مجله آرایشی و زیباییوبلاگ

روش های تشخیص لوازم آرایش اصل و فیک

روش های تشخیص لوازم آرایش اصلی

غرق شدن در دنیای رنگ ها و خرید لوازم آرایشی بهداشتی همیشه جذاب است. به همین دلیل است که صنعت آرایش روز به روز پیشرفت می کند. برندها و نام های جدیدی با هدف بهره مند شدن از این صنعت پرسود پا به عرصه وجود می گذارند.
برند های قدیمی تر و شناخته شده تر نیز تلاش می کنند تا با معرفی محصولات جدید، جایگاه خود را در این صنعت حفظ کنند. خرید لوازم آرایش با کیفیت و تایید شده، اهمیت دارد.

لوازم آرایشی معمولا در تماس مستقیم با پوست دست و اندام های حساسی از جمله چشم ها و دهان قرار دارند. انتخاب مواد بی کیفیت و تایید نشده، می تواند آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت بیشماری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که استفاده از لوازم آرایش اورجینال اهمیت دارد افراد به برند های شناخته شده بیشتر اعتماد می کنند.

لوازم آرایش اصلی

در سوی دیگر ماجرا، بسیاری از افراد سودجو هستند که با تولید لوازم آرایش تقلبی، که بسیار شبیه به نسخه اورجینال خود می باشند، تلاش دارند تا از این بازار پر سود، سهمی ببرند.. ما در این مقاله قصد داریم روش های تشخیص لوازم آرایش اورجینال را آموزش دهیم.
نکات ارائه شده در این مقاله را هم به هنگام خرید حضوری و هم خرید آنلاین، می توان به کار برد. پیش از بررسی این نکات اما باید توضیح دهیم چرا خرید لوازم آرایش تقلبی، اقدامی خطرناک است؟

 

چرا نباید محصولات آرایشی تقلبی (غیر اصل) بخریم؟

چرا نباید محصولات آرایشی تقلبی (غیر اصل) بخریم؟

محصولات آرایشی اورجینال و با کیفیت، معمولا قیمت بالایی دارند. دلیل اصلی بالا بودن قیمت این لوازم، مواد اولیه به کار رفته و آزمایش های سخت گیرانه ای است که کیفیت و سلامت محصول را می سنجند.
محصولات آرایشی تقلبی معمولا این آزمایش های کیفی را پشت سر نمی گذارند. از سویی دیگر، ممکن است در ساخت این دسته از محصولات آرایشی از مواد اولیه آسیب زا، حساسیت زا و یا عفونت زا استفاده شود.

همچنین اکثر محصولات آرایشی غیر اورجینال حاوی مواد سمی خطرناک مانند سرب هستند که در طولانی مدت، می توانند برای بدن خطرات جدی مانند سرطان را به دنبال داشته باشند.
خرید محصولات آرایشی تقلبی به معنای به خطر انداختن سلامت جسمی شماست و حالا که خطرات استفاده از محصولات آرایشی تقلبی را مرور کردیم، زمان آن رسیده است که با روش های تشخیص لوازم آرایشی اورجینال، آشنا شویم.

 

روش های تشخیص لوازم آرایشی اورجینال در خرید آنلاین

روش های تشخیص لوازم آرایشی اورجینال در خرید آنلاین

پس از شیوع همه گیری کرونا، فروش آنلاین لوازم آرایش بسیار رواج پیدا کرد. این روزها آنلاین شاپ های بسیاری را می بینیم که با ادعای فروش لوازم آرایش اورجینال، فعالیت می کنند؛ اما این ادعا تا چه حد صحیح است؟ روش های زیر به شما کمک می کنند تا لوازم آرایش اورجینال را از نمونه های تقلبی آن ها تشخیص دهید:

  • از فروشگاه ها و آنلاین شاپ های معتبر خرید خود را انجام دهید. فروشگاه هایی که نماینده رسمی برند مورد نظر شما هستند، معمولا این موضوع را به صراحت عنوان می کنند و احتمال فروش محصولات آرایشی تقلبی از سوی نماینده های مجاز و رسمی، بسیار کم است.
  • قیمت می تواند یک شاخص ایده آل باشد. پارامترهای مختلفی از جمله مواد اولیه، بسته بندی، نیروی کار، حمل و نقل، زنجیره تامین، کمیسیون فروشنده و شهرت برند در تعیین قیمت یک محصول تاثیر دارند. بهتر است قیمت محصول مورد نظر خود را در چند فروشگاه آنلاین مختلف چک کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. اگر قیمت پیشنهادی به شکل غیر قابل باوری پایین بود، احتمال تقلبی بودن آن بسیار زیاد است.
  • میزان فروش و همچنین نظر سایر کاربران را بررسی کنید. محصولات آرایشی اورجینال که برند های شناخته شده و معتبر ارائه می کنند، کیفیت تثبیت شده ای دارند. بنابراین اگر در یک فروشگاه آنلاین از یک محصول شناخته شده و معتبر تعداد قابل قبولی به فروش نرسیده است و یا کاربران نظر مساعدی نسبت به محصول نداشته اند، احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.
  • بسته بندی محصول را بررسی کنید. معمولا در بسته بندی محصولات تقلبی ایراداتی وجود دارد. نبود اطلاعات صحیح در خصوص محصول، مواد اولیه موجود در آن، اشتباهات نگارشی و املایی، متفاوت بودن رنگ بسته بندی و یا تفاوت های کوچک در لوگوی برند، از جمله مواردی هستند که می توانند تقلبی بودن محصول را نشان دهند.
  • لوگو و نام تجاری برند را به دقت بررسی کنید. معمولا الگو برداری از طرح لوگوی برند های معروف، دشوار است. محصولات تقلبی معمولا با لوگوهایی با اندازه، رنگ و شکل متفاوتی عرضه می شوند.
  • مطمئن شوید آنلاین شاپ یا برندی که قصد خرید از آن را دارید، از عکس های اورجینالی که خود از محصول گرفته است، استفاده می کند. استفاده از عکس های دزدیده شده از سایر وب سایت ها، عکس های حاوی واترمارک و عکس های استوک می توانند زنگ خطری برای شما باشند.

 

کد های سازنده درج شده روی محصولات را جدی بگیرید!

کد های سازنده درج شده روی محصولات را جدی بگیرید!

کد سازنده و بارکد محصول را بررسی کنید! معمولا این کدها به شما کمک می کنند تا تاریخ تولید محصول را مشخص کنید. همچنین این کد ها می توانند اطلاعاتی را در خصوص زنجیره توزیع و محل بارگیری یا فروش محصول ارائه دهند.
محصولات تقلبی حاوی کد هایی هستند که یا کار نمی کنند یا اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما قرار نمی دهند. شما می توانید این کد ها را اسکن کرده و در اپلیکیشن هایی مانند HiddenTag، BrandSafar، Smart Consumer و The Beauty Keeper وارد کنید تا از اصالت لوازم آرایشی اورجینال مطمئن شوید.

 

چه مواردی را باید جدی بگیریم؟

چه مواردی را باید جدی بگیریم؟

فروشندگان لوازم آرایشی تقلبی برای اعتماد سازی معمولا عباراتی را بر روی محصولات خود درج می کنند که در واقع هیچ اعتباری ندارند و کاملا ساختگی هستند. دیدن این عبارات در واقع زنگ خطر است. برخی از مهم ترین این موارد عبارتند از:

  • ساخت سنگاپور: سنگاپور کشور کوچکی است و توانایی تولید محصولات آرایشی در حجم بالا را ندارد. نبود منابع طبیعی و انسانی، مانع بزرگی برای تولید در سطح جهانی است. بنابراین ثبت این عبارت بر روی محصولات آرایشی چندان معتبر نیست.
  • کلاس A/AA/B: این عبارت مستقیما ثابت می کند کالای خریداری شده، تقلبی است.
  • رد شده توسط کارخانه: وجود این برچسب بدان معناست که محصول از فرایند کنترل کیفیت کارخانه رد شده است. تولید کنندگان معمولا این محصولات را نابود می کنند. فروش آنها غیر قانونی است اما گاهی سودجویان، اقدام به عرضه آنها می کنند. عبارت (Overrun یا Factory surplus) نیز معنایی معادل با رد شده توسط کارخانه دارد.

 

نکات مهم قبل از خرید حضوری لوازم آرایشی اورجینال

پیش از آنکه اقدام به خرید لوازم آرایشی اورجینال (چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین) کنید، بهتر است چند نکته را مد نظر داشته باشید. اولین و مهم ترین پارامتر، آشنایی کافی با برند مورد نظرتان است.
به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید یک کرم خاص از برند دیور یا یک رژلب از برند مک هستید، باید به خوبی با خصوصیات ظاهری محصول مورد نظر آگاه باشید. سعی کنید لوگوی این برند را در گوشی خود ذخیره داشته باشید و آن را در خرید حضوری، با لوگوی محصول مقایسه کنید.
گاهی فروشندگان محصولات آرایشی تقلبی را با کمک تصاویری از محصولات اورجینال به فروش می رسانند. همچنین مطمئن شوید هیچ یک از عبارت هایی که در بخش قبل معرفی کردیم، بر روی محصولات درج نشده باشد.

نکات مهم قبل از خرید حضوری لوازم آرایشی اورجینال

به شکل مشابه، نسبت به رنگ و بسته بندی محصولی که قصد خرید آن را دارید، حساس باشید. برخی از محصولات از هولوگرام و یا چسب های خاص برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند. این موارد نیز می توانند به شما در تشخیص لوازم آرایش اورجینال کمک کنند.
به هنگام خرید حضوری، شما امکان تست کردن محصول را دارید. اگر با آنچه که می خرید آشنایی داشته باشید، می توانید از جنس، رنگ، بو و بافت محصول آرایشی، متوجه کیفیت و تقلبی یا اصل بودن آن نیز شوید.

 

کلام آخر

موفقیت یک برند در صنعت آرایش، می تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. این موفقیت نه تنها مشتریان بیشتری را برای برند به همراه دارد، بلکه می تواند توجه سودجویان را نیز به خود جلب کند.
این بدان معناست که شما به عنوان طرفدار پروپاقرص یک برند آرایشی، باید همواره مراقب محصولات آرایشی تقلبی موجود در بازار باشید. خرید این دسته از محصولات، علاوه بر آنکه به ضرر کمپانی تولید کننده محسوب می شود، می تواند آسیب های جدی را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا برخی از روش های تشخیص لوازم آرایشی اورجینال را مرور کنیم. بهترین راه برای نیفتادن در تله های این چنینی، خرید از نمایندگی های مجاز و آنلاین شاپ های معتبر است. پیدا کردن چنین مغازه هایی چندان دشوار نیست. در مورد آنلاین شاپ ها، اندکی آزمون خطا و بررسی بیشتر نیاز خواهد بود.

نشانه های تقلبی بودن یک محصول معمولا در بسته بندی و ظاهر آن، پنهان شده اند. همچنین برندها راهکارهایی را برای گزارش موارد تقلبی و یا اعتبار سنجی محصولات اورجینال خود در نظر گرفته اند که مطالعه آن ها پیش از انجام خرید، خالی از لطف نیست.
به عنوان مثال، شما می توانید از طریق بارکد های مندرج بر روی محصولات، تقلبی و یا اورجینال بودنشان را ارزیابی کنید. در نهایت نیز فراموش نکنید، خرید کالای تقلبی به معنای حمایت از سودجویانی است که به جز حساب بانکی، به هیچ چیز (حتی سلامتی شما) اهمیت نمی دهند!

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4/5 - (6 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا