مجله آرایشی و زیبایی

انواع سبک آرایش و میکاپ

سبک‌های آرایش زیادی وجود دارد که دارای پیچیدگی فراوان می‌باشد و برای تسلط بر این سبک‌ها باید تجربیات فراوانی کسب کنید. انواع سبک آرایش در جهان وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید تبحر کافی داشت و با توجه به چهره‌ فرد و در نظرگرفتن ساختار تک تک اجزای صورت آرایش مناسب با چهره فرد را بر روی صورت او پیاده‌ کرد.

انواع سبک آرایش و میکاپ عبارتند از: سبک کلاسیک، اروپایی، عربی، هالیوودی که در بین این سبک‌ها هر کدام تفاوت کوچکی با سبک دیگر دارد. برای اینکه بتوانید چهره‌ای زیبا و دلنشین با آرایش داشته‌ باشید باید تکنیک درست آرایش کردن را بیاموزید. همراه مجله آرایشی و زیبایی فارمو باشید تا بهترین مدل های آرایش و میکاپ را بشناسید.

جدیدترین سبک آرایش و میکاپ ۲۰۲۳

میکاپ آرتیست‌ها بر این اعتقاد هستند که در دنیای امروز فقط دو سبک وجود دارد سبک مینیمالیسم و ماکسیمالیسم و به غیر از این دو، چیز دیگری وجود ندارد. تا حدودی این نظریه درست می‌باشد زیرا افراد یا به دنبال نچرال بودن هستند و یا اینکه می‌خواهند به صورت افراطی خود را آرایش کنند. مینیمالیست‌ها معمولاً به دنبال آرایش طبیعی هستند و از رنگ‌های ملایم و نزدیک به رنگ پوست برای نچرال جلوه‌دادن صورت خود استفاده می‌کنند اما ماکسیمالیست‌ها بیشتر دوست دارند چشم و لب و خطوط صورت خود را برجسته کنند و در این مسیر بسیار افراطی عمل می‌کنند. در اینجا با جدیدترین سبک آرایش و میکاپ آشنا می‌شویم.

جدیدترین سبک آرایش و میکاپ
جدیدترین سبک آرایش و میکاپ

1. آرایش مینیمال یا طبیعی (Minimal makeup)

آرایش مینیمال آرایشی است که در آن از لوازم آرایشی کمتر به صورت هوشمندانه استفاده می‌گردد. در واقع در این آرایش استفاده از لوازم آرایش کم می‌باشد و به گونه‌ای استفاده می‌شود تا بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب داشته باشد. معمولاً از ژل‌های ابرو، مرطوب‌کننده و کرم‌هایی که دارای رنگدانه‌های براق هستند استفاده‌می‌گردد تا یک درخشش طبیعی به پوست داده‌شود. این آرایش معمولاً مخصوص آرایش روزانه یا آب و هوای آفتابی و یا زمانی که چندان حوصله آرایش ندارید می‌باشد.

در آرایش مینیمال شادابی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بهتر است از تونر‌ها و سرم‌های مخصوص پوست خود بر روی صورتتان استفاده کنید تا پوستتان حالت طبیعی داشته باشد. معمولاً بر روی چشم‌ها و گونه‌ها از رنگ خنثی استفاده می‌شود.

ویژگی سبک میکاپ مینیمال 

آرایش مینیمال در واقع یک آرایش طبیعی می‌باشد که معمولاً با رسیدگی به پوست شروع می‌شود. در این آرایش باید از انواع تونر‌ها و پاک‌کننده‌ها برای شفاف نشان‌دادن پوست استفاده کنید زیرا تمیز بودن و تازه و شاداب‌ بودن پوست حرف اول را می‌زند. سپس بر روی پوست خود یک پرایمر استفاده کنید تا آرایش شما را به خوبی بر روی پوست نگه دارد. به جای استفاده از کرم پودر‌هایی که پوشانندگی بالا دارند از محصولاتی مثل بی بی کرم و سی سی کرم استفاده کنید.

زیرا این کرم‌ها معمولاً ظاهری طبیعی‌تر به پوست می‌دهند. از محصولات غیر پودری در این آرایش استفاده‌کنید. برای برجسته نشان‌دادن گونه‌ها و قسمت‌هایی از چهره می‌توانید از هایلایتر‌های ملایم و ترجیحاً از رژ گونه غیر پودری استفاده کنید تا رنگ‌ها طبیعی‌تر و جذاب‌تر باشد. ابرو‌ها را‌شانه کنید و ژل ابرو بزنید اکنون شما یک آرایش زیبا و طبیعی دارید. سپس ریمل بزنید و از برنزر بر روی پلکتان استفاده کنید. به جای استفاده از خط چشم از سایه مدادی استفاده کنید. همچنین از بالم لب رنگی به جای رژ لب استفاده کنید.

2. آرایش شب (night makeup)

در بین انواع مدل‌های میکاپ و آرایش، آرایش شب را زیاد شنیده‌اید اما شاید با این سبک آرایش چندان آشنایی نداشته باشید. در این آرایش معمولاً نور فضایی که در آن قرار می‌گیرید نقش بسیار زیادی در انعکاس آرایش صورت شما دارد. این آرایش باید غلیظ و پررنگ باشد. البته این به این معنی نیست که شما مقدار زیادی از مواد آرایشی را به صورت خود بزنید.

منظور از آرایش شب این است که از رنگ‌های تیره استفاده کنید و این رنگ‌ها به گونه‌ای باشد که با محیطی که در آن قرار می‌گیرید یک کنتراست جالبی برقرار کند. مرکز اصلی این آرایش چشم‌ها و لب‌ها می‌باشند. آرایش به گونه‌ای است که چشم‌ها آرایش اسموکی و یا دودی به خود می‌گیرند و بر روی لب‌ها رژ لب تیره و براق استفاده می‌گردد. در مجموع استفاده از لوازم آرایشی براق می‌تواند زیبایی این آرایش را در شب چند برابر کند.

آرایش شب
آرایش شب

ویژگی سبک میکاپ شب 

  1. در این آرایش نباید به اشتباه از کرم پودر و کانسیلر به مقدار زیاد استفاده کرد. همچنین کانتورینگ قسمت‌های مختلف صورت مثل بینی، خط فک، گوشه‌های چشم و چانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. استفاده از برق لب در این آرایش فراموش نشود. همچنین از سایه‌های شاین استفاده کنید.
  3. زیرسازی پوست باید به نحو احسنت انجام بگیرد.
  4. نقش سایه را دست کم نگیرید. استفاده از سایه بسیار در این آرایش مهم می‌باشد. مخصوصاً استفاده از سایه‌های شاینی اهمیت زیادی دارد.
  5. حتماً از خط چشم استفاده شود این خطوط بهتر است ضخیم و کشیده باشد و آرایش خیره‌کننده‌ای به وجود آورد.
  6. مژه مصنوعی را جایگزین ریمل کنید زیرا زیبایی سایه و خط چشم را دوچندان می‌کند.
  7. به کمک برنزر و هایلایتر گونه‌ها را برجسته کنید.
  8. از رژ لب قرمز یا رنگ تیره استفاده کنید یا می‌توانید دو طیف رنگ را با هم ترکیب کرده و برای برجسته‌سازی لب خود از آن استفاده کنید.
  9. آخرین مرحله فیکس کردن آرایش است برای اینکه آرایش شما خراب نشود از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

3. آرایش سلبریتی ها (Celebrity makeup)

آرایش سلبریتی‌ها معمولاً مورد توجه همه است زیرا آن‌ها از سبک جدید آرایش استفاده می‌کنند و معمولاً از آرایش‌های پیروی می‌کنند که مد سال است. اکثر افرادی که علاقمند به مدل‌های مختلف آرایش هستند معمولاً از سلبریتی‌ها تبعیت می‌کنند و تکنیک‌های آرایش را از آن‌ها یاد می‌گیرند. چهره اکثر سلبریتی‌ها بدون عیب و نقص نمی‌باشد بلکه میکاپ آرتیست‌های آن‌ها می‌دانند که چگونه عیوب را در زیر آرایش پنهان کنند و چهره آن‌ها را زیباتر نشان دهند. سلبریتی‌ها معمولاً‌های جدیدترین متد آرایش را بر روی صورت خود امتحان می‌کنند.

ویژگی مدل میکاپ سلبریتی

  1. تقریباً همه سلبریتی‌ها مرطوب‌کننده را جزو وسایل آرایشی جدا نشدنی از خود می‌داند. این عمل باعث می‌شود تا آرایش صورت آن‌ها یکدست‌تر به چشم بیاید و طبیعی‌تر باشد
  2. سلبریتی‌ها معمولاً از کرم پودر زیاد استفاده نمی‌کنند.
  3. استفاده زیاد از کرم پودر باعث می‌شود تا عیوب پوست شما بیشتر دیده شود. اگر نقاط لکه مانند بر روی پوست شما وجود دارد می‌توانید مقداری از کرم پودر را بر روی جوش یا لکه بزنید. به صورت نقطه‌ای این کار را انجام دهید.
  4. اکثر سلبریتی‌های هالیوودی در مجالس از رژگونه استفاده می‌کنند و رژگونه‌های آن‌ها به رنگ‌های هلویی، گلبه‌ای و صورتی و گاهی اوقات طلایی و قهوه‌ای می‌باشد.
  5. مداد و خط چشم هم جزء وسایل محبوب سلبریتی‌ها می‌باشد. معمولاً آن‌ها از خط چشم دنباله‌دار استفاده می‌کند.
  6. معمولاً آن‌ها از پرایمر لب و کرم پودر برای بالا بردن ماندگاری رژ لب استفاده می‌کنند.
  7. کانسیلر از تکنیک‌های دیگری است که معمولاً سلبریتی‌ها در آرایش از آن زیاد استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانند تیرگی دور چشم خود را مخفی کنند معمولاً از کانسیلر استفاده می‌کنند.
  8. سلبریتی‌هایی مثل آنجلینا جولی و بریتنی اسپیرز که دارای ابرو‌های نازک می‌باشند برای پررنگ‌تر نشان دادن ابرو‌های خود خط تیره دور ابروی خود به کار می‌برند و به کمک مداد یا سایه ابرو داخل آن را پر می‌کنند.
  9. اکثر سلبریتی‌ها صورت خود را کانتور می‌کنند. کانتور کردن صورت باعث می‌شود تا عیوب پنهان شده و زیبایی‌ها بیشتر جلوه پیدا کند.
  10. برای برجسته نشان دادن لب‌ها از برق لب استفاده می‌کنند.

4. آرایش کلاسیک (classic makeup)

این آرایش طبق اصول خاصی انجام می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت این آرایش کاملاً ساده می‌باشد و بدون هیچگونه نقش و‌نگار و استفاده از مدل‌های فشن است. چهره بانوان در این آرایش مانند عروسک‌ها معصومانه می‌باشد و زیرسازی این آرایش بسیار متعادل می‌باشد. همچنین آرایش در دو قسمت چشم و لب با یکدیگر در تناسب بوده و اگر برای چشم‌ها آرایش تند استفاده شود لب باید دارای آرایش نود باشد.

5. آرایش اروپایی یا لایت (European makeup)

لایت به معنی روشن می‌باشد و علت اینکه آرایش لایت نامگذاری شده است به خاطر این است که در آن از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در واقع این سبک از آرایش نوعی سبک اروپایی می‌باشد نام دیگر این آرایش، آرایش دخترانه یا ملایم نیز نامیده می‌شود. همه چیز در این آرایش به صورت نچرال می‌باشد و از رژ لب‌ و آرایش چشم غلیظ استفاده نمی‌شود.

آرایش اروپایی
آرایش اروپایی

6. آرایش خلیجی (Gulf makeup)

این آرایش بیشتر بر روی چشم‌ها کار می‌کند. در جنوب این مدل آرایش بسیار محبوب می‌باشد. اما باید بگوییم یک آرایش غلیظ است. معمولاً در این آرایش رنگ‌های تیره مثل طلایی، بنفش و قهوه‌ای بر روی چشم‌ها کار می‌شود. برای آموزش آشنایی بیشتر با این سبک از آرایش، به صفحه آرایش خلیجی مراجعه کنید.

7. آرایش شرقی (oriental make up)

در این آرایش محدودیتی برای استفاده از رنگ‌های متفاوت وجود ندارد. معمولاً از رنگ‌های شاد و زنده و گرم استفاده می‌شود. معمولاً بین رژ لب و رنگ مو و رنگ لباس یک هارمونی درست بر قرار می‌گردد.

نگاهی کلی به انواع مدل آرایش صورت

دنیای آرایش شامل انواع سبک آرایش می‌باشد. یک آرایش می‌تواند طوری چهره فرد را تغییر دهد که نقاط قوت صورت او برجسته‌تر شود. مدل‌های میکاپ و آرایش زیادی وجود دارد که هر فرد بسته به علاقمندی خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. معمولاً سلبریتی‌ها سبک های جدید میکاپ را می‌پسندند.

آرایش آن‌ها بسیار ملایم است و تنها در برجسته کردن نقاط قوت صورتشان بکار می‌رود. برای داشتن یک آرایش خوب و ماندگاری آن به مدت طولانی بر روی صورت بهتر است مراحل آماده‌سازی پوست را اول انجام دهید و بعد به سراغ آرایش مورد علاقه خود بروید. اگر سبک جدید میکاپ را که سلبریتی‌ها از آن پیروی می‌کنند بر روی صورت خود بکار می‌برید باید نخست زیر‌سازی خوبی بر روی پوست شما انجام شود.

آرایش صورت بولد کردن زیبایی‌ها و پنهان کردن عیوب می‌باشد. انواع سبک آرایش با در نظر گرفتن فرم چهره و سلیقه فرد و با در نظر گرفتن مکان و زمانی که در آن حضور پیدا می‌کند می‌تواند یک آرایش مناسب برای چهره فرد باشد. تنوع در مدل‌های میکاپ و آرایش و بکار بردن انواع سبک آرایش باعث می‌شود تا تنوع در چهره ایجاد شده و این امکان را به شما می‌دهد که در موقعیت‌ها و شرایط مختلف آرایش مناسب آن مکان را داشته‌‌ باشید. در صورتی که تکنیک‌های لازم برای هر سبک از میکاپ را بدانید می‌توانید برای زیباتر شدن چهره خود آن را بکار ببرید. البته یادتان باشد معمولاً آرایش چهره حال و هوای درونی و شخصیت فرد را نیز نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا