مراقبت از پوست

بهترین کرم های روز و شب برای پوست

پوست انسان به مروز زمان به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی پوست بعد از سن 25 سالگی، وجود آلودگی در هوا، تابش اشعه‌های مضر خورشید، عادات غذایی نادرست، کشیدن سیگار و قلیان، استفاده از نوشیدنی‌های الکلی، استرس و نگرانی، کم خوابی، ابتلا به بیماری‌ها و غیره، دچار مشکلاتی از قبیل پیری، چین و چروک، ایجاد لکه‌های تیره، شل شدن و از دست رفتن طراوات و شادابی پوست می‌شوند‌. افراد برای به تعویق انداختن روند پیری، باید به مراقبت از پوست خود اهمیت بدهند. مراقبت از پوست شامل تمام روش‌هایی است که باعث حفظ سلامتی پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی می‌شوند‌. یکی از پرطرفدارترین روش‌های مراقبت از پوست، استفاده از کرم صورت است. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر استفاده از دو نوع کرم صورت یعنی کرم شب و کرم روز روی حفظ سلامت پوست صورت صحبت کنیم.

از چه سنی به بعد حتما باید از کرم صورت استفاده کرد؟‌

اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی، سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند و تمایل دارند که روند پیری و ایجاد چین و چروک‌های روی پوست صورت خود را به تعویق بیندازند، باید استفاده از کرم صورت را از 25 سالگی به بعد آغاز کنید؛ زیرا بعد از رسیدن به این سن، کلاژن‌سازی در پوست به مرور کاهش می‌یابد و پوست دیگر مانند دوران قبلی سفت و بدون افتادگی نیست. شروع ایجاد چین و چروک‌های خیلی ریز در اطراف چشم‌ها و لب‌ها نیز با کاهش کلاژن‌سازی آغاز می‌شود. نکته‌ای که در زمان شروع استفاده از کرم‌های روز و شب برای صورت حتما باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کرم صورت باید با نوع پوست متناسب باشد.

از چه سنی به بعد حتما باید از کرم صورت استفاده کرد؟‌

افراد برای پی بردن به نوع پوست خود بهتر است که از یک پزشک متخصص پوست کمک بگیرند. استفاده از کرم صورت متناسب با نوع پوست، با حفظ حالت ارتجاعی و افزایش رطوبت پوست، باعث کاهش لکه‌ها، چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی پوست می‌شود. کرم صورت روز و شب با جلوگیری از مسدود شدن منافذ روی پوست، از بروز جوش‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند. برخی از افراد گمان می‌کنند که با خرید کرم‌های صورت شب یا روز، دیگر نیازی به‌ استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب ندارند. این در حالی‌ست که‌ استفاده از این کرم‌ها نیز در کنار کرم‌های روز و شب باید ادامه داشته‌باشد.

در ساخت کرم صورت از چه ترکیباتی استفاده می‌شود؟

ترکیبات کرم‌های صورت شب و روز با هم متفاوت است؛ زیرا کرم شب برای نفوذ به لایه‌های عمقی و با هدف ترمیم پوست تولید شده‌است، اما کرم روز از لایه‌های سطحی پوست در برابر آلودگی‌ها و عوامل مضر خارجی مراقبت می‌کند. با توجه به تفاوت‌ در ویژگی‌های این دو نوع کرم صورت، ترکیبات آن‌ها نیز متفاوت است. مهمترین ترکیبات موجود در کرم‌های روز عبارتند از: ماده ضدآفتاب با SPF بالای سی، ویتامین C برای روشن کردن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش.‌ وجود بالای ده درصد ویتامین C در ترکیبات کرم روز باعث ایجاد خاصیت لایه برداری می‌شود؛ بنابراین همزمان با مصرف این کرم در طول روز، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید. در هنگام انتخاب کرم‌های روز به جای توجه به بسته‌بندی زیبا و شیک، به ترکیبات آن بیشتر توجه کنید.

در ساخت کرم صورت از چه ترکیباتی استفاده می‌شود؟

مهمترین ترکیبات موجود در کرم‌های شب نیز عبارتند از: رتینول‌، ماده‌ای مشتق شده از ویتامین A برای کاهش چین و چروک و از بین بردن لکه‌های پوستی، آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید برای لایه‌برداری، نفوذ به عمق پوست و افزایش نرمی، هیالورونیک اسید برای سفتی و شادابی پوست، ویتامین E برای روشن کردن و مرطوب نگه داشتن پوست، رزوراترول به عنوان آنتی اکسیدان مناسب پوست. افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند در زمان انتخاب کرم صورت شب و روز باید به دنبال محصولاتی باشند که در ترکیبات آن‌ها موادی مانند سرامیدها، گلیسیرین و اسید لاکتیک نیز باشد. این سه ماده از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند‌.

کرم روز چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

کرم روز یک نوع کرم صورت مناسب مراقبت از پوست است که برای استفاده در طول روز تولید شده‌است. این نوع کرم به دلیل داشتن مواد ضد آفتاب یا SPF در برابر نور خورشید مقاومت زیادی دارد و از پوست صورت مراقبت می‌کند. خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و به دلیل وجود ویتامین C در ترکیباتش به جوانسازی پوست کمک می‌کند. موادی که برای تولید کرم‌های روز استفاده شده، هیچ گونه حساسیتی برای انواع پوست ایجاد نمی‌کنند. در زمان استفاده از این نوع کرم، حواستان باشد که آن را برای دور چشم استفاده نکنید. پوست دور چشم بسیار حساس است و باید از کرم‌های مخصوص دور چشم برای این بخش از صورت استفاده کرد.

کرم شب چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

یکی از انواع کرم‌های صورت محافظتی که برای استفاده در شب تولید شده‌است، کرم شب نام دارد. این نوع کرم صورت، نفوذ به لایه‌های عمقی پوست در طول شب باعث افزایش کلاژن‌سازی می‌شود و به جوان‌شدن پوست کمک می‌کند. در ترکیبات این کرم‌ها مواد ضد آفتاب وجود ندارد؛ زیرا فقط برای استفاده در شب تولید شده‌اند. به جای ضد آفتاب در ترکیبات این کرم، ویتامین‌ها، مواد مغذی و مواد مرطوب کننده پوست وجود دارد که با تقویت پوست به ترمیم‌های آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماورا بنفش، آلودگی‌ها و رادیکال‌های آزاد و غیره منجر می‌شود. با توجه به سنگین بودن کرم شب، افرادی که پوست چرب دارند، حتما باید انواع مناسب کرم شب را تحت نظر پزشک متخصص پوست استفاده کنند.

خرید باکیفیت‌ترین نوع کرم صورت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

امروزه شرکت‌های معروف تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی، انواع مختلف کرم صورت روز و شب را با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید و به بازار عرضه می‌کنند. متاسفانه بعد از پرطرفدار شدن محصولات برخی از برندهای معروف و معتبر، افراد سودجو اقدام به تولید نمونه‌های تقلبی همان محصول می‌کنند. بنابراین برای خرید آنلاین کرم‌های صورت روز و شب اصل، حتما باید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید‌. این فروشگاه‌ها محصولات اصل و باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. اگر در انتخاب کرم‌های روز یا شب دچار تردید هستید، ابتدا به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و بعد از مشورت با پزشک و مشخص شدن نوع پوست خود، برای خرید کرم اقدام کنید.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.3/5 - (3 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا