مجله مراقبت از مو

روغن آرگان چیست و چه تاثیری روی مو دارد؟

فواید شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که میخواهید درباره روغن آرگان اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ میپرسید چرا باید هر چه زودتر این روغن را به روتین مراقبت از پوست و مو خود اضافه کنید؟ پس با این مقاله از مجله اینترنتی دکتر فارمو همراه شوید.

دلیلی پشت این قضیه که گاهی به روغن آرگان “طلای مایع” می‌گویند، وجود دارد. زمانی که آرگان از درخت های آرگان مراکش استخراج میشود، میتواند به عنوان روغن پوست، روغن مو و حتی روغن خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد. با اینکه این روغن قرن هاست در آفریقا مورد استفاده است، اما غرب به تازگی متوجه خواص این روغن چند منظوره برای مراقبت از مو شده است.

بهترین برندهای روغن آرگان کدامند؟

برن های زیر اغلب به عنوان بهترین ها شناخته می شوند:

  • SheaMoisture 100% Pure Argan Oil
SheaMoisture 100% Pure Arganروغن
SheaMoisture 100% Pure Arganروغن
  • The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan Oil
روغن آرگان The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan
روغن آرگان The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan

آیا از فواید روغن آرگان برای مو خبر ندارید؟ بهتر است بپرسید این روغن چه مزایایی ندارد! از آنجا که این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین E است، میتواند موها را آبرسانی و نرم کند. این روغن خاصیت ارتجاعی و درخشندگی مو را باز میگرداند، موخوره را به حداقل میرساند و حتی میتواند خشکی و خارش پوست سر را درمان کند.

روغن آرگان برای مو چه مزایایی دارد؟

در ادامه با مهم ترین فواید روغن آرگان آشنا می‌شویم:

این روغن شوره سر را کم کرده و یا حتی از بین میبرد

از آنجا که این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است، برای درمان شوره پوست سر ایده آل است؛ اگر پوست سر شما ملتهب شده و یا می‌خارد، آرگان بهترین دارو برای شماست. روغن Argan به کاهش التهاب کمک کرده و استرس اکسیداتیو ناشی از شوره سر – عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها – را در بدن کاهش می‌دهد.

موهای شما را درخشان میکند

روغن آرگان میتواند موهای شما را مانند موهای بازیگران تبلیغات شامپو، درخشان کند! این درخشندگی روغن به خاطر وجود اسیدهای چرب موجود در آن است.

حفاظت از موهای شما

ویتامین E خاصیت ارتجاعی مو را افزایش داده و از شکستگی و خرد شدن مو جلوگیری میکند. به همچنین، آنتی اکسیدان موجود در روغن باعث محافظت از مو در برابر اشعه ی UV و رادیکال های آزاد میشود.

باز کردن گره مو

روغن آرگان نسبت به سایر روغن های مو مولکول های ریزتری دارد، و این بدین معناست که میتواند به طور موثرتری به کوتیکول مو نفوذ کند. زمانی که مواد مغذی روغن بهتر جذب شوند، موها نرم تر میشوند و کمتر گره میخورند.

قوی کردن انتهای مو و جلوگیری از رشد موخوره

ویتامین E و اسید چرب های امگای موجود در روغن آرگان رطوبت لازم مو را فراهم کرده و از موهای آسیب دیده محافظت میکنند. ویتامین E مو را قوی کرده و اسید چرب ساقه های موخوره زده مو را نرم میکند. در یک مقاله جداگانه موخوره و درمان آن را به صورت کامل شرح داده ایم.

قوی کردن انتهای مو و جلوگیری از رشد موخوره

کم کردن شدت آسیب به پوست و مو بر اثر گرما

این روغن میتواند در برابر حرارت سشوار و اتوی مو از موهای شما محافظت کند.  روغن آرگان به نسبت دیگر روغن ها در برابر دما مقاوم تر است و مناسب کسانی است که دائم از سشوار استفاده میکنند اما میخواهند از موهای خود در برابر حرارت، شکستگی و موخوره محافظت کنند.

آماده اید که روغن آرگان را به روتین روزانه خود اضافه کنید؟ روش استفاده در ادامه آمده است.

ساخت ماسک موی خانگی با روغن آرگان

گام اول: برای ساخت ماسک موی خانگی، روغن آرگان را با یک روغن موی دیگر ترکیب کنید (اختیاری) این ترکیب مانند یک سرم مو عمل میکند.

شما میتوانید فقط از روغن آرگان استفاده کنید اما واکارو بیان میکند که این روغن به خوبی با روغن های خالص دیگر هم ترکیب میشود. اگر میخواهید خلاقیت به خرج دهید، روغن آرگان را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا درخشندگی موهایتان دو برابر شود. و یا آن را با روغن کرچک ترکیب کنید تا رشد موهایتان سرعت پیدا کند.

ماسک موی خانگی بسازید!

همچنین میتوانید چند قطره روغن دیگر مانند روغن اسطوخودوس، نعناع فلفلی، رزماری و یا هر روغن خوشبوی دیگری که برای مو و پوست سر مفید است، به ترکیب اضافه کنید.

گام دوم: روغن Argan را روی مو بمالید.

به هنگام استفاده، روغن را از ریشه تا ساقه ی مو بمالید». اما حواستان به مقداری که استفاده میکنید، باشد؛ روغن نباید از سر بچکد اما نباید خیلی هم کم استفاده شود.

گام سوم: یک حوله دور سر خود بپیچید

یک حوله دور سر خود بپیچید تا روغن روی لباس هایتان نچکد و بهتر جذب موهایتان شود.

گام چهارم: به روغن اجازه دهید تا معجزه اش را به شما نشان دهد

زمانی که روغن را به موهای خود زدید و حوله دور سرتان پیچیدید، به روغن اجازه دهید تا به مدت 15 تا 30 دقیقه روی موهایتان بماند. اگر میخواهید نتیجه ی بهتری بگیرید، این روغن را شب بزنید و تا صبح نشویید.

نکته: اگر میخواهید شب تا صبح با موهای روغنی بخوابید بدون اینکه جایی کثیف شود، از حوله ی میکروفایبر استفاده کنید.

گام پنجم: مثل همیشه شامپو و نرم کننده استفاده کنید

از خواب که بیدار شدید، مثل همیشه به موهای خود شامپو و نرم کننده بزنید. بعد از شستشو حس میکنید موهایتان نرم و ابریشمی شده است.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست سر

گام اول: روغن آرگان را روی کف دست های خود بمالید

مهم نیست که مشکل شوره ی سر، ریزش مو و یا خشکی پوست سر دارید، این روغن درمانی عالی برای مشکل شماست. البته روش های دیگری برای رهاشدن از شوره سر وجود دارد، مانند شامپو ضد شوره وجود دارد. برای شروع درمان با این روغن، ابتدا چند قطره از آن را روی کف دستان خود بریزید.

گام دوم: با انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید

در گام بعدی، موهای خود را به چهار دسته تقسیم کرده و به آرامی کل پوست سرتان را ماساژ دهید. بر خلاف روش ماسک مو، در این روش باید روی پوست سر تمرکز کنید. برای 5-10 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. این حرکت به گردش خون کمک کرده و جذب روغن روی پوست را بهبود میبخشد.

از روغن آرگان برای درمان پوست سر استفاده کنید

گام سوم: سرتان را با شامپو بشویید

پس از اینکه سرتان را با روغن ماساژ دادید، به روغن اجازه دهید برای 10 دقیقه روی پوست سر بماند. سپس سرتان را با شامپو بشویید. اگر پوست سرتان تحریک شده این درمان را هفته ای یکبار انجام دهید و پس از بهبودی این کار را با فواصل زمانی بیشتری تکرار کنید.

چگونه از روغن آرگان به عنوان یک حالت دهنده ی بدون نیاز به شستشو استفاده کنیم

گام اول: موهای خود را مرطوب کنید

موهای خود را مثل همیشه بشویید و سپس با حوله آن را کمی خشک کنید. روغن آرگان را روی موی مرطوب بمالید تا از خاصیت حالت دهندگی و نرم کنندگی آن پیش از سشوار کشیدن، نهایت بهره را ببرید.

گام دوم: روغن آرگان را روی مو بمالید

چند قطره روغن روی کف دستان خود بریزید و با انگشتان موهای نمدارتان را شانه کنید و بعد هم دیگر موهایتان را نشویید. بگذارید روغن روی سر بماند و هر طور که میخواهید به موهایتان حالت دهید. حواستان باشد که حتما روغن را به ساقه های مو هم بزنید تا از موخوره جلوگیری شود.

آیا می توان از روغن آرگان به عنوان روغن مو استفاده کرد؟

پس از اینکه موهایتان خشک شد، میتوانید به روش های مختلف از این روغن روی موها استفاده کنید. استفاده از روغن آرگان روی موهای خشک در مبارزه با موخوره کمک کننده بوده و درخشندگی موها را بیشتر میکند. همچنین این روغن از مو در برابر اشعه ماورا بنفش و رادیکال های آزاد محافظت میکند.

چند قطره روغن روی کف دستان خود بریزید و با انگشتان موهایتان را شانه کنید. موهایتان باید براق شود، اما چرب نشود. در صورت نیاز میتوانید از این روغن برای نرم کردن موهای وز هم استفاده کنید.

واکارو بیان میکند: «روغن آرگان برای موهای معمولی تا ضخیم، زبر و وز عالی است». البته اگر موهای نازکی دارید، بهتر است از مقدار کمی روغن استفاده کنید و یا کلا از مصرف این روغن اجتناب کنید، زیرا ممکن است این روغن موهای شما را چرب و سنگین کند.

بهترین محصولات مراقبت از مو بر پایه روغن آرگان

بهترین محصولات مراقبت از مو بر پایه روغن آرگان عبارتند از:

ترکیب روغن گل رز ضد وز شدن مو، روغن آرگان و روغن نارگیل برند BRIOGEO

روش مصرف این ترکیب:

موهایتان دائما وز میشود؟ ترکیب روغن های رز، آرگان و نارگیل باعث صاف شدن موهای وز میشود، مهم نیست این وز بودن حالت طبیعی موهای شماست و یا موهایتان به خاطر آسیب دیدگی وز شده است.

روغن نارگیل موها را مرطوب میکند، روغن آرگان به مو حالت داده و آن را برق میکند و وز شدگی را کم میکند. روغن رز هم از مو در برابر اشعه ی UV و رادیکال های آزاد محافظت میکند. پس بهتر است از این ترکیب در فصل تابستان استفاده کنید.

روغن آرگان صددرصد خالص SHEAMOISTURE، مناسب استفاده در تمامی نقاط بدن

روش مصرف این روغن روی مو:

آیا به دنبال روغن آرگان قیمت مناسب و باکیفیت میگردید؟ این روغن همه کاره تمامی نیازهای شما را برآورده میکند. افزودنی این روغن بسیار کم بوده و تقریبا صددرصد خالص است. این روغن را به روتین پوست و موی خود اضافه کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

مناسب برای موهای نازک؛ سرم موی روغن آرگان JOSIE MARAN

اگر شما طرفدار روغن آرگان هستید، پس اجازه دهید ما JOSIE MARAN، برندی که از این “طلای مایع” در تمامی فورمول‌ هایش استفاده میکند، را به شما معرفی کنیم. در این سرم مو، روغن مو با روغن های مغذی مانند روغن جوجوبا، روغن آووکادو و ویتامین E ترکیب میشود. به علاوه، اسانس نارنج و گل شمعدانی به کار رفته در این ترکیب، عطری فراموش نشدنی به آن میبخشد.

مناسب برای موهای نازک: سرم موی روغن آرگان JOSIE MARAN

اگر موهای نازکی دارید و حس میکنید روغن آرگان آن را سنگین میکند، پس بهتر است از این سرم سبک استفاده کنید تا بدون آسیب رساندن به موهایتان از تمامی خواص جادویی آرگان بهره بگیرید.

مناسب موهای فر؛ کرم حالت دهنده ی مخصوص موهای فر MOROCCANOIL

روش مصرف این کرم روی مو:

آیا میخواهید موی فر خود را به طور کامل احیا کنید؟ این کرم پرفروش حاوی روغن آرگان را امتحان کنید. این فرمول با تکنولوژی فعال شده با گرما تولید شده و فر موهای شما را به همان شکل اصلی خود حفظ میکند. به همچنین، از رشد موخوره جلوگیری کرده و با آبرسانی مناسب، موها را نرم و لطیف میکند.

بهترین ماسک موی روغن آرگان

ماسک BUMBLE & BUMBLE بهترین روغن موی آرگان محسوب می‌شود. این ماسک مو روتین مراقب موی شما را ساده میکند. این ماسک مو که مناسب انواع مو میباشد، ترکیبی از روغن آرگان و آبرسان هایی مانند شی باتر، روغن نارگیل و روغن دانه ی انگور است که مو را نرم و درخشان کرده، گره ی مو را باز کرده و از ریزش مو جلوگیری میکند. باید اجازه دهید این ماسک به مدت 3-5 دقیقه روی موهایتان بماند تا شادابی و طراوت به موهایتان برگردد.

نتیجه گیری، روغن آرگان

روغن آرگان یکی از روغن‌های گیاهی با خواص بسیار مفید برای پوست و مو است. این روغن باعث تقویت پوست و مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. همچنین، دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتری می‌باشد که می‌تواند در درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و خارش‌های پوستی مفید باشد. روغن آرگان همچنین می‌تواند خطوط ریز و چروک را کاهش دهد و پوست را جوان و شاداب نگه دارد. از آنجایی که این روغن غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است، می‌تواند به عنوان یک روغن تغذیه‌کننده برای پوست و مو استفاده شود.در مجله مراقبت از مو دکتر فارمو هر هفته مطالب آرایشی متععدی بارگزاری می شود که می تاوانید با مطالعه آن ها از پوست و موی خود مراقبت کنید

 

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.5/5 - (15 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا