مجله تناسب انداموبلاگ

معرفی بهترین دکترهای تغذیه و رژیم غذایی تهران

متخصص تغذیه خوب در تهران

داشتن یک رژیم غذایی سالم، تضمین کننده سلامت بدن و تناسب اندام است و این موضوعی است که در قرن 21 اغلب نادیده گرفته می شود. انسان امروزی، آنقدر درگیر کار و مشغله های جانبی است که معمولا رژیم غذایی و پرداختن به غذاهای سالم را فراموش می کند. نتیجه این امر، بیماری های بیشماری است که افراد جامعه در سنین مختلف درگیر آن هستند.

چاقی مفرط، لاغری بیش از حد، دیابت و سرطان های دستگاه گوارش در نتیجه نداشتن یک رژیم غذایی سالم به وجود می آیند. خوشبختانه امروزه اطلاعات زیادی در خصوص انواع رژیم های غذایی به صورت آنلاین، کتاب و مجلات در دسترس عموم قرار گرفته است. این بدان معناست که داشتن یک رژیم غذایی سالم برای هرکسی ممکن است. در کنار این امر، پزشکان و دکترهای تغذیه می توانند به افراد با توجه به شرایط خاصشان کمک برسانند.

معروف ترین پزشکان تغذیه تهران

ما در این مقاله از سایت دکتر فارمو قصد داریم شما را با مهارت ها و تخصص های یک پزشک تغذیه بیشتر آشنا کنیم و فواید مراجعه به این افراد را نام ببریم. در نهایت نیز چند تن از معروف ترین پزشکان تغذیه تهران را معرفی خواهیم کرد.

چرا باید به پزشک تغذیه مراجعه کنیم؟

بدن شما به چه مواد غذایی و ویتامین هایی نیاز دارد؟ شما در رژیم غذایی روزانه خود چه مواد غذایی را بیش از حد مصرف می کنید؟ جای چه مواد معدنی و مغذی مهمی در رژیم غذایی روزانه شما خالی است؟ پاسخ این پرسش ها را یک پزشک یا متخصص تغذیه می تواند در اختیار شما قرار دهد. پزشکان تغذیه در واقع متخصصانی هستند که در خصوص ارائه راهکارهای دارویی و غیر دارویی برای تنظیم رژیم غذایی، درمان بیماری ها و همچنین جلوگیری از بروز سایر بیماری ها، آموزش دیده اند.

چرا باید به پزشک تغذیه مراجعه کنیم؟

اگر مشکل شما چاقی یا لاغری مفرط است، پزشک می تواند به شما کمک کند تا رژیم غذایی خود را به تعادل برسانید. از سویی دیگر، افراد در خلال درمان بیماری های خاصی همچون سرطان و یا دیابت، ممکن است در جذب و یا ذخیره مواد غذایی دچار مشکل شوند. درمان این بیماری ها به منزله داشتن یک رژیم غذایی خاص است و ممکن است تنظیم این رژیم غذایی، برای همه آسان نباشد. پزشکان و دکترهای تغذیه می توانند به بیماران کمک کنند تا ضمن داشتن طول درمانی موفق، تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن را از رژیم غذایی خود جذب کنند.

 رژیم گرفتن بدون کمک دکترهای تغذیه امکان پذیر است؟

ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و دسترسی به رژیم های غذایی مختلف، کار چندان دشواری نیست. فضای اینترنت، کتاب ها و مجلات پر از دستورات غذایی خاص و رژیم های غذایی متنوع است. این رژیم ها با تبلیغات فراوان و نشان دادن رضایت سایر افراد، تمام تلاش خود را می کنند تا شما را ترغیب به شروع رژیم غذایی کنند. برخی از این رژیم های غذایی بر پایه حذف کردن یک گروه غذایی خاص (مانند کربوهیدرات ها و یا چربی ها) هستند.

این بدان معناست که بدن شما برای مدت زمانی مشخص، قرار است یک یا چند گروه مهم از مواد غذایی را دریافت نکند. آیا این رویه برای بدن بی خطر است؟ ایا این رژیم می تواند در نهایت برای شما سودمند باشد یا موجب ایجاد بیماری های مختلف خواهد شد؟ این ها پرسش هایی هستند که در وب سایت ها، مجلات و کتاب ها پاسخی برای آن ها پیدا نخواهید کرد و در جستجوی این پاسخ ها، باید به دکترهای تغذیه مراجعه کنید.

 رژیم گرفتن بدون کمک دکترهای تغذیه امکان پذیر است؟

پزشک متخصص می تواند شرایط بدن شما را قبل از شروع رژیم بررسی کند. شروع یک رژیم غذایی به معنای تغییر ناگهانی عادت های غذایی و ورزشی بدن است و در اثر این شوک، ممکن است مشکلات سلامتی زمینه ای تشدید و یا آشکار شوند. این امر به ویژه می تواند افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و یا مشکلات تیروئید را تحت تاثیر قرار دهد. دکترهای تغذیه می توانند با ایجاد تغییرات در رژیم های موجود، خطرات بالقوه آنها برای سلامتی بدن شما را کاهش دهند و در عین حال به شما کمک کنند، در بستری امن، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

پزشک تغذیه خود را چگونه انتخاب کنیم؟

همه ما به دنبال یک پزشک خوب هستیم و به همین دلیل، به هنگام انتخاب پزشک یک دغدغه واحد داریم: یک پزشک تغذیه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ما در این بخش به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

یک مشاور تغذیه خوب، کسی است که در حوزه خود تخصص های کافی را داشته باشد. پزشک متخصص تغذیه و یا مشاوران تغذیه افرادی هستند که در این راستا می توانید به آنها اعتماد کنید. مطمئن باشید کسی که به شما مشاوره تغذیه ای می دهد اطلاعات جامع و کاملی در خصوص نیاز های تغذیه ای و فیزیولوژی بدن انسان داشته باشد و در این خصوص آموزش دیده باشد. برای آشنایی با مشاوره تغذیه برای لاغری و چاق شدن مقاله ما را در دکتر فارمو بخوانید.

به یاد داشته باشید که تنها پزشکان متخصص تغذیه صلاحیت لازم برای تجویز دارو را دارا هستند و حتی مشاوران تغذیه نیز نمی توانند برای برطرف کردن مشکل شما، دارویی تجویز کنند. یک متخصص تغذیه خوب باید از آخرین متدها و تحقیقات موجود در جهان آگاه باشد و بهترین، مناسب ترین و کارآمدترین پروسه درمان را به بیماران خود تجویز کند.

پزشک تغذیه خود را چگونه انتخاب کنیم؟

یک مشاور و یا پزشک تغذیه خوب، باید یک معلم خوب نیز باشد. تغییر رژیم غذایی به معنای تغییر عادت های فرد است. متخصصان بر این باورند که اگر ما یک کار واحد را به مدت 21 روز، به طور پیوسته، انجام دهیم آن عمل به یک عادت در ما تبدیل می شود. بدین ترتیب، برای آنکه عادت های تغذیه ای ما تغییر کنند، ما باید به مدت 21 روز، متعهد به رعایت رژیم لاغری و غذایی خود باشیم. بدین ترتیب، متخصص تغذیه ای که انتخاب می کنید باید در کنار تجربه و تخصص خود، صبور نیز باشد و به شما در طی این مسیر 21 روزه کمک کند.

در نهایت نیز باید خاطر نشان کنیم، یک پزشک خوب کسی است که به دقت به مشکلات و ویژگی های فردی بیمار خود می پردازد. ما انسان ها بدن های متفاوتی داریم و یک رژیم غذایی واحد برای همه ما کارکرد لازم را ندارد. پرداختن به این تفاوت ها و انجام آزمایش ها و مشاهدات دقیق و کافی، می تواند به پزشک کمک کند تا رژیم غذایی و یا درمانی منحصر به فردی را برای بیمار خود طراحی کند و بدین ترتیب، با کاهش عوارض جانبی، شانس موفقیت را افزایش دهد.

ویژگی های دکتر تغذیه خوب

یک پزشک متخصص زمانی در کار خود موفق و حرفه ای است که برای گوش دادن به مشکلات بیمار و بررسی آن ها زمان لازم را صرف کند. بدین ترتیب، اگر پزشک شما بی حوصله است و یا برای ریشه یابی مشکلات شما زمان کافی را صرف نمی کند، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

بهترین دکترهای تغذیه و رژیم در تهران

تا به اینجای مقاله در خصوص اهمیت انتخاب یک متخصص تغذیه خوب صحبت کردیم. توضیح دادیم که چرا پیش از شروع یک رژیم غذایی باید حتما پزشک تغذیه خود را در جریان بگذارید. این افراد همچنین می توانند به درمان سایر عارضه ها و بیماری های مرتبط با رژیم غذایی، مانند مشکلات گوارشی، احساس خستگی مفرط، قاعدگی های نامنظم و ریزش مو نیز کمک کنند. ویژگی های یک پزشک تغذیه خوب را بررسی کردیم و حال قصد داریم در آخرین بخش این مقاله، برخی از بهترین دکتر های تغذیه و رژیم تهران را معرفی کنیم. همچنین در مقالات دیگر سایت دکتر فارمو بهترین متخصصین تغذیه در مشهد را نیز برای شما معرفی کردیم.

دکتر محمد حسن ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی، پزشک و متخصص تغذیه و رژیم و همچنین فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او با بیش از 30 سال تجربه، یکی از شناخته شده ترین دکترهای تغذیه پایتخت محسوب می شود. تمرکز اصلی وی، ارائه رژیم های غذایی بر اساس نقش روان و تغییر رفتار بیمار و همچنین استفاده از متد علمی جایگزینی است. در مطب وی خدماتی در زمینه اصلاح رفتار غذایی، کرایولیپولیز، آر اف و لاغری موضعی در بخش های شکم، بازو، خط کتف، ران و باسن ارائه می شود.

دکتر مریم مظاهریان

دکتر مظاهریان متخصص تغذیه و رژیم درمانی  و فارغ التحصیل دوره های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او با بیش از 15 سال تجربه، نگارش حدود 12 کتاب (به صورت تالیفی و ترجمه ای) و 14 مقاله علمی و پژوهشی یکی از نام های شناخته شده در پایتخت است. دکتر مظاهریان عضو انجمن تغذیه کانادا، عضو هیئت تحریریه ماهنامه غذا، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک تابان و بیمارستان شهید دکتر باهنر است.

دکتر کوروش صمدپور

دکتر صمدپور پزشک و متخصص تغذیه و رژیم درمانی و یکی از بهترین پزشکان پایتخت است. او مدرک PHD تغذیه و مدرک  GDPH خود را از دانشگاه کوئینزلند استرالیا دریافت کرده است و با بیش از 25 سال سابقه طبابت، یکی از پزشکان حاذق در زمینه تغذیه و لاغری محسوب می شود. تخصص دکتر صمدپور ارائه رژیم های غذایی تخصصی، ویژه سالمندان، ورزشکاران، کودکان و همچنین زنان باردار و شیرده است. وی همچنین در زمینه ارائه رژیم های غذایی تخصصی مناسب برای افرادی با بیماری های خاص و زمینه ای، از جمله بیماران کلیوی، دیابتی، قلبی و گوارشی، بسیار حاذق است. بنابراین حتما باید به تاثیر رژیم لاغری بر دیابت و سایر بیماری‌ها توجه داشته باشید.

دکتر یحیی پاسدار

دکتر پاسدار دوره های تخصصی تغذیه و رژیم را در کالج سلطنتی لندن گذرانده است و به عنوان استادیار و همچنین پزشک در کلینیک تخصصی مهدیه، فعالیت می کند. تخصص وی ارائه رژیم های غذایی مناسب برای بیماران مختلف، از جمله افراد مبتلا به سندرم تخمدان، یابت، پوکی استخوان و فشار خون است. وی همچنین رژیم های غذایی را برای لاغری موضعی و درمان لاغری یا چاقی ارائه می دهد.

 با لیست بهترین دکترهای متخصص پوست و مو در تهران و ایران آشنا شوید

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.6/5 - (5 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا