مراقبت از پوست

فشیال صورت چیست؟ همه چیز در مورد فیشیال و جوانسازی پوست

هر آنچه که در خصوص فیشیال (Facial) صورت باید بدانید!

فشیال صورت چیست؟ اگر می خواهید در خصوص روتین های مراقبت از پوست بیشتر بدانید، این مقاله برای شماست. فیشیال صورت (facial face) روشی عالی برای احساس آرامش بیشتر، ریلکس کردن و دستیابی به یک پوست درخشان و سالم است. هیچ احساسی بهتر از درمان یک پوست خسته با استفاده از فشیال صورت نیست.

فیشیال صورت در واقع یک جلسه درمانی زیبایی به طول یک ساعت است که مزایای زیادی را برای پوست صورت شما به همراه دارد. فشیال شامل مراحلی برای مراقبت از پوست، از جمله CTM، ماساژ پوست صورت و لایه برداری است. این مراحل همگی می توانند پوست صورت شما را بهبود ببخشند. در ادامه به فشیال صورت چیست؟ مراحل فیشال صورت و عوارض آن را مرور می کنیم.

برای داشتن پوستی درخشان و از بین بردن استرس های یک هفته شلوغ کاری، Facial صورت در یک سالن آرایشی و به دست افراد حرفه ای، بهترین انتخاب است. اگر با فیشیال صورت آشنا نیستید و نمی دانید که این کار چگونه می تواند به پوست شما سودی برساند، این مقاله از وبسایت دکتر فارمو شما را با این فرایند آشنا می کند. در ادامه با چیستی Facial صورت و انواع آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

فيشيال صورت چيست؟

فیشیال صورت یک روش درمانی رایج و پرطرفدار برای مراقبت از پوست است. Facial شامل چندین روش درمانی جداگانه است که معمولا انجام تمام آن ها در اندک زمانی امکان پذیر است.
از لحظه ورود شما به سالن زیبایی تا زمانی که به پوستی جوان تر و شادابتر دست پیدا کنید، تمام پروسه تنها یک ساعت به طول می انجامد و در خلال این فرایند، شما احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. فشیال صورت می تواند راحت ترین و بهترین راهکار برای فرار از یک از هفته پر استرس باشد. فراموش نکنید که استرس می تواند به شکل جدی بر روی پوست صورت شما اثر بگذارد.

اگر می خواهید روتین های مراقبت پوستی خود را ارتقا بدهید و راهکاری به جز محصولات پوستی که روزانه از آنها استفاده می کنید را امتحان کنید، فیشیال صورت بهترین انتخاب است. شما می توانید در عرض یک ساعت، پوست مرده، تیره و کدر خود را به پوستی سالم و جوان تبدیل کنید و بدین ترتیب، با مشکلات پوستی نیز خداحافظی کنید.

فیشال صورت چیست؟

فیشیال صورت یک روش درمانی تایید شده برای دستیابی به پوستی درخشان و شفاف است. این کار معمولا در یک سالن زیبایی و توسط درمانگر متخصص انجام می شود. در فشیال، معمولا از کیت های روشن کننده پوست (مانند Lakme) استفاده می شود. برای استفاده از این کیت ها، شما کافی است مراحل انجام فیشیال را درست به همان ترتیبی که در دستورالعمل کیت نوشته شده است، دنبال کنید. شما حتی در خانه نیز می توانید با کمک کیت های فیشیال صورت، به پوست صورت خود رسیدگی کنید.

مقاله مرتبط:

لیزر جوانسازی پوست

مراحل اصلی فیشیال صورت حرفه ای

فیشیال یکی از بهترین راه حل ها برای مراقبت از پوست صورت است. این امر، به ویژه زمانی که توسط یک متخصص زیبایی با تجربه و آگاه انجام شود، می تواند مزایای بسیار زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

مراحل اصلی یک فیشال حرفه ای صورت کدام است؟

فیشیال می تواند پوست صورت شما را پاکسازی کند. این کار با از بین بردن لایه هایی از پوست های مرده و تغذیه پوست، می تواند به شفافیت و جوان تر شدن صورت شما کمک کند. پس از ماساژ، فیشیال صورت دومین روتین درمانی محبوب در اسپاها محسوب می شود. فیشیال می تواند بخشی از روتین مراقبتی دائمی شما برای پوست صورتتان باشد. در این صورت است که می توانید از عملکرد و مزایای این روش، بیشترین بهره را ببرید.

برای انجام فیشیال صورت، در قدم اول باید افراد متخصص و پزشک پوست مشورت کنید تا متوجه شوید:

  • چه نوع فیشیالی برای پوست شما مناسب تر است؟
  • چه موادی برای پوست صورت شما خطرناک تر هستند و Facial باید روی چه حوزه ای از سلامت پوست شما متمرکز تر باشد؟

شما باید در خصوص آلرژی های پوستی، رژیم غذایی، میزان آبی که در طول روز می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید اطلاعاتی را در اختیار فرد متخصص قرار دهید. تمام این اطلاعات پارامترهای کلیدی هستند که می توانند بر روی نتیجه Facial تاثیر بگذارند.

  • پاکسازی

مرحله اول Facial پاکسازی است. در این مرحله، ابتدا موهای شما در یک حوله تمیز پیچیده می شوند یا با استفاده از یک هدبند، موها از روی صورت کنار می روند. برای این منظور معمولا از تمیز کننده های ملایم پوست صورت استفاده می شود تا چربی ها، عرق و کثیفی از پوست صورت پاک شوند. در این مرحله همچنین ارایش صورت پاک می شود. با پاک کردن کثیفی ها و چربی ها، منافذ پوست باز شده و پوست صورت نیز تمیز تر و با طراوت تر می شود.

  • آنالیز پوست صورت

در مرحله بعد، چشم های شما با یک چشم بند مخصوص بسته می شوند. این کار از آسیب به چشم های شما می کاهد. سپس فرد متخصص با کمک یک لامپ بزرگ نما، پوست شما را بررسی میکند. در این مرحله، نوع پوست شما (خشک، پوست چرب، حساس، مختلط یا نرمال) و شرایط پوستی (مانند وجود آکنه، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید، علایم پیری، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و غیره) بررسی می شوند. سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده، روش درمان و محصولات مورد نیاز تعیین می شوند. شما می توانید در این مرحله و در خصوص انتخاب محصولات، با متخصص خود مشورت کنید.

  • بخار رسانی به پوست

در اکثر فیشیال های حرفه ای از یک دستگاه بخار استفاده می شود. این دستگاه لایه نازکی از بخار گرم را به پوست صورت شما هدایت می کند. این بخار آرامش بخش است و به نرم شدن پوست و همچنین جوش های سر سیاه و سر سفید که در مراحل بعدی از پوست استخراج می شوند، کمک می کند. اگر پوست صورت شما حساس است، ممکن است این مرحله برای شما اجرا نشود. منافذ پوست نیز در این مرحله کاملا باز می شوند تا فرایند پاکسازی و سم‌زدایی پوست صورت گیرد.

مراحل مختلف فیشال صورت کدامند؟

  • لایه برداری

در این مرحله با استفاده از لایه بردارهای مکانیکی یا شیمیایی، سلول های مرده پوست از بین می روند. لایه بردار های مکانیکی در واقع یک سطح ناهموار (میکرو مهره ها) دارند که سلولهای مرده سطح پوست را از بین می برد. در لایه بردارهای شیمیایی، از آنزیم ها و اسید ها برای سست کردن پیوند بین سلولهای مرده استفاده می شود.

یک درمان آنزیمی ملایم در طول فرایند بخار دادن به پوست نیز ممکن است استفاده شود. لایه بردارهای شیمیایی شدت های متفاوتی دارند. در شدت های بالاتر، این لایه بردارها به عنوان یک درمان مستقل یا مرحله ای مستقل از فیشیال صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

  • استخراج چربی

این مرحله ای است که در خلال آن  فرد متخصص اقدام به تخلیه و از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید می کند. در صورتی که مایل باشید یا بدان نیاز داشته باشید، این فرایند به عنوان بخشی از روتین فشیال صورت می گیرد. لایه برداری، فرایند استخراج جوش های سر سیاه و سر سفید را تسهیل می کند. با این حال باید به یاد داشته باشید که این مرحله ممکن است اندکی دردناک باشید و احساس ناراحتی در شما به وجود آورد. آستانه درد در افراد متفاوت است و تخلیه جوش ها در بخش هایی که پوست صورت نازک تر و حساس تر است، دردناک تر خواهد بود. اگر این فرایند اصولی صورت نگیرد، پاره شدن مویرگ ها و تغییر رنگ در صورت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

  • ماساژ صورت

در مرحله بعد Facial صورت، فرد متخصص با استفاده از مواد الاستیک مخصوص، مانند افلوراژ ها، می تواند احساس آرامش و رهایی را در پوست صورت شما به وجود آورد. این کار می تواند پوست و ماهیچه های صورت را نیز تحریک کند.

  • ماسک صورت

ماسک صورت با توجه به شرایط  و نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط، حساس و یا سالم) انتخاب می شود. این ماسک به مدت ده الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی می ماند. البته توجه داشته باشید که این زمان با توجه به نوع درمان، متفاوت است. در خلال این فرایند متخصص زیبایی می تواند بازوها، دست ها و ناحیه دکلته را ماساژ دهد.

  • بخش نهایی فیشیال صورت:

در این بخش متخصص از تونر، سرم، کرم دور چشم، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده خواهد کرد.

  • مراقبت از پوست صورت در خانه

در آخرین مرحله نیز فرد متخصص در خصوص بهترین شیوه مراقبت از پوست و محصولات مورد نیاز توضیحاتی را ارائه می کند. فراموش نکنید که توصیه بهترین و مناسب ترین محصولات، بخشی از وظایف فرد حرفه ای است که فیشیال صورت شما را انجام می دهد. از این توصیه ها نهایت استفاده را ببرید.

 معرفی انواع فیشیال

در دنیای زیبایی هزاران نوع روش و محصول برای فیشیال صورت وجود دارد. این تنوع می تواند انواع مختلف پوست ها، مناسبت ها و گروه های سنی را پوشش دهد. تقریبا هر یک روز درمیان روش های مراقبتی جدیدی برای پوست صورت به بازار معرفی می شود. برخی از جدید ترین روش ها، شامل استفاده از ماسک صورت LED، کریستال ها و نمک های طبیعی و موارد مشابه می باشند. لیست روش های جدید مراقبت های پوستی هیچگاه خالی یا تکراری نخواهد بود.

 معرفی انواع فیشال

1- فیشیال پوست خشک

برای افرادی که پوست خشک و آسیب دیده دارند، این نوع فیشیال بسیار مفید است. در این فیشیال از ماسک‌های آلوئه ورا، عسل، گلاب و سایر مواد طبیعی استفاده می‌شود.

2- فیشیال پوست چرب

برای افرادی که پوست چرب دارند و مشکلاتی مانند جوش، پوست چرب و با باکتری‌ها را تجربه می‌کنند، این نوع فیشیال مناسب است. در این نوع فیشیال از موادی مانند عصاره چای سبز، گلاب و سایر مواد ضد باکتری استفاده می‌شود.

3- فیشیال ضد پیری

این نوع فیشیال برای کاهش چین و چروک پوست و بهبود لطافت و شادابی پوست استفاده می‌شود. در این نوع فیشیال از ماسک‌های مانند آناناس، آووکادو، خیار و مواد دیگر استفاده می‌شود.

4- فیشیال آنتی‌اکسیدان

این نوع فیشیال برای افرادی که می‌خواهند پوست خود را از اثرات آلودگی هوا و آفت کش‌ها و سایر عوامل محیطی محافظت کنند مناسب است. در این نوع فیشیال از مواد مانند چای سبز، آناناس، آلوئه ورا و غیره استفاده می‌شود.

5- فیشیال آبرسان

این نوع فیشیال برای افرادی که پوست آن‌ها خشک و بی‌رطوبت است مناسب است. در این نوع فیشیال از ماسک‌های مانند ژل آلوئه ورا، آب‌گوشت و سایر مواد آبرسان استفاده می‌شود.

مواد اصلی و اولیه در روتین های مراقبت از پوست، استفاده از ماسک های میوه ای آبرسان، محصولاتی برای روشن کردن پوست و پاک کننده های پوستی هستند. محصولات پیشرفته تر نیز شامل Facialهای پارافینی، لایه بردارهای شیمیایی صورت و کلاژن ساز هایی که برای مشکلات پوستی و از بین بردن اثر سن استفاده می شوند.

به عنوان مثال، اگر با جوش صورت دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از فیشیال ضد آکنه استفاده کنید. این فیشیل از محصولات مراقبتی استفاده می کند که برای از بین بردن و درمان آکنه طراحی شده اند. به طور مشابه، Facialهای ضد پیری به شما کمک می کنند تا آثار مشخص سن، مانند چین و چروک های صورت، خطوط ظریف، خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها، لکه های تیره، کدری پوست و سایر موارد را درمان کنید.

همچنین برای مناسبت های خاص (مانند عروسی یا یک مراسم پر زرق و برق)، فیشیال های مخصوصی در بازار وجود دارند. این Facialها بیشتر بر روی درخشندگی و طراوت پوست متمرکز هستند. شما ممکن است به دنبال یک Facial سرگرم کننده و جذاب، مانند فیشیال شکلاتی باشید. شما همچنین ممکن است انتخاب های درمانی را ترجیح دهید تا خستگی یک هفته شلوغ را جبران کنید. هر آنچه که بخواهید در بازار وجود دارد.

چه افرادی می توانند از مزایای فشال صورت بهره مند شوند؟

حال که با فیشیال صورت و مراحل آن به خوبی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به یک پرسش رایج دیگر پاسخ دهیم: بهترین زمان (یا سن) برای انجام فیشیال صورت کدام است و این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

اگرچه مشکلات پوستی از دوران نوجوانی آغاز می شوند، اما اکثر متخصصان پوست انجام فشیال صورت از بیست سالگی به بعد را توصیه می کنند. تا آن زمان، شما می توانید مراقبت های پوستی را در خانه انجام دهید و به یک روتین پوستی خوب وفادار بمانید. بهتر است این روتین پوستی را زیر نظر پزشک و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

چه افرادی می توانند از مزایای فشال صورت بهره مند شوند؟

اگر بین 18 تا 25 سال هستید، می توانید برای موقعیت های خاص و یا یک الی دو بار در ماه (حداقل) اقدام به فیشال کنید. این کار به درخشش و جوانی پوست شما کمک می کند. انجام این کار یک الی دو بار در ماه کافی است. افراد بالای 20 سال، می توانند حداکثر استفاده را از فیشیال صورت ببرند و با انجام این کار، اثرات پیری در پوست صورت را به حداقل برسانند. همچنین این افرادی می توانند با کمک فیشیال صورت آکنه های هورمونی، پوست های کدر و لکه های اطراف صورت را درمان کنند.

از آنجایی که Facial صورت شامل لایه برداری و ماساژ پوست نیز می شود، انجام این کار به صورت ماهیانه یا یک جلسه در هر سه هفته، می تواند به شما کمک کند تا درخشندگی پوست خود را حفظ کنید، مشکلات پوستی را از بین ببرید و از صورتی جوانتر و بی عیب و نقص لذت ببرید.

عوارض فیشیال صورت

توصیه می‌شود که فیشیال صورت خود را در مراکز تخصصی تحت نظر دکتران متخصص پوست انجام دهید. با انتخاب اگر در مرکز معتبری فیشال صورت را انجام دهید، باز هم ممکن است دچار عوارض آن شوید. شاید به دلیل ناهماهنگی در انتخاب خدمات پاکسازی باشد که ممکن است با نوع پوست شما سازگاری نداشته باشد. برخی از عوارض فشیال پوست را در این قسمت بخوانید:

بروز جوش و آکنه: صورت جوش و آکنه‌های جدید یکی از عوارض فیشیال است.

خشکی و خارش صورت: شاید بعد از فیشیال پوست صورت احساس خشک شدن پوست صورت را تجربه کنید. ممکن است خشکی و خارش پوست شاید به دلیل استفاده از محصولات مختلف، حین فیشیال صورت باشد.

قرمزی و تحریک پوست: ممکن است بعد از فیشیال صورت پوست صورت قرمز شود و از نگران این قرمزی شوید. نگران نباشید، قرمزی به دلیل استفاده از محصولات تحریک‌کننده یا فرآیندهایی است که روی پوست انجام شده است.

ایجاد زخم: در برخی موارد، فیشیال صورت ممکن است به صورت نادرست انجام شود و باعث ایجاد زخم‌های دائمی روی پوست شود. متخصص نبودن پزشک موجب بروز چنین مشکلی می شود.

فیشیال صورت چیست؟
فیشیال صورت چیست؟

فیشال صورت چه نتایجی را می تواند به دنبال داشته باشد؟

این توضیح جامع در خصوص مزایای و مراحل انجام فیشیال صورت را با بررسی نتایج احتمالی این فرایند درمانی خاتمه می دهیم. در این بخش توضیح خواهیم داد که شما واقعا باید چه نتایجی را از یک Facial انتظار داشته باشید. به صورت خلاصه باید بگوییم که جدا از رفع مشکلات پوستی، فیشیال صورت می تواند برای شما پوستی شفاف، جوان، با طراوت و نرم را فراهم آورد.

پس از انجام فیشیال صورت، پوست شما درخشش زیبایی خواهد داشت و نرمی فوق العاده ای را تجربه خواهد کرد. انجام منظم این روتین درمانی می تواند علایم پیری پوست شما را از بین ببرد و پوست را برای مدت زمان طولانی تری از افتادگی محافظت کند. ماساژ صورت در خلال فیشیال، در عین آب رسانی بیشتر به پوست، به سفت تر شدن آن نیز کمک می کند. Facial نتایج طولانی مدتی دارد و می تواند پوستی شفاف، نرم، هیدراته و عاری از لک را برایتان به ارمغان بیاورد.

پس از انجام عمل Facial، ممکن است مجبور شوید برای دیدن نتایج این کار، چند روزی صبر کنید. به همین دلیل است که معمولا توصیه می شود فیشیال صورت را دو الی سه روز پیش از یک رویداد خاص (مانند مهمانی یا عروسی) انجام دهید. پس از انجام یک بار فشیال صورت و مشاهده نتایج آن، بدون شک برای اضافه کردن این روتین پوستی به برنامه ماهانه خود، مشتاق تر خواهید بود.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

3.7/5 - (18 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا