مجله آرایشی و زیبایی

رژلب دائم یا تاتو رژ لب چیست؟

رژ لب دائم شبیه تاتو می‌باشد که باعث رنگ دهی به لب‌شده و بعد از انجام این کار اندازه لب را بزرگتر نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت یک آرایش دائم محسوب می‌شود. لب‌ها عضوی هستند که کوچک‌ترین تغییری بر روی آن‌ها باعث تغییرات زیادی در چهره می‌شود. این متد برای افرادی که لب‌های بی‌رنگی دارند و یا مشکل عدم تقارن در لب‌های خود احساس می‌کنند بسیار مؤثر می‌باشد و باعث خوش فرم شدن لب‌ها می‌گردد.

در این روش به وسیله شیدینگ و پیگمنتیشن عمل تثبیت رنگدانه‌ها در لایه‌های لب صورت می‌گیرد که معمولاً این حالت به صورت دائمی است. اگر در مورد این روش اطلاعات زیادی ندارید و همواره این سؤال در ذهن شما مطرح است که رژ لب دائم چیست؟ و جنس رژلب دائم از چه موادی است ؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رژ لب دائم چیست؟

رژ لب دائم مانند تاتو می‌ماند که به لب‌ها رنگ زیبایی می‌دهد. این روش مخصوصاً برای کسانی که لب‌های کوچک دارند بسیار مناسب می‌باشد. همچنین این روش برای افرادی که دچار مشکلات ژنتیکی یا آسیب شده‌اند هم می‌تواند بسیار مناسب باشد. لب‌ها عضوی هستند که زیاد به چشم می‌آیند و آرایش لب‌ها معمولاً در بانوان نسبت به قسمت‌های دیگر صورت بیشتر مورد توجه است. این متد برای افرادی که دوست دارند رنگ رژ لب‌ همواره حفظ شود و بعد از هر بار خوردن آشامیدن آرایش آن‌ها پاک نشود و مجبور به تمدید آن نشوند مناسب می‌باشد. این عمل توسط رنگدانه‌های دائمی که وارد لایه‌های زیرین لب می‌گردد انجام می‌گیرد.

رژلب دائم چیست
رژلب دائم چیست

مراحل انجام رژ لب دائم چیست؟

مراحل تزریق رژ لب دائم در سه مرحله انجام می‌گیرد. رژ لب دائمی کالباسی از رنگ‌های محبوب می‌باشد که طرفداران زیادی در مراکز زیبایی دارد. تزریق این رژلب بستگی به مهارت فردی دارد که این عمل را انجام می‌دهد. در کل در سه مرحله این عمل انجام می‌گیرد. مرحله اول که با بی‌حسی لب شروع می‌شود تا مراجعه‌کننده دردی را حس نکند سپس تزریق رژ لب آغاز می‌گردد. دو عامل فشار دست و نحوه به کار بردن دستگاه در مدل تاتو رژ لب دائم بسیار تأثیرگذار است.

پس از انجام دو مرحله اول وارد مرحله سوم می‌شویم که باید نکات مراقبتی در این مرحله رعایت گردد. مرحله سوم که مرحله گذراندن دوران نقاهت می‌باشد مرحله‌ای است که لب‌ها نباید دستکاری شود. در این مرحله لب شروع به پوسته شدن می‌کند و این امر طبیعی می‌باشد. در صورت رعایت نکات پس از تزریق و دوره نقاهت نتیجه کار زیباتر و ماندگاری رژ لب دائم بیشتر می‌گردد. جنس رژلب دائم هم در زیبایی و ماندگاری آن بسیار موثر است.

مطالب مرتبط: لیپ گلاس چیست؟ بهترین مارک های تیپ گلاس را بشناسید.

انواع رنگ رژ لب دائم

برای اینکه بتوانید انواع رنگ رژ لب دائم و جنس آن را قبل از انجام کار ببینید باید آن را از مستر بپرسید. معمولاً طیف رنگی که در این متد به کار می‌رود بین قرمز و صورتی می‌باشد زیرا رنگ‌های مورد علاقه بانوان در این طیف رنگی می‌باشد. پرطرفدارترین رنگ‌های رژ لب دائم کالباسی و قرمز می‌باشد.

نمونه رژ لب دائم

قبل و بعد رژ لب دائم
قبل و بعد رژ لب دائم
نمونه رژ لب دائم
نمونه رژ لب دائم

 

چه افرادی می‌توانند رژ لب دائم داشته باشند؟

این متد در واقع همان تاتو رژلب می‌باشد که برای زیباتر کردن لب‌ها استفاده می‌گردد. بانوانی که طالب مدل دائمی رژلب می‌باشند به خاطر ماندگاری و خوش رنگ بودن و همچنین تأثیر رنگ رژ لب بر روی چهره فرد خواستار این متد می‌باشند. رنگ دائمی رژلب اگر با چهره هماهنگ باشد تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. به همین خاطر امروزه خانم‌ها به دنبال رژ لب دائم و خط لب دائم می‌باشند. این روش برای افرادی که دچار بیماری‌های ژنتیکی و پوستی مثل آسم، آلرژی، حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی دیگر می‌باشند و می‌خواهند رنگدانه‌های پوست لب خود را تغییر دهند مناسب می‌باشد. همچنین برای افرادی که لب‌های کوچکی دارند و یا قصد دارند که فرم و رنگ لب‌های خود را تغییر بدهند مناسب است.  برای خانم‌هایی که دوست دارند رژ لب آن‌ها در هنگام غذا خوردن پاک نشود و نیازی به تمدید نداشته باشد نیز این روش مناسب می‌باشد.

ماندگاری رژ لب دائم چقدر است؟

جنس رژ لب دائم تأثیر زیادی در دوام و ماندگاری آن دارد. مواد با کیفیت و مرغوب و معتبر باعث می‌شود تا ماندگاری رژلب  بیشتر باشد. از دغدغه‌های بانوان پاک شدن رژ لب در هنگام خوردن غذا می‌باشد. با انجام این متد دیگر نیازی به تمدید رژ لب پس از خوردن غذا یا آشامیدنی نیست و در مهمانی‌ها و مجالس رنگ رژ لب تا پایان مهمانی ثابت می‌ماند. رعایت نکات مراقبتی باعث می‌شود تا ماندگاری رژ لب بیشتر شود. همچنین عمق نفوذ مواد و کیفیت آن تأثیر بسیار زیادی در مدت زمان ماندگاری دارد. معمولاً ماندگاری  این رژ لب بین ۵ تا ۱۰ سال می‌باشد اما ماندگاری آن به عوامل زیر نیز بستگی دارد.

  1. اگر رنگدانه های رنگ‌های رژ لب دائم از کیفیت بالایی برخوردار باشند ماندگاری آن‌ها بیشتر می‌شود. همچنین جنس رژ لب دائم نیز در ماندگاری آن بسیار مؤثر است.
  2. ماندگاری رژ دائمی در پوست‌های خشک بیشتر است.
  3. در صورتی که پس از انجام تزریق رژ لب دائم مراقبت‌های پس از آن را رعایت کنید ماندگاری رژ لب شما بیشتر می‌شود.
  4. ماندگاری رژ لب دائم بر روی پوست افرادی که سن بالاتر دارند به خاطر ضخامت بیشتر پوست بالاتر است.

10 نکته خودآرایی برای جذابیت بیشتر لب‌ها را در فارمو بخوانید و چهره زیباتری داشته باشید.

مراقبت بعد از رژ لب دائم کدامند؟

مراقبت بعد از رژ دائمی تأثیر زیادی بر روی ماندگاری آن دارد. یکی از راه‌های مراقبت از رژ لب دائم این است که تا زمانی که پوست بهبود یابد  ازضد آفتاب با اس‌پی‌اف بالا استفاده شود.

برای شستن لب‌ها بهتر است از صابون استفاده نشود و به جای آن از شوینده‌های ملایم استفاده گردد. همچنین از روغن‌ها و لوازم آرایشی بر روی پوست لب و اطراف آن استفاده نگردد.

برای مرطوب کردن لب و جلوگیری از خشک شدن آن بهتر است از مرطوب‌کننده‌های بدون بو و اسانس استفاده شود.

عوارض رژ لب دائمی

عوارض رژ لب دائم معمولاً شامل تورم، قرمزی و درد می‌باشد که پس از چند روز بهبود می‌یابد. اما اگر عوارضی مانند عفونت، ماندن جای زخم، واکنش‌های آلرژیک، واکنش‌های آنافیلاکسی و دیگر مشکلاتی ایجاد شد حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

آنچه در مورد رژ لب دائم گفتیم

این رژلب تاتویی می‌باشد که رنگ لب را عوض می‌کند و باعث بزرگتر شدن اندازه لب می‌شوند. همچنین لب‌هایی که بی‌رنگ یا به صورت سیاه رنگ هستند در این روش بهبود می‌یابند. تزریق این متد رژلب به صورت رنگ دانه‌هایی است که در زیر لایه پوست لب قرار می‌گیرد. اگر رژ لب دائم برای شما هزینه بر است و یا قصد ندارید رنگ لبتان فقط یک رنگ باشد، می توانید از تینت لب استفاده کنید.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

3.9/5 - (10 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

یک دیدگاه

  1. تنها چیزی که الان برای مردم مهم شده زیباییه واقعا جای تاسف داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا