دقت نمایید که رنگ اصلی آنها روشن تر از چیزی است که در بسته بندی مشاهده می کنید. بنابراین وسواس و حساسیت بالایی به خرج دهید تا رژ لب مورد نظر خود را خریداری نمایید. اکثر رژ لب های مایع تنها تا چند ساعت پس از استفاده بر روی لب باقی می مانند و پس از آن جذب پوست لب می شوند.

رژ لب ساتن

رژ لب های معروف به ساتن درخشندگی فوق العاده ای به لب ها می بخشند. از آنجایی که پارچه های ساتن نیز درخشنده و گیرا هستند، نام ساتن بر روی این نوع از رژ لب نیز گذاشته شده است. رژ لب های ساتن از لحاظ براقیت شباهت زیادی به رژ های مایع دارند و تشخیص آنها کمی دشوار می باشد. تفاوت اصلی این دو رژ پر طرفدار در میزان روغن های گیاهی به کار رفته در ترکیبات آنها می باشد.

رژ لب ساتن
رژ لب ساتن

در ترکیبات رژ های ساتن روغن بیشتری استفاده شده است. همین مورد سبب می شود که علاوه بر افزایش درخشندگی لب ها، ترمیم و تقویت پوست لب را نیز به دنبال داشته باشد. از رژ های ساتن گرچه می توان به صورت روتین روزانه نیز استفاده کرد اما اغلب مناسب استفاده در مهمانی ها و مراسمات خاص می باشد. به خصوص اگر قرار و دورهمی شما در ساعات شب است بدون شک رژ لب ساتن را انتخاب کنید.

رژ کرمی

این مدل از رژ لب کمی با دو نوع قبلی تفاوت دارد. این نوع از رژ لب به نام رژ تیوپی نیز در بین مردم شناخته شده است. رژ های کرمی بر روی لب ظرافت و زیبایی فوق العاده ای ایجاد می کنند اما درخشندگی کمتری نسبت به رژ های مایع دارد. در ساخت این نوع از رژ لب ها از موم استفاده شده است. موم بکار رفته در آن محافظت کاملی از پوست لب ها انجام می دهد.

رژ کرمی

در نتیجه از پوست لب در برابر اشعه های مضر فرابنفش، آلودگی های محیطی، گرما و سرمای شدید مراقبت می کند. در عین حال از خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها نیز جلوگیری می کند. رژ های تیوپی یا کرمی از جمله ترند های آرایشی به شمار می رود. سهولت در استفاده و جابجایی یکی از عوامل محبوبیت این مدل می باشد.

لیپ گلاس

وظیفه اولیه و اصلی این مدل از رژ لب همانطور که نامش مشخص است، براق کردن لب ها است. در نتیجه اگر اولویت شما درخشان شدن لب هایتان است، بهترین گزینه برای شما لیپ گلاس می باشد. لیپ گلاس‌ها با براق کردن لب‌ها به حجیم تر دیده شدن آنها کمک می کند. در نتیجه اگر لب های نازکی دارید بهتر است همیشه یک برق لب در کیف آرایش خود داشته باشید. برق لب ها همیشه در یک نوع بی رنگ تولید می شوند.

لیپ گلاس

به همین دلیل نوجوانان نیز می توانند از آن استفاده کنند. از برق لب می توان به تنهایی و یا بر روی رژ های رنگی استفاده کرد. در نتیجه با ترکیب دو یا چند رژ لب و کمی خلاقیت می توانید رنگ های متنوع و جذابی خلق کنید. بنابراین برای اینکه به بهترین رنگ رژ لب برسید بهتر است بیش از یک عدد رژ در کیف آرایش خود داشته باشید.

تینت لب

تینت لب یا رنگ لب شاید در نگاه اول ناخوشایند و کثیف کاری به نظر بیاید اما با اولین استفاده متوجه خواهید شد کاملا اشتباه می کردید. تینت لب در واقع همان کار رژ لب را انجام می دهد با این تفاوت که رنگ تینت لب واقعی تر و طبیعی تر از رژ است. رنگ و پیگمنت های تینت لب قوی بوده و چند ثانیه پس از استفاده جذب لب می شود.

تینت لب

در نتیجه هیچ گونه سنگینی را بر روی لب هایتان احساس نخواهید کرد. ماندگاری تینت لب بسیار بالا می باشد و با غذا خوردن یا نوشیدن کمرنگ یا پاک نمی شود. اگر وقت کافی برای آرایش کردن و تمدید مجدد آن ندارید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید تینت یا رنگ لب می باشد.

رژ لب مرواریدی

همانطور که از اسم این مدل رژ لب ها مشخص است، تمرکز آنها بیشتر بر روی درخشش رژ می باشد. در نتیجه نمی توان از آنها توقع نرم کنندگی و احیا کنندگی پوست لب را داشت. پس بهتر است قبل از استفاده از رژ های مرواریدی، یک مرطوب کننده یا نرم کننده به لب ها بزنید. این مدل دقیقا در مقابل تینت لب قرار دارد.

رژ لب مرواریدی
رژ لب مرواریدی

چرا که تینت لب بر روی رنگ تاکید دارد و رژ مرواریدی باعث درخشندگی می شود. اگر به یک مراسم رسمی و تجملاتی دعوت شده اید بهتر است رژ لب مرواریدی را انتخاب کنید. با زدن این نوع رژ، مانند مروارید در مجلس بدرخشید. ابتدا رژ رنگی دلخواه خود را بزنید سپس رژ مرواریدی را از روی آن استفاده کنید. در اینصورت نه تنها رنگ مناسب و دلخواهی به لب هایتان داده اید، بلکه روشنایی و تلالو خیره کننده ای نیز بر روی لب های خود خواهید داشت.

اگر پوست شما روشن و سفید است، رژلب برای پوست سفید و روشن را مطالعه کنید.

رژلب مرطوب کننده

پوست لب ها نیز مانند پوست قسمت های مختلف بدن دچار خشکی و ترک می شود. بنابراین لازم است از یک مرطوب کننده لب مناسب و استاندارد استفاده نمود. برای این منظور رژ لب مرطوب کننده طراحی و تولید شده است. در صورتی که در مناطق گرم، خشک یا گرم و خشک زندگی می کنید، استفاده از مرطوب کننده لب باید در اولویت های شما قرار گیرد.

این نوع محصولات در ترکیبات خود از روغن های گیاهی و ویتامین های مختلف مانند ویتامین E استفاده می کنند. این ترکیبات به نرم شدن پوست لب و حفظ رطوبت آن کمک می کند. در نتیجه باعث می شود لب ها کمی براق تر و پر به نظر آیند. در واقع بدون نیاز به تزریق فیلر می توانید لب های خود را درشت تر کنید. این لب های پر با آرایش براق می تواند تکمیل شود.

رژ مات

بعضی از خانم ها علاقه ای به رژ لب های براق و اکلیلی ندارند. این دسته از بانوان طرفدار پروپاقرص رژ لب مات هستند. این رژ ها هیچ گونه براقیتی ندارند و ظاهری مات و یک دست ارائه می دهند. این نوع رژ لب ها در طیف رنگی متنوعی در بازار وجود دارند. استفاده از رژ مات جلوه شیک و با کلاسی به آرایش صورت می بخشد. برخی از مدل های رژ مات، حاوی مرطوب کننده نیز هستند. اما ممکن است وجود مرطوب کننده کمی از مات بودن آنها بکاهد.

رژ مات

رژ با ماندگاری بالا

رژ لب های معمولی با گذشت زمان و یا با خوردن و آشامیدن پاک می شود. در این حالت آن دسته از خانم هایی که دوست دارند همیشه آراسته باشند، مجبور هستند آرایش لب خود را تمدید کنند. این کار در طولانی مدت علاوه بر وقت گیر بودن، خسته کننده و آزار دهنده نیز می باشد. رژ لب با دوام و ماندگاری بالا برای این منظور طراحی و تولید شده است.

این نوع از رژ ها 4 الی 8 ساعت نیز ماندگاری دارند و به این راحتی ها پاک نمی شوند. البته ممکن است پس از صرف غذا به ترمیم بعضی از قسمت های رژ لب نیاز داشته باشید اما قسمت های بیشتری از رژ بدون تغییر باقی خواهد ماند.

رژلب صدفی

رژ لب صدفی در عین حال که به زیبایی بر روی لب های شما می درخشد، برق چشمگیری نیز دارد. از رژ صدفی می توان برای قرار های روزانه نیز استفاده کرد. اما صحیح ترین و ایده آل ترین حالت این است که در دورهمی های شبانه از آن استفاده شود. اگر نمی خواهید از درخشندگی رژ صدفی کاسته شود ممکن است نیاز به تمدید آن داشته باشید. پس از خوردن غذا و نوشیدن انواع نوشیدنی، تا حدودی از براقیت رژ لب کاسته می شود.

رژ ضد آب

رد و اثر بسیاری از رژ لب ها در صورت نوشیدن انواع نوشیدنی بر روی لیوان باقی می ماند. یا در صورت تماس لب با لباس خود و دیگران، به آنها انتقال پیدا می کند. این قضیه کمی اذیت کننده و باعث خجالت می باشد. رژ های ضد آب مقاوم در برابر انتقال رژ لب می باشند. با استفاده از این نوع رژ لب دیگر نیازی به تجدید ظاهر رژ نیز نخواهید داشت و می توانید بدون نگرانی از پاک شدن رژ خود وقت بیشتری با دوستان و آشنایان خود بگذرانید. در برخی از ترکیبات این مدل رژ از مرطوب کننده نیز استفاده شده است. اما تعداد این مدل رژ ها محدود می باشد چرا که در اینصورت از خاصیت اصلی رژ که ضد آب بودن است کاسته می شود.

رژ لب رنگ لب

رنگ لب محصولی شبیه به تینت لب است با این تفاوت که رنگ لب لایه ای نازک و سبک تری بر روی لب ایجاد می کند. اگر از نمای نزدیک به رنگ لب نگاه کنید شاهد طبیعی بودن آن خواهید بود. ماندگاری این نوع رژ بالا می باشد. در نتیجه با یکبار زدن رنگ لب می توان تا چندین ساعت آن را بر روی لب داشت. پس برای خانم های شاغل که فرصت تمدید آرایش را ندارند ولی در عین حال خواهان آراسته بودن هستند، بسیار مناسب است. این محصول در رنگ های متنوعی تولید می شود. ممکن است استفاده طولانی مدت از رنگ لب منجر به خشکی پوست لب شود. بنابراین بهتر است از یک مرطوب کننده لب نیز در کنار آن استفاده شود.

رژ لب رنگ لب
رژ لب رنگ لب

پرایمر لب

پرایمر محصولی برای طولانی کردن دوام و ماندگاری آرایش است. عملکرد پرایمر لب (Lip primer) نیز مانند پرایمر صورت و سایه می باشد. پس از اینکه مقدار مناسبی از پرایمر لب را استفاده کردید باید کمی صبر کنید. حال که پرایمر به طور کامل جذب شد می توانید برق لب یا رژ مایع را از روی آن بزنید. گرچه این مراحل کمی زمان بر می باشد اما ارزش آن را دارد. استفاده از این محصول به صورت روزانه رایج نیست و تنها در جشن های عروسی، عقد و  در لیست لوازم آرایش عروس که لازم است آرایش صورت و لب تا چندین ساعت بدون تغییر باقی بماند کاربرد دارد.

پرایمر لب

خط لب

خط لب تنها محصول مرتبط با آرایش لب است که کل مساحت لب را نمی پوشاند. این محصول تنها خطوط اطراف لب را می پوشاند و محدوده لب را مشخص می کند. ابتدا با استفاده از خط لب دورتا دور لب را با دقت مشخص کنید. سپس با رژ مورد نظر داخل لب را پر کنید. برای تمیز تر دیده شدن رژ لب می توانید مجددا از خط لب استفاده کنید. گرچه بعضی از خانم ها و آرایشگر ها از یک رژ با رنگ متفاوت با خط لب استفاده می کنند. اما بهتر و اصولی تر است که از یک رژ همرنگ با خط لب استفاده نمایید. شاید در دفعات اول نتوانید خط لب را تمیز و مرتب بکشید اما با تمرین و تکرار حتما به مهارت لازم و کافی دست خواهید بافت.

حجم دهنده لب

کاربرد این محصول جهت حجیم تر و درشت تر کردن لب‌ها می باشد. در ترکیبات حجم دهنده لب از مواد تحریک کننده برای پوست لب استفاده شده است. این مواد تحریک کننده آسیب جدی و دایمی به پوست لب وارد نمی کند و تاثیر آن پس از چندین ساعت از بین می رود. حجم دادن به لب ها در واقع با متورم کردن آنها رخ می دهد. در صورتی که دچار هرگونه حساسیت پوستی به مواد غذایی هستید، بهتر است از این محصول استفاده نکنید. اگر لب های ترک خورده و خشک دارید نیز نباید از حجم دهنده لب استفاده کنید.

بالم لب

بالم لب محصولی برای محافظت از لب ها می باشد که در صنعت لوازم آرایشی به چوب جادو نیز شناخته می شود. بالم لب بیشتر به صورت بی رنگ و شفاف معمول است. اما اگر تمایل به رنگ بخشیدن به لب های خود دارید باید از بالم لب های رنگی خریداری و استفاده نمایید. برای مشاهده اثربخشی بالم لب باید آن را به صورت مداوم و منظم استفاده کنید. این محصول محدودیت جنسی و سنی ندارد و زن، مرد و حتی کودکان نیز می توانند آن را در هوای سرد، خشک و تر بر روی لب های خود بزنند.

بالم لب
بالم لب

برق لب

برق لب محصولی متفاوت از رژ لب براق است. برق لب بسیار سبک تر از رژ لب های براق است. به همین دلیل ماندگاری کمتری نیز در مقایسه با آنها دارد. اگر یک برق لب همراه خود داشته باشید می توانید در طول روز لب های مرطوب و براقی داشته باشید. علاوه بر جنبه زیبایی برق لب، تاثیر درمانی نیز دارد. برق لب ها نیز مانند رژ های مایع در رنگبندی های مختلفی عرضه می شوند.

بالم لب رنگی

راحت ترین و سریع ترین راه حل برای درمان خشکی، ترک و پوسته پوسته شدن لب ها، بالم لب است. بسیاری از افراد در فصول سرد سال دچار خشکی و ترک لب می شوند و استفاده از رژ لب برای درمان این مشکل کافی نیست. در حالت کلی بالم های لب بیشتر به خاطر ترمیم خشکی لب معروف هستند. در صورتی که علاوه بر جنبه درمانی به فکر رنگ و ظاهر لب های خود نیز هستید بهتر است از بالم لب رنگی خریداری کنید. با استفاده از بالم لب رنگی در کنار مراقبت از پوست لطیف و نازک لب ها، رنگ ملایمی نیز به آنها می بخشید.

بالم لب رنگی

ساتن لب

ساتن لب نسل جدیدی از رژ لب ها می باشد. برای استفاده از ساتن لب حتما باید از براش مخصوص استفاده کرد. این محصول پیگمنت و ماندگاری بسیار بالایی دارد اما در عین حال باعث خشکی لب می شود. بنابراین در کنار ساتن لب حتما از مرطوب کننده های مناسب برای لب نیز استفاده کنید.

رژ لب مدادی

رژ لب مدادی، آخرین نوع رژ لب در لیست 20 گانه، رژ لب مدادی معروف به مداد رنگی است. این محصول ترکیبی از بالم لب و رژ لب می باشد. بنابراین با همراه داشتن یک رژ مدادی دیگر نیازی به سایر محصولات آرایش لب نخواهید داشت. چرا که رژ مدادی تقریبا هر آنچه که از یک رژ لب نیاز دارید از جمله رنگ، مرطوب کنندگی و جلوه زیبا به شما میدهد. رنگ بخشی این محصول کمرنگ تر و ملایم تر از رژ لب می باشد. زمانی که به یک دورهمی دوستانه یا نامزدی دعوت شده اید و می‌دانید که نیاز به رژ لطیف و دخترانه دارید، بهتر است از رژ مدادی استفاده کنید. استفاده از این رژ حتی برای تازه کارها در زمینه آرایش لب نیز سهل و آسان می باشد.

رژ لب مدادی
رژ لب مدادی

در آخر امیدواریم که اطلاعات کافی و مناسبی را درباره رژ لب کسب کرده باشید. در صورتی که شما طرفدار انواع مختلف رژهای آرایشی هستید، ممکن است در لیست ما نوع جدیدی از رژ وجود داشته باشد که آن را امتحان نکرده باشید. اما اگر به تازگی می خواهید استفاده از رژ لب را شروع کنید، ما به شما چندین پیشنهاد متنوع ارائه کرده ایم.

نکته قابل توجه در ارتباط با رژ لب این است که هیچ رژ لبی در دنیا وجود ندارد که همه ویژگی های مورد نظر شما را در خود داشته باشد و نیاز شما را به کلی برطرف کند. در نتیجه باید چندین محصول را تست کنید و گزینه ای که مناسب پوست لب‌ها و بودجه‌تان است را انتخاب کنید.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.3/5 - (54 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

یک دیدگاه

  1. با سلام … انواع رژ لب سایت شما خیلی کامل و جامع بود … خیلی وقت بود میخواستم همه رژ لب ها رو بشناسم که به لطف سایت شما شناختم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا