مجله جراحی زیباییوبلاگ

برای جراحی بینی به چه دکتری مراجعه کنیم؟(7نکته اساسی و مهم)

بهترین دکتر برای جراحی بینی چه ویژگیهایی دارد؟

می توان گفت مهمترین قدم قبل از عمل بینی انتخاب پزشک متخصص است. پزشکان و مراکز زیبایی زیادی در سراسر کشور در حال انجام رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی میباشند، اما برای انتخاب بهترین مرکز زیبایی و بهترین جراح بینی باید به نکاتی که در ادامه این مقاله به آن اشاره میکنیم توجه کنید. در انتها 5 تا از بهترین جراحان بینی در تهران را معرفی کرده ایم.

بهترین جراح بینی کیست
بهترین جراح بینی کیست

اما ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که: عمل بینی چیست؟

عمل بینی یا رینوپلاستی(به انگلیسی: Rhinoplasty)، جراحی است که باعث تغییر شکل بینی میشود. هدف از انجام جراحی بینی، تغییر شکل ظاهری بینی، بهبود تنفس و یا هر دو میباشد. بخش بالایی ساختار بینی از استخوان و بخش پایینی بینی از جنس غضروف میباشد. عمل جراحی بینی باعث تغییر شکل استخوان، غضروف، پوست بینی و یا هر سه میشود.

قبل از ادامه مقاله باید بدانید که آیا عمل بینی برای شما مناسب است یا خیر؟ کاندید مناسب عمل بینی کیست؟ برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد ما مطالعه مقاله: عمل بینی مناسب چه کسانی است

برای عمل بینی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای عمل بینی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در زمان انتخاب پزشک مناسب برای عمل بینی باید به داشتن تخصص و تجربه پزشک در زمینه های گوش، حلق و بینی و یا جراحی پلاستیک و بررسی رزومه ی عمل هایی که توسط وی انجام شده است توجه کرد. همچنین پزشک جراح بینی باید دارای ویژگی های زیر باشد.

1-دانش علمی و اشراف به روش های عمل بینی

پزشکی که برای انجام عمل بینی خود انتخاب می کنید باید دانش علمی لازم را در جهت انجام رینوپلاستی داشته باشد. آشنایی به مشکلات ساختاری بینی و همچنین عیوب احتمالی که بعد از عمل بینی در شکل ظاهری بینی نمایان می شود، می‌تواند به برطرف شدن مشکلات و زیباتر شدن ظاهر بینی کمک زیادی بکند. همچنین پزشک باید تسلط به روش های عمل بینی داشته باشد تا بتواند بهترین روش و کم عارضه ترین روش را برای انجام این عمل استفاده کند. بنابراین انتخاب یک دکتر متخصص برای انجام رینوپلاستی الزامی است.

2-به روز بودن پزشک

علم پزشکی در کلیه حوزه ها از جمله روش های عمل بینی دائما در حال به روز شدن است، دکتری که برای عمل بینی انتخاب میکنید باید به تمام روش های روز اشراف داشته باشد

3-تخصص در بر طرف کردن عیوب بینی

مهارت دیگری که پزشک مورد نظر باید داشته باشد این است که بعد از شناخت مشکلات و عیوب ظاهری و ساختاری بینی بتواند آنها را به نحو احسن برطرف سازد و عمل بینی را به گونه ای انجام دهد که ضمن از بین رفتن مشکلات گذشته ایراد جدی در بینی مشاهده نشود.

4-احترام به علایق و نظرات فرد

دکتری که برای انجام عمل بینی انتخاب می کنید باید به نظرات شما و علاقه مندی های شما در مورد شکل ایده آل و آینده بینی شما احترام بگذارد و تا جایی که ممکن است ابزار و روش های پزشکی را در راستای تحقق بخشیدن به این علاقه مندی ها مورد استفاده قرار بدهد.

اگر مدلی که فرد برای شکل جدید بینی خود در نظر گرفته است برای او مضر است، پزشک باید بتواند ضمن حفظ آرامش با بیان دلایل علمی فرد را قانع کند.

5-تعهد و دلسوزی

علت بیان این ویژگی این است که یک پزشک دلسوز متخصص جراحی بینی با انجام آزمایش‌ها و تست‌های لازم و با توجه به مشکلات ساختاری و عیوب ظاهری موجود در بینی فرد بهترین راه حل ممکن را انتخاب کند و دلسوزانه فرد را در مورد نحوه انجام عمل بینی لازم برای به دست آوردن بهبودی راهنمایی میکند

با توجه به اینکه عمل بینی یکی از سنگین ترین عمل ها در حوزه پزشکی به حساب می آید، نیازمند رعایت نکته های مراقبتی زیادی از طرف فرد می باشد. اما وظیفه آموزش این نکته ها برعهده پزشک متعهد و دلسوز می باشد.

6-استفاده از بهترین و به روز ترین تجهیزات

دکتری را برای انجام عمل بینی خود انتخاب کنید که از بهترین و به روزترین تجهیزات برای انجام رینوپلاستی استفاده میکند، زیرا این مهم در راحت تر انجام شدن عمل و کاهش احتمال ابتلا به عوارض ناشی از عمل بینی کمک زیادی می کند.

7-داشتن مدارک لازم و کافی

کامل بودن مدارک پزشکی و مجوز انجام عمل بینی پزشک اهمیت زیادی دارد.

بهترین جراح بینی را از کجا پیدا کنیم؟

حتما از دوستان و اطرافیان خود افرادی بوده اند که عمل بینی را انجام داده اند، یکی از راه هایی که میتوانید پزشک مناسب را انتخاب کنید پرس و جو کردن از نزدیکان و اطلاع از مطلوب بودن نتیجه عمل است.

راه دیگری که بوسیله آن می توان بهترین جراح بینی را پیدا کرد این است که به فضای مجازی سری بزنید و در وب سایت ها و صفحات مربوط به پزشکان و کلینیک های زیبایی به بررسی رزومه و نمونه کارهایی که در آن قرار داده اند بپردازید.

و در نهایت می توانید به کلینیک های زیبایی و مطب پزشکانی که در تهران یا محل زندگی خودتان هستند مراجعه کنید و مطابق با معیارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد به ارزیابی فرد مورد نظر بپردازید.

اکثریت پزشکان جراح بینی از ظاهر قبل و بعد از بینی هایی که تحت جراحی قرار می دهند عکس گرفته و آلبوم تصاویر تهیه می کنند تا در زمان مراجعه افراد علاقه مند به انجام عمل بینی به عنوان رزومه عمل های موفق در اختیار آنها قرار دهند.

برای عمل بینی جراح پلاستیک بهتر است یا متخصص گوش و حلق بینی؟

برای عمل بینی جراح پلاستیک بهتر است یا متخصص گوش و حلق بینی؟

در این خصوص باید گفت البته که تخصص پزشک و دانش علمی او در زمان انجام رینوپلاستی اهمیت زیادی دارد، اما تجربه و تبهر دکتر برای انجام عمل بینی از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل توصیه میکنیم در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی حتما رزومه عمل های انجام شده توسط پزشک را بازبینی کنید تا پی ببرید که او تا چه اندازه به کار خود مسلط است.

دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که هم پزشک جراح پلاستیک می تواند مشکلات ساختاری بینی (که باعث بروز اختلالات تنفسی در فرد شده است) را برطرف نماید وهم متخصص گوش و حلق و بینی در صورت گذراندن دوره های مربوط به جراحی زیبایی می تواند اقدام به انجام رینوپلاستی زیبایی نماید. اما نکته تعیین کننده در انتخاب بهترین جراح بینی تخصص، تجربه و تبهر در انجام این عمل است.

آیا جراح فک و صورت می تواند بینی عمل کند؟

به نقل از مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران، جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت مجاز به انجام عمل جراحی بینی هستند. عمل بینی استخوانی، عمل بینی طبیعی یا انواع دیگر رینوپلاستی توسط این 3 متخصص انجام میگیرد.

اگر بهترین دکتر را برای انجام عمل بینی انتخاب نکنیم چه می شود؟

نداشتن تخصص کافی و عدم رعایت نکته های پزشکی در جراحی بینی می تواند به بیشتر شدن فشار عمل بر روی فرد تاثیر مستقیم داشته باشد.

از دیگر مواردی که در صورت انتخاب جراح نامناسب برای عمل بینی اتفاق میافتد:

  • از بین رفتن تاثیرات جراحی بعد از گذشت مدت کوتاه
  • بر طرف نشدن مشکلات ساختاری بینی
  • مشاهده تورم و کبودی زیاد در بینی و اطراف آن
  • طولانی تر شدن دوره نقاهت
  • عدم کسب نتیجه مطلوب فرد بعد از عمل بینی

همه عوارضی هستند که در صورت انتخاب پزشک نامناسب متوجه فرد خواهد بود.

برای جراحی بینی به چه دکتری مراجعه نکنیم؟

اگر ویژگی های زیر را در زمان مراجعه و برگزاری جلسات مشاوره مشاهده کردید و یا از افرادی که قبلا نزد پزشک مورد نظر عمل بینی انجام داده اند شنیده اید، او را از لیست پزشکان خود حذف کنید:

  • وقت شناس نبودن و وجود بی نظمی در نوبت دهی، رسیدگی و عدم هماهنگی تیم درمانی
  • بی حوصله بودن پزشک و نذاشتن زمان کافی در زمان جلسه مشاوره
  • نداشتن آلبوم و رزومه از عمل هایی که در گذشته انجام شده
  • بی توجه بودن پزشک به خواسته شما در مورد شکل ایده آل عمل بینی
  • یکسان بودن نتیجه عمل های انجام شده بر روی بینی های مختلف
  • ناراضی بودن افرادی که پیش از این نزد پزشک مورد نظر عمل بینی انجام داده اند

مراحل انتخاب دکتر مناسب برای عمل بینی

  1. مطالعه و تحقیق درمورد عمل بینی و فرم های مربوط به آن توسط فرد علاقه مند به انجام عمل بینی
  2. بررسی رزومه مربوط به عمل بینی در فضای مجازی و شناخت پزشکان و کلینیک های زیبایی
  3. انتخاب بهترین مورد و شرکت در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی
  4. ارزیابی پزشک بر اساس ویژگی های گفته شده و انتخاب بهترین دکتر برای انجام عمل بینی

5 تا از بهترین جراحان بینی در تهران

5 از بهترین پزشکان جراح بینی در تهران که شرایط فوق را داشتند به شما معرفی میکنیم:

  1. دکتر کمال هادی (آدرس: تهران، ونک)
  2. کلینیک زیبایی کارن (آدرس: تهران، ونک) / شماره تماس جهت مشاوره رایگان: 09124442529
  3. دکتر بشارتی زاده (آدرس: تهران، زعفرانیه)
  4. دکتر علی جاودانی (آدرس: تهران، سعادت آباد)
  5. دکتر حسین نژاد (آدرس: تهران، ونک)

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

عمل بینی برای افراد زیر باید با مشورت پزشک متخصص و با احتیاط بیشتری انجام گیرد:

1-افراد دارای بیماری های خاص

2-افرادی که از دخانیات استفاده می کنند

3-افراد کم سن و سال

5-افراد دارای اضافه وزن

6-ورزشکاران حرفه ای

اگر به دنبال بهترین دکترهای پوست و مو در ایران هستید، لیست بهترین دکترهای متخصص پوست و مو در تهران را از دست ندهید.

درصد مرگ در جراحی بینی

مرگ بر اثر جراحی بینی به دلیل واکنش فرد به بیهوشی است. یکی از واکنش‌های بدن به دارو‌های بیهوشی، هایپرترمی بدخیم (malignant hyperthermia) است. هیپرترمی بدخیم وضعیت نادر و کشنده‌ای است که در برخی از افراد پس از تماس با داروهای بیهوشی بروز می‌کند و تب فرد بسیار بالا میرود. گرچه باید در نظر داشت که درصد مرگ بر اثر رینوپلاستی بسیار کم و نادر میباشد.

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱

هزینه عمل بینی در سال 1401 از 9 میلیون تومان شروع میشود. حال بسته به نوع بینی، روش جراحی و تجربه پزشک جراح، قیمت راینوپلاستی متفاوت میباشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به ارائه نکاتی درباره انتخاب جراح بینی مناسب پرداختیم و تعدادی از بهترین جراحان بینی در تهران را معرفی کردیم. از جمله موارد مهم در انتخاب بهترین جراح بینی: آلبوم یا گالری تصاویر قبل و بعد از جراحی، تجربه و سابقه و همچنین تعهد و رفتار دلسوزانه پزشک میباشد.

پیشنهاد میکنیم حتما موارد گفته شده را در دکتر جراح بینی خود بررسی بفرمایید تا بتوانید یک جراحی ایمن و رضایت بخش را تجربه کنید و به فرم بینی ایده آل خود دست یابید.

هرگونه سوال و دیدگاهی دارید در بخش نظرات همین پست مطرح بفرمایید.

 

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.2/5 - (4 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا