مجله آرایشی و زیبایی

معرفی انواع رژگونه برای پوست گندمی

انواع رژ گونه یکی از لوازم آرایشی محبوب در میان خانم‌ها برای گریم و میکاپ است. رژگونه با رنگدانه ملایم پودری یا کرمی خود موجب می‌شود چهره شما سالم‌تر و شاداب‌تر بنظر برسد. رژ گونه برای افرادی که پوست گندمی دارند، شامل رنگ های قهوه ای، صورتی و هلویی می شود. البته اگر از رنگ اشتباهی استفاده کنید، نه تنها موجب زیبایی شما نمی‌شود، بلکه تأثیر عکس نیز می‌تواند داشته باشد.

رنگ پوست بسیاری از افراد در قسمت مرکزی ایران زندگی می‌کند، گندمی است. پوست‌های گندمی نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند. به همین جهت بسیاری از افراد نحوه انتخاب رنگ رژگونه و رژلب مناسب برای این پوست‌ها را نمی‌دانند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع رژگونه برای پوست گندمی می‌پردازیم و درنهایت بهترین رژ گونه برای این پوست‌ها را معرفی می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین رنگ رژ گونه متناسب با پوست گندمی

بطورکلی بهترین رنگ رژگونه برای پوست متوسط یا گندمی، البته اگر رنگ موهایتان کمی روشن باشد، رنگ‌های صورتی کمرنگ یا هلویی هستند. این رنگ‌ها خستگی چهره را به خوبی می‌پوشانند و هارمونی بسیار جذابی با رنگ پوست متوسط دارند. رنگ مو یکی از پارامترهای اثرگذار در جذابیت خانم‌ها است، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه رنگ مو مناسب پوست گندمی، بهترین و مناسب‌ترین رنگ مو برای خود را بشناسید.

هنگام انتخاب و خرید انواع رژ گونه برای پوست‌های گندمی این نکته را در نظر داشته باشید که اگر رنگ پوست سبزه‌تری دارید، باید از رنگ‌های آلبالویی تا حدامکان فاصله گیرید. چراکه این رنگ چهره‌ی شما را پف‌‌آلود نشان خواهد داد.

رژ گونه مناسب پوست گندمی
رژ گونه مناسب پوست گندمی

جالب است بدانید که افرادی که رنگ پوست گندمی دارند، در خرید رژگونه انتخاب آزادتری دارند. چراکه می‌توانند از انواع رژ گونه هلویی، قهوه‌ای و رنگ‌های مرجانی بهره گیرند. البته این افراد می‌توانند از رژ گونه مایع و مات نیز استفاده کنند. بهره‌گیری از این نوع رژگونه‌ها تا حد بسیار زیادی به این امر وابسته است که شما چه نوع آرایشی را ترجیح می‌دهید. برای مثال اگر از رژ گونه مایع و براق استفاده می‌کنید، بهتر است سایه‌های براق و هماهنگ با رنگ رژگونه خود بهره گیرید یا اینکه نکات انتخاب رنگ رژ لب برای پوست گندمی را به خوبی بدانید.

رژگونه صورتی

رژگونه‌های صورتی بهترین رژ گونه برای افراد با پوست گندمی هستند. البته افراد با این تناژ پوستی می‌توانند از رژگونه‌های قرمزرنگ نیز به شرط تندنبودن، بهره گیرند.

در پوست‌های گندمی رژگونه‌های صورتی با رنگدانه بابا با درخشش‌های روشن بسیار طبیعی بنظر می‌رسد.

رژگونه قهوه‌ای

یکی‌دیگر از انواع رژگونه برای پوست‌های گندمی، رژگونه‌های قهوه‌ای و سفالی است که گرمای بسیار خوبی به این رنگ پوست می‌بخشد. بطورکلی رنگ‌های قهوه‌ای تیره و کاشی هماهنگی فوق‌العاده‌ای با پوست تیره و گندمی ایجاد می‌کنند.

رژگونه هلویی

همانطور که گفتیم بهترین رژ گونه برای پوست‌های گندمی، رژگونه هلویی است که چهره را بسیار شاداب می‌کند. این رنگ رژگونه طیف بسیار گسترده‌ای دارد و می‌توان گفت با هر رنگ پوستی سازگار است. خوب است بدانید که این رنگ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع رژ گونه است.

انتخاب رنگ رژگونه براساس رنگ لباس

هنگام انتخاب و خرید انواع رژ گونه باید علاوه بر رنگ و تناژ پوست، به رنگ لباس نیز توجه داشت. برای مثال اگر لباس شما سفید یا گلدار است، به سراغ رژگونه‌های مرجانی روید و اگر لباس شما خنثی یا روشن است، رژگونه صورتی را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که رژگونه‌های صدفی با لباس‌های تیره و رژگونه‌های هلویی با لباس‌های ساده، سازگاری و تناسب دارند. درنهایت اگر لباس شما ساتن است نیز بهتر است به سراغ رژگونه‌های صورتی پرررنگ روید. برخلاف باور عموم منظور از ست‌کردن آرایش با لباس، همرنگ‌کردن همه‌چیز با یکدیگر نیست. بلکه منظور از ست‌کردن این است که از رنگ‌هایی بهره گیرید که همگی از یک طیف رنگ غالب باشند و باهم هارمونی و تناسب داشته باشند.

هنگام انتخاب و خرید انواع رژ گونه بر اساس رنگ لباس این نکته را در نظر داشته باشید که نباید دقیقاً از رنگ پیراهن خود در آرایش‌تان استفاده نمایید. برای مثال اگر پیراهن شما سرخابی جیغ است، رژلب یا رژگونه شما نباید دقیقا سرخابی جیغ باشد.

انتخاب رنگ رژگونه برای پوست گندمی مناسب با فصل

انتخاب رژگونه با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، نقش بسیاری در جذابیت شما دارد. بطورکلی تابستان فصل رنگ‌های روشن و شاد است و رژگونه‌های اکلیلی روی پوست گندمی و برنز جلوه‌ی فوق‌العاده دارند. اما در سمت دیگر در فصل زمستان بهتر است به سراغ رنگ‌های گرم و مات روید.

پیش از خرید انواع رژگونه برای پوست گندمی حتماً در رابطه با پنکیک برای پوست گندمی به خوبی مطالعه نمایید تا به این ترتیب تأثیر رژگونه مناسب بر پوست خود را مشاهده نمایید.

انواع رژگونه برای پوست گندمی
انواع رژگونه برای پوست گندمی

نکات استفاده از رژ گونه

هنگام استفاده از رژگونه توجه به چند نکته الزامی است که بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • هنگام‌زدن رژگونه حتماً فرم صورت خود را در نظر بگیرید. برای مثال در صورت‌های گرد برای آنکه صورت لاغرتر نشان داده شود، رژگونه را به استخوان گونه بزنید و آن را به سمت خارج و بالا به سمت گیجگاه کشیده و ترکیب نمایید. جهت بهبود ظاهر صورت‌های مربعی بهتر است رژگونه را در امتداد گونه‌ها بزنید و یک سانتی‌متر از هر طرف بینی دور شوید و آنجا هم کمی رژگونه بزنید.

خوب است بدانید که در صورت‌های دراز جهت نرم‌کردن پوست، رژگونه را بهتر است زیر سطح برجسته گونه‌ها بزنید و در دیگر نقاط صورت آن را پخش نکنید.

همانطور که گفتیم یکی از اولین معیارها جهت انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رژ گونه، توجه به رنگ پوست است. بطورکلی رنگ پوست افراد به سه دسته کلی روشن، متوسط و تیره تقسیم می‌شود. پس از تشخیص رنگ پوستتان، رنگ رژگونه را متناسب با آن انتخاب نمایید تا به این ترتیب بیش‌ترین هماهنگی میان پوست شما و رنگ گونه‌هایتان ایجاد شود. برای مثال اگر رنگ پوست شما روشن است، به سراغ تناژهای رنگی سرد بروید و برای پوست‌های تیره رنگ‌های گرم را انتخاب نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر رژگونه‌ای متضاد با رنگ پوست خود انتخاب نمایید، نه تنها آرایشتان زیباتر نخواهد شد، بلکه زیبایی چهره شما نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

  • رژلب خود را متناسب با رنگ رژگونه انتخاب نمایید.
  • رژگونه‌های پودری را به کمک براش آرایشی بر روی صورت خود پخش نمایید.
  • هنگام استفاده از رژ گونه‌های کرمی از بلندر یا اسفنج آرایشی کمک گیرید.
  • در فواصل زمانی کوتاه حتماً براش یا اسفنج آرایشی خود را بشویید.
  • تحت هیچ شرایطی در استفاده از رژگونه زیاده‌روی نکنید. چراکه این امر چهره شما را مصنوعی یا برافروخته خواهد کرد.
  • و…

روش زدن رژگونه برای پوست گندمی

هنگام زدن انواع رژ گونه برای پوست گندمی و حتی دیگر تناژهای پوستی آن را تا زیر استخوان گونه خود نکشید. به عبارت دیگر شما باید با توجه به فرم صورت‌تان، رژگونه را بالا یا روی گونه‌های خود بزنید. زدن رژگونه زیر استخوان گونه تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی‌شود و شما باید این قسمت را تنها با خطوط کانتور آرایش کنید تا به این ترتیب برجستگی بیش‌تری بر روی گونه‌های خود مشاهده نمایید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا