مجله آرایشی و زیبایی

بهترین رژگونه برای پوست سفید و روشن

در بسیاری از خانم‌ها رنگ رژگونه مناسب می‌تواند چهره پوست آن‌ها را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. رژگونه مناسب ظاهر آرایش شما را شاداب و تازه نگه می‌دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در انتخاب رنگ رژگونه اشتباه کنید، ممکن است آرایش‌تان بد دیده شود. به طور کلی رژ گونه برای پوست سفید و روشن شامل رنگ های قاصدکی، مرجانی، یاسی و بنفش، صورتی و هلویی می شود.

رژگونه‌های پررنگ برای این تناژ پوستی مناسب نیستند و موجب غلیظ دیده‌شدن آرایش می‌شوند. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین رژگونه برای پوست سفید و روشن می‌پردازیم و درنهایت چگونگی انتخاب رژگونه برای این تناژ پوستی را با توجه به فرم صورت بیان می‌کنیم، پس همراه مجله آرایشی و زیبایی فارمو باشید.

رژگونه برای پوست سفید و روشن

رژگونه پوست سفید و روشن
رژگونه پوست سفید و روشن

بطورکلی اگر پوست روشن دارید، از رنگ‌های بیش از حد روشن استفاده کنید. رنگ‌های صورتی ملایم، هلویی و مرجانی ملایم بهترین و مناسب‌ترین رنگ رژگونه برای این تناژ پوستی هستند. خوب است بدانید که رژگونه‌های کرمی به خوبی بر روی پوست می‌نشینند و آن را طبیعی‌تر نشان می‌دهند. هنگام انتخاب رژگونه برای پوست سفید و روشن حتماً نکات انتخاب رنگ رژ لب برای پوست روشن را در نظر داشته باشید تا به این ترتیب چهره‌ای متناسب و هماهنگ داشته باشید.

اگر پوست شما سفید با درجه‌ی بسیار زیاد است، از رنگ‌های با تن صورتی استفاده نمایید و تحت هیچ شرایطی به سراغ رنگ‌های با طیف تیره نروید. چراکه این رنگ‌ها موجب تضاد و ناهماهنگی در پوست شما می‌شوند. اگر پوست خیلی روشن با ته رنگ قرمز و سرد دارید نیز از رنگی برای رژگونه خود استفاده کنید که رنگ صورتی با ته مایه سرد در خود داشته باشد. در این تناژ پوستی هر رنگ رژگونه که ته رنگ کرمی در خود داشته باشد، چهره شما را قرمز و برافروخته نشان خواهد داد. به همین جهت بهتر است تا حدامکان از رنگ‌های ملایم بهره گیرید. پیش از انتخاب و خرید رژگونه برای پوست خود بهتر است به صفحه رنگ مو مناسب پوست شما، مراجعه نمایید تا به این ترتیب چهره جذاب و درخشان‌تری داشته باشید. البته تا حدامکان بهتر است انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم انجام گیرد.

انواع رنگ رژگونه مناسب برای پوست سفید و روشن

در ادامه به معرفی و بررسی دقیق و کامل انواع رنگ رژگونه مناسب برای پوست سفید و روشن می‌پردازیم.

رژگونه صورتی

وجود این رژگونه در کیف آرایش افراد با پوست روشن لازم و ضروری است. صورتی پاستیلی ایده‌آل‌ترین و بهترین رنگ رژگونه برای افراد با تناژ پوستی روشن است و می‌تواند شادابی و طراوت چهره این افراد را دوچندان کند.

اگر شما پوستی سفید و بسیار روشن دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که باید از خرید رژگونه‌های با توناژ قهوه‌ای تا حدامکان دوری نمایید.

رژگونه هلویی

این رنگ رژگونه مناسب افراد سفیدپوست با ته مایه زرد رنگ است. به عبارت دقیق‌تر افرادی که پوست سفید دارند، اما رنگ پوست آن‌ها خیلی روشن نیست.

رژگونه یاسی و بنفش

این رنگ رژگونه بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای پوست سفید است. بطورکلی لایه‌ای کمرنگ از رژگونه یاسی و بنفش می‌تواند شما را بسیار زیباتر و جذاب‌تر کند.

رژگونه مرجانی

از دیگر رنگ‌های رژگونه مناسب برای پوست‌های سفید و روشن می‌توان به رژگونه مرجانی اشاره کرد. این رنگ زیبایی فوق‌العاده‌ای به چهره شما می‌بخشد.

جالب است بدانید که اگر شما لباس سفید، کتان راه راه یا حتی گلدار پوشیده باشید، به کمک رژگونه‌های مرجانی می‌توانید بدون بزنم خوردن ست لباس‌های خود، درخشندگی چهره خود را حفظ نمایید.

رژگونه پودری به رنگ قاصدکی

پیش از هرچیزی این نکته را در نظر داشته باشید که پودرهای روشن‌کننده با هر رنگی همخوانی دارند. چراکه این رنگ‌ها تنها افزودنی ملایم و خنثی هستند که به صورت شما اضافه می‌شوند.

انواع رنگ رژگونه مناسب برای پوست سفید
انواع رنگ رژگونه مناسب برای پوست سفید

نکات مهم هنگام استفاده از رژگونه

هنگام استفاده از رژگونه خوب است که برخی از نکات را در نظر داشته باشید. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات عبارتند از:

  • براش یا قلم‌موی شما تأثیر بسیاری بر آرایش شما دارد. امروزه انواع مختلفی از براش جهت رژگونه‌زدن در بازار وجود دارد که انتخاب نوع آن به هدفی وابسته است که شما دارید. استفاده از براش پرسیژن به شما کمک می‌کند تا پوشش پررنگ‌تر و قوی‌تری ایجاد کنید. در سمت دیگر براش زاویه‌دار پوششی نرم و ملایم بر روی گونه‌های شما ایجاد می‌کند. براش بادبزنی نیز غباری بسیار سبک ایجاد می‌کند و موجب پوششی ملایم می‌شود.
  • برای استفاده از رژگونه سر براش را در پودر بچرخانید و سپس مقدار اضافی آن را بتکانید. البته پیشنهاد ما به شما این است که کار خود را با مقدار کم رژگونه شروع کنید و در صورت نیاز آن را پررنگ‌تر نمایید.
  • بطورکلی سه مدل مختلف رژگونه برای انواع پوست وجود دارد. اگر شما پوستی چرب دارید، از نوع پودری استفاده نمایید. چراکه پودر روغن را جذب کرده و رطوبت بیش‌تری به صورت شما اضافه نمی‌کند. اما اگر پوست خشکی دارید، از کرم‌های رژگونه استفاده نمایید. چراکه کرم مقداری رطوبت به صورت شما می‌رساند و از خشکی بیش‌تر پوست شما جلوگیری می‌کند. درنهایت استفاده از رژگونه‌های ژلی برای همه نوع پوستی مجاز است.
  • رژگونه خود را به اندازه مخلوط و محو کنید. در حال حاضر افراد تمایل دارند رژگونه با تن رنگی پوست آن‌ها مخلوط شود و گونه‌ای آن‌ها بصورت طبیعی و با خطوط محو، رنگ گیرد. به همین جهت بهتر است پس از استفاده از رژگونه از یک براش آرایشی دیگر جهت محوکردن استفاده نمایید.
  • و…

انتخاب بهترین رژگونه برای پوست سفید و روشن متناسب با فرم صورت

هنگام زدن رژگونه برای پوست سفید و روشن و هر نوع تناژ پوستی باید فرم صورت را در نظر داشت. برای مثال هنگام زدن رژگونه برای صورت لاغر و کشیده، رژگونه باید ارتفاع صورت را کم‌تر کند و موجب بیضی‌شدن آن شود.

در صورت‌های کشیده یعنی چهره‌هایی که ارتفاع پیشانی و بینی و چانه زیاد است، رژگونه باید بر روی گونه و کمی بالاتر زده شود. محوکردن رژگونه در این چهره‌ها نباید زیاد باشد و باید بصورت صاف به سمت گوش پخش شود. ایده‌آل‌ترین فرم صورت بیضی است. در این چهره‌ها ارتفاع پیشانی، بینی و چانه باهم یکسان است و شما باید رژگونه را دقیقاً بر روی سیب گلو خود بزنید.

اگر فرم صورت شما لوزی است، رژگونه را به شکل مثلث بزنید و همیشه بخش بیرونی و استخوان‌های گونه را به وسیله رژگونه تیره پررنگ‌تر نمایید. درنهایت اگر فرم صورت شما مربعی است، رژگونه را طوری بزنید که تا خط فک شما ادامه یابد و به سمت بیرون محو شود.

 

به این پست امتیاز دهید

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا