مجله تناسب اندام

پاکسازی کبد بدنسازان با مکمل

معرفی بهترین قرص های پاکسازی کبد برای ورزشکاران

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن است که نقش مهمی در سلامت و عملکرد بدن برعهده دارد. برای بدنسازان نیز کبد سالم و بهینه بسیار اهمیت دارد. به دلیل فعالیت‌های فیزیکی سنگین و مصرف مکمل‌های غذایی و مواد محرک در تمرینات بدنسازی، کبد بدنسازان دچار برخی مشکلات می‌شود که می‌توان با تغییرات سبک زندگی، تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌های کبد، این مشکلات را بهبود بخشید.

یکی از مشکلات رایج کبد در بدنسازان، سمی شدن کبد است. مصرف مکمل‌های غذایی، آنابولیک‌ها و مواد محرک می‌تواند باعث بارگذاری زیاد بر روی کبد شود و آن را به سمی شدن درآورد. در این موارد، مکمل‌های کبد و صفرا می‌توانند به شما کمک کنند. این مکمل‌ها با حاوی عناصر مغذی و گیاهان دارویی خاص، به پاکسازی و ترمیم کبد شما کمک می‌کنند و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشند.

صفرا نیز نقش مهمی در سلامت کبد دارد. صفرا یک ماده سبز است که توسط کبد تولید می‌شود و در هضم غذا و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. در بدنسازان، استفاده از مکمل‌های صفرا می‌تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد و باعث حفظ سلامت آن شود. در این مقاله از مجله تناسب اندام فارمو همراه ما باشید.

مکمل کبد چیست؟
مکمل کبد چیست؟

مکمل کبد چیست؟

مکمل کبد برای سالم نگه داشتن عملکرد کبد مؤثر می‌باشند. از بین مواد تشکیل دهنده این مکمل‌ها، خار مریم از همه مهمتر می‌باشد. گیاهی است که گل‌های قرمز و صورتی دارد و خواص غذایی و دارویی را دارا می‌باشد. یکی ازاستفاده‌های این گیاه سالم نگه داشتن کبد می‌باشد. سیلیمارین عصاره‌ای است که در گیاه خار وجود دارد و باعث درمان مشکلات کبدی می‌شود.

کبد وظیفه تبدیل گلوکز به گلیکوژن را بر عهده دارد. با کم شدن سطح قند خون گلیکوژن را دوباره به گلوکز در خون برمی‌گرداند و در نتیجه قند خون را تنظیم می‌کند. زمانی که فرد با مشکل کبدی روبرو می‌گردد برای بازگرداندن سلامت کبد معمولاً از مکمل‌های سلامت کبد استفاده می‌کند. یکی از دلایلی که ممکن است کبد ورزشکاران دچار مشکل شود، نداشتن برنامه غذایی صحیح است. برای این منظور پیشنهاد می کنیم بهترین برنامه غذایی بدنسازی را بخوانید.

چه کسانی باید از مکمل‌های کبد استفاده کنند؟

مشکلات کبدی می‌تواند جنبه ژنتیکی داشته باشد یا به وسیله مصرف غذا‌های ناسالم و نادرست در بدن ایجاد شود. چاقی زیاد هم می‌تواند به کبد آسیب بزند. بیماری کبد چرب جز بیماری‌های خطرناکی است که باعث از بین‌بردن سلامت کبد می‌شود برخی از بدنسازان نیز دچار کبد چرب هستند که در این مقاله در مورد قرص های پاکسازی کبد صحبت می کنیم.

افرادی که دچار مشکلاتی مثل زردی پوست و چشم‌ها و یا درد و ورم در ناحیه شکم و پا‌ها می‌شوند و یا اینکه رنگ ادرار آن‌ها تیره می‌گردد باید مشکوک به بیماری کبد باشند. معمولاً از مکمل کبد و صفرا بیشتر در افرادی که دچار کبد چرب شدند و یا مشکلاتی در کبد آن‌ها ایجاد شده‌است برای پاکسازی کبد استفاده می‌شود.

مقالات مشابه:
حقایقی درباره مکمل‌ های ورزشی و بدنسازی

درباره کبد چرب و تأثیر مکمل‌ها برای کبد چرب

مصرف بیش از اندازه الکل و مواد مخدر به دلیل داشتن استروئید می‌تواند باعث آسیب به کبد شود. چاقی زیاد هم می‌تواند مشکلات کبدی ایجاد کند. کبد چرب در واقع در اثر ذخیره چربی زیاد در کبد به وجود می‌آید و بافت کبد را ملتهب می‌کند. کبد به صورت طبیعی مقداری چربی در خود ذخیره دارد اما اگر مقدار این چربی از ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن بیشتر گردد فرد دچار کبد چرب می‌گردد. در این هنگام فرد نیازمند استفاده از مکمل کبد می‌باشد. چاقی‌، تری گلیسیرید بالا، تغذیه نادرست، فست فود‌ها، مصرف غذا‌های پرکالری و ورزش نکردن همه و همه می‌تواند باعث ایجاد کبد چرب شود. در این هنگام مکمل کبد برای پاکسازی و دفع سموم به کمک کبد می‌آید‌.

مکمل کبد چرب
مکمل کبد چرب

قرص کبد چرب گرید ۱

کبد چرب گرید ۱ مرحله نخستین رسوب چربی در کبد می‌باشد. در این مرحله چربی در قسمت خارجی کبد رسوب می‌کند و باعث اختلال در عملکرد آن خواهد شد. افرادی که مبتلا به کبد چرب گرید 1 می‌شوند علامتی از خود ندارند و تنها باسونوگرافی می‌توان آن را تشخیص داد. در واقع می‌توان گفت کبد چرب گرید ۱ بیماری خفیف کبد می‌باشد که پزشکان فرد را در خوردن الکل و مواد غذایی ناسالم پرهیز می‌دهند.

قرص لیو ۵۲ دی اس و هلسی لیور گلدن لایف قرص‌هایی هستند که برای کبد چرب گرید ۱ مناسب می‌باشند. همچنین مکمل کبد گیاهی که شامل توت فرنگی، خار مریم، زردچوبه، زرشک، کنگر فرنگی و گل قاصدک می‌باشد برای درمان نوع یک مناسب می‌باشد.

قرص کبد چرب گرید ۲

کبد چرب گرید ۲ معمولاً در افرادی که چاقی زیاد و اضافه وزن دارند ایجاد می‌شود. معمولاً اگر جلوی آن گرفته‌نشود ممکن است در طول زمان باعث ایجاد مشکلات زیادی گردد. افرادی که مبتلا به هپاتیتC می‌باشند و یا کسانی که چاقی و اضافه وزن دارند همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک و مادران باردار همچنین افراد دارای سابقه کم کاری تیروئید امکان مبتلا شدن به بیماری کبد چرب گرید ۲ را دارند.

برای درمان این بیماری پزشکان کاهش وزن، ترک سیگار و الکل، کنترل قند خون، کنترل کلسترول خون را پیشنهاد می‌کنند. مکمل کبد صفرا هلسی لیور گلدن لایف و قرص جوشان لیور ویتاپرا همچنین قرص لیورکر هلث‌اید از قرص‌های مکمل کبد و صفرا برای پاکسازی کبد می‌باشد.

قرص کبد چرب گرید ۳

کبد چرب گرید ۳ زمانی به وجود می‌آید که کبد قادر به دفع سموم و رفع التهاب نمی‌باشد و دچار آسیب و زخم می‌شود. در این مرحله اگر کبد به درستی درمان نشود امکان سرطان وجود دارد. افرادی که مبتلا به این مرحله از مشکلات کبدی می‌شوند بی‌اشتها بد اخلاق و سردرگم می‌باشند. سه قرص کبد چرب live care و قرص لیورگل ۷۰ و قرص امگا ۳ ازبهترین قرص‌ها برای درمان کبد چرب می‌باشد. همچنین قرص اکسین جی که به عنوان یک قرص خارجی شناخته شده‌است و آلمانی می‌باشد برای پاکسازی کبد چرب بسیار مؤثر و مناسب می‌باشد

نحوه استفاده از مکمل کبد و صفرا

مصرف مکمل کبد و صفرا باید زیر نظر پزشک متخصص و طبق دستور پزشک استفاده شود معمولاً مکمل کبد را یکساعت بعد از خوردن غذا مورد استفاده قرار می‌دهند با این وجود بهتر است این دارو‌ها را زیر نظر پزشکتان و با دستور پزشک استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: مکمل بدنسازی چیست؟

بهترین مکمل کبد و صفرا

بهترین قرص پاکسازی کبد
بهترین قرص پاکسازی کبد

بهترین مکمل کبد و صفرا عبارتند از:

قرص کبد چرب llivecare

این قرص جزء بهترین مکمل صفرا و کبد می‌باشد که به ورزشکاران و بدنسازان بعد از استفاده از مکمل‌های ورزشی داده می‌شود. این قرص عملکرد بدن آن‌ها را بهتر می‌کند. عمل این قرص سم زدایی و بازسازی کبد می‌باشد.

قرص لیورگل ۷۰ برای کبد چرب

یکی دیگر از معروف‌ترین مکمل صفرا و کبد قرص لیورگل ۷۰ می‌باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به درمان کبد چرب و سیروز کبدی و هپاتیت کمک می‌کند. همچنین این قرص ضد سرطان می‌باشد.

قرص امگا ۳ برای کبد چرب

این قرص در کم کردن چربی‌های کبد و بالا بردن کلسترول خوب نقش زیادی دارد. ماهی گردو و دانه بذرک سرشار از امگا ۳ می‌باشند.

بهترین قرص پاکسازی کبد

شرکت‌های زیادی مکمل کبد برای پاکسازی تولید می‌کنند که شناخت بهترین آن‌ها سخت می‌باشد. اما قرص‌هایی هستند که در طول چند سال عملکرد خوبی از خود نشان دادند که در زیر چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم. همراه ما باشید تا به بهترین قرص پاکسازی کبد را معرفی کنیم.

قرص لیورگلدر: در دو دوز ۷۰ و ۱۴۰ وجود دارد.گیاهی که در این قرص به کار رفته شده خار مریم می‌باشد که خواص آنتی اکسیدانی و قابلیت سم زدایی از کبد را به عهده دارد.

مکمل لیورکر: متشکل از خار مریم، ریشه قاصدک، زردچوبه، کنگر فرنگی، زرشک کولین می‌باشد. این قرص عملکرد طبیعی کبد را بهبود می‌بخشد.

قرص سیانارکول: این قرص عصاره کنگر فرنگی و زردچوبه دارد و مانع یبوست می‌شود و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد.

کپسول بوستر لیوراین: این کپسول که یکی از بهترین کپسول‌ها برای پاکسازی کبد می‌باشد حاوی عصاره خار مریم، زردچوبه و کنگر فرنگی است و خواص آنتی اکسیدانی دارد. همچنین آسیب‌های وارده به کبد از طریق الکل و مواد مخدر را ترمیم می‌کند.

سخن پایانی

مکمل کبد و صفرا زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فرد در عملکرد کبد خود دچار مشکل شده و یا مبتلا به کبد چرب شده باشد. در این هنگام مکمل صفرا و کبد به کمک کبد می‌آید و شروع به پاکسازی کبد از سموم و دفع سموم می‌کند. با مطالعه این مطلب، مکمل هایی را شناختیم که بتوانی از طریق آنها کبد و صفرای خود را پاکسازی کنیم. اللخصوص بدنسازان که کبد آنها تحت تأثیر مواد مختلفی قرار دارد. پیشنهاد می کنیم لیست بهترین مکمل های بدنسازی با کیفیت بالا را مشاهده کنید تا کمترین خطر سلامتی شما را تهدید کند.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.3/5 - (38 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا