مراقبت از پوستوبلاگ

بهترین پاک کننده و شوینده آرایش صورت

بهترین پاک کننده آرایش صورت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تمیز، شاداب و براق بودن پوست صورت از حساسیت بسیاری برخوردار است و این مورد اهمیت انتخاب و خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت را بیش از پیش نمایان می‌سازد. پاک کننده‌‌های صورت در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند و در هنگام انتخاب و خرید آن‌ها باید به نکات بسیاری توجه شود. در ادامه قصد داریم تا ضمن آشکارسازی اهمیت انتخاب و خرید یک پاک کننده‌ی مناسب و ویژگی‌های آن، اطلاعاتی را نیز در رابطه با اجزای تشکیل دهنده‌ی این محصولات به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را بیشتر با این گونه محصولات بهداشتی آشنا سازیم.

مشاهده عناوین مقاله

چرا استفاده مرتب از پاک کننده آرایش صورت ضروری است؟

امروزه مواد و ترکیبات آرایشی در انواع مختلفی موجود هستند و بسیاری از بانوان به صورت روزانه از لوازم آرایشی برای زیبایی خود استفاده می‌کنند. مواد آرایشی معمولا از ترکیبات بسیار مختلفی تشکیل شده‌اند و این مورد اهمیت انتخاب و خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت و شوینده‌ی پوست برای تمیز شدن صورت از این ترکیبات را آشکار می‌سازد. برخلاف تصور عموم مردم، لوازم آرایشی دارای ترکیبات نیمه سمی و گاها خطرناکی هستند که می‌توانند در بلند مدت مشکلات فراوانی را برای مصرف کنندگان ایجاد نمایند و به همین دلیل است که باید از بهترین پاک کننده آرایش صورت برای شستشوی صورت و زدودن این ترکیبات از پوست استفاده کرد تا مشکلی در این زمینه‌ی برای پوست ایجاد نشود.

همچنین، بسیاری از بانوان با مشکلات پوستی مختلفی همچون آکنه، جوش‌های مزمن، نازک شدن پوست، چرب بودن و یا خشکی بیش از حد پوست دست و پنجه نرم می‌کنند و استفاده از مواد آرایشی در بسیاری از موارد موجب بدتر شدن وضعیت بیماری‌های پوستی این افراد می‌شود. استفاده از بهترین پاک کننده آرایش صورت راهکار مناسبی برای بانوان در این زمینه محسوب می‌شود و مبتلایان به این نوع بیماری‌های پوستی با انتخاب و خرید بهترین تمیز کننده آرایش صورت می‌توانند گام‌های مثبتی را در جهت از بین بردن اینگونه مشکلات پوستی بردارند.

انواع مختلف لوازم آرایشی و بهترین پاک کننده آرایش صورت
لوازم آرایشی ترکیبات مختلفی دارند که هرکدام تاثیرات متفاوتی دارد.

مواد آرایشی دارای چه ترکیباتی هستند؟

لوازم آرایشی معمولا دارای ترکیبات گوناگونی در ساختار خود هستند و این مسئله موجب بوجود آمدن شک و تردید‌هایی در زمینه‌ی استفاده از این مواد شده است. در این قسمت می‌توانید با برخی از این ترکیبات آشنا شوید.

آب:

آب به عنوان مهم‌ترین حلّال در صنایع آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود و این ماده‌ی پایه‌ی اصلی بسیاری از ترکیبات آرایشی و بهداشتی می‌باشد. شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از این ماده برای حل کردن سایر ترکیبات استفاده می‌کنند و آب حتی در ساختار شوینده‌های پوستی و بهترین شوینده آرایش صورت نیز وجود دارد.

ترکیبات امولسیون کننده:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، ترکیبات مختلفی در ساختار لوازم آرایشی وجود دارند و ممکن است که این ترکیبات حلّالیت مناسبی را در آب نداشته باشند. مواد امولسیون کننده در این شرایط کمک می‌کنند تا این ترکیبات به راحتی در آب حل شوند و محلول یا ترکیبی یکدست حاصل گردد و جالب است بدانید که این مواد در ساختار بهترین پاک کننده آرایش صورت نیز وجود دارند.

مواد نگهدارنده:

این مواد برای افزایش طول عمر و بازده ترکیبات آرایشی استفاده می‌شوند و امروزه از آن‌‌ها نه تنها در مواد و ترکیبات آرایشی، بلکه حتی در ترکیبات غذایی نیز استفاده می‌شود. این ترکیبات معمولاً از حلالیت بالایی در آب برخوردار هستند تا بتوانند وظیفه‌ی اصلی خود که محافظت از لوازم آرایشی در مقابل باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌باشد را انجام دهند. این ترکیبات معمولاً به میزان 0.01 درصد تا 5 درصد در لوازم آرایشی استفاده می‌شوند.

ترکیبات قوام دهنده (Thickeners):

این مواد برای افزایش قوام و گرانروی محصولات آرایشی استفاده می‌شوند و در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس نوع ترکیبات آرایشی توسّط شرکت سازنده انتخاب و استفاده می‌شوند.

مواد موثره:

مواد موثره اصلی‌ترین ترکیبات محصولات آرایشی و حتی پاک کننده آرایش صورت محسوب می‌شوند و تمامی ترکیبات این محصولات حول محور این نوع مواد انتخاب و استفاده می‌شوند. این ترکیبات می‌توانند به صورت طبیعی و یا مصنوعی باشند و در مقادیر مختلفی در این محصولات استفاده شوند.

رنگدانه‌ها:

استفاده از رنگدانه‌ها امری رایج در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد و این مسئله موجب بوجود آمدن لوازم آرایشی مختلف با رنگ‌های متفاوت شده است. استفاده از رنگ‌های مصنوعی در این ترکیبات از شیوع بیشتری برخوردار است ولی لوازم آرایشی بسیاری وجود دارند که در فرایند ساخت آن‌ها از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است.

 

لوازم آرایشی و بهترین پاک کننده آرایش صورت
استفاده‌ی طولانی مدت از این موارد آرایشی بهداشتی بدون مراقبت، می‌تواند موجب وارد شدن آسیب به پوست شما شود.

آیا ترکیبات موجود در لوازم آرایشی برای پوست مضر هستند؟

بسیاری از ترکیباتی که در ساختار لوازم آرایشی استفاده می‌شوند دارای تاییدیه FDA می‌باشند ولی استفاده‌ی طولانی مدت از این ترکیبات می‌تواند موجب وارد شدن آسیب به پوست شما شود و مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد نماید و به همین دلیل است که شما باید به صورت مستمر از بهترین پاک کننده آرایش صورت برای شستشوی پوست صورت خود استفاده نمایید تا از نفوذ این ترکیبات به لایه‌های عمقی پوست خود جلوگیری کنید.

همچنین، انتخاب و خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این ترکیبات نیز در انواع مختلفی وجود دارند که متناسب با ساختار‌های پوستی مختلف هستند و باید در هنگام خرید بهترین تمیز کننده آرایش صورت به این نکته توجّه شود. در ادامه‌ قصد داریم تا شما را بیشتر با ویژگی‌های یک شوینده پوست مناسب و ترکیبات آن آشنا نماییم.

ویژگی‌‌های بهترین پاک کننده آرایش صورت

پاک کننده‌های آرایش صورت ترکیباتی هستند که با خاصیت خود موجب پاک شدن پوست از هرگونه ترکیبات آرایشی و یا مواد اضافی می‌شوند و از این طریق طراوات و شادابی پوست شما را حفظ می‌کنند. این لوازم بهداشتی معمولاً از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند تا ضمن انجام عملکرد اصلی خود، موجب افزایش طراوت و شادابی پوست صورت مصرف کنندگان شوند و به همین دلیل است که استفاده از بهترین پاک کننده آرایش صورت در طولانی مدّت موجب افزایش درخشندگی، قوام و لطافت پوست صورت می‌شود.

بهترین پاک کننده های آرایش صورت
پاک کننده های آرایش صورت انواع مختلفی دارند اما چگونه باید بهترین را انتخاب کرد؟! پاسخ در ادامه مطلب…

با این حال، رعایت نکردن برخی از نکات در هنگام خرید این شوینده‌ها می‌تواند موجب وارد شدن آسیب‌هایی جدی به پوست صورت شما شود زیرا انتخاب مدل مناسب این محصولات بر اساس انواع مختلف پوست متفاوت خواهد بود و به عنوان مثال شوینده‌های پوستی برای پوست چرب با شوینده‌‌های مناسب برای پوست خشک متفاوت هستند و باید در هنگام استفاده از این محصولات بهداشتی به این نکته توجه کرد. در ادامه قصد داریم تا ترکیبات اصلی بهترین شوینده آرایش صورت را به شما عزیزان معرفی نماییم. اگر پوست چرب دارید، می توانید با ژل شستشوی صورت سینره پوست خود را بشویید و تأثیرات باورنکردنی آن را مشاهده کنید.

ترکیبات و اجزای اصلی بهترین پاک کننده آرایش صورت

رتینول یکی از اصلی‌ترین ترکیبات بهترین پاک کننده آرایش

رتینول یا ویتامین A یکی از اجزای اصلی بهترین پاک کننده آرایش صورت محسوب می‌شود و این مادّه یکی از ترکیبات اصلی در زمینه‌ی مبارزه با چین و چروک‌های صورت می‌باشد. انواع مختلف پاک کننده‌های صورت معمولاً دارای مقادیر مشخّصی از این مادّه هستند تا ضمن ترمیم پوست صورت مصرف کنندگان، از وارد شدن آسیب به پوست صورت در اثر استفاده‌ی مداوم از ترکیبات آرایشی جلوگیری شود. خطوط دور چشم معمولاً شایع‌ترین نوع خطوط صورت محسوب می‌شوند و این نواحی معمولاً از مقاومت کم‌تری در مقابل آسیب‌های پوستی برخوردار هستند. رتینول با ترمیم خطوط در نواحی دور چشم موجب از بین رفتن چین و چروک‌های سطحی می‌شود و طراوت و زیبایی را به پوست شما باز می‌گرداند.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی دیگر از ترکیبات بهترین پاک کننده آرایش صورت می‌باشد و این ماده با جذب آب موجب افزایش قوام و سفتی پوست صورت می‌گردد. همچنین، هیالورونیک اسید فرایند بازسازی و تولید سلول‌های پوستی را تسریع می‌نماید و یکی از بهترین ترکیبات برای جوانسازی پوست صورت، دور چشم و نواحی گردن محسوب می‌شود و استفاده‌ی مداوم از این ماده می‌تواند موجب شادابی پوست شما شود.

ترکیبات پروتئینی و پپتیدی، از دیگر اجزای بهترین پاک کننده آرایش صورت 

این ترکیبات در برخی از از انواع پاک کننده‌های پوست صورت وجود دارند و می‌توانند قوام و سفتی پوست شما را افزایش دهند. بنابراین، چنانچه در اثر استفاده‌ی مکرر از لوازم آرایشی و یا افزایش سن به افتادگی پوست مبتلا شده‌اید، بهتر است که از شوینده‌هایی که دارای ترکیبات پپتیدی و پروتئینی هستند استفاده نمایید تا ضمن پاک سازی پوست خود این مشکل را نیز به راحتی حل نمایید و از مزایای خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت بهره‌مند شوید.

بیشتر بدانید!

سالیسیلیک اسید و ویتامین C

این مواد در بسیاری از ترکیبات شوینده‌ی پوستی و تمیز کننده آرایش صورت وجود دارند و وظیفه‌ی اصلی آن‌ها افزایش شفافیت پوست و از بین بردن آکنه‌های پوستی می‌باشد. آکنه‌های پوستی معمولاً با دلایل مختلفی پدیدار می‌شوند و می‌‌توانند زیبایی شما را با خطراتی جدّی مواجه نمایند. استفاده از ترکیبات حاوی سالیسیلیک اسید بهترین روش برای از بین بردن آکنه‌های پوستی و افزایش سلامت پوست محسوب می‌شود و قرارگیری این ویژگی در کنار مزایای استفاده از ویتامین C موجب افزایش بازده پاک کننده‌های صورت شده است.

سرامید‌ها جزو اجزای مهم بهترین پاک کننده آرایش صورت

بسیاری از بانوان عنوان می‌کنند که پوست آن‌ها حتی با استفاده کردن از بهترین تمیز کننده آرایش صورت نیز خشک می‌شود و به همین دلیل است که مجبورند تا به صورت مداوم از کرم‌های مرطوب کننده پوستی استفاده نمایند. شوینده‌های پوستی معمولاً پوست صورت را کمی خشک می‌کنند و این مشکل به دلیل عدم برخورداری این محصولات بهداشتی از ترکیباتی سرامیدی می‌باشد.

سرامید‌ها با افزایش جذب آب توسط سلول‌های پوستی و حبس کردن آب در داخل پوست از خشک شدن و چروکیده شدن پوست جلوگیری می‌کنند و شما می‌توانید در صورت مواجهه با این مشکل از این نوع شوینده‌ها استفاده نمایید و از مزایای بهترین پاک کننده آرایش صورت بهره‌مند شوید.

ویتامین E افزایش دهنده قدرت ترمیم پوست شما

ویتامین E از دیگر ترکیبات بهترین پاک کننده آرایش صورت می‌باشد و با عملکرد‌های خود موجب افزایش شادابی و زیبایی پوست شما می‌شود. این ویتامین موجب ترمیم پوست‌های آسیب دیده و دچار آفتاب سوختگی می‌شود و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از پیری پوست جلوگیری می‌نماید. همچنین، استفاده‌ی مستمر از ویتامین E راهکار مناسبی برای از بین بردن لکه‌های پوستی محسوب می‌شود و به همین دلیل است که این ماده از جایگاه ویژه‌ای در ساختار بهترین پاک کننده آرایش صورت برخوردار است.

 

چگونه بهترین پاک کننده‌ آرایش صورت را انتخاب کنم؟

بهترین پاک کننده های صورت
با استفاده از بهترین پاک کننده های آرایش صورت از پوست خود محافظت کنید.

پاک کننده‌های آرایش صورت در انواع مختلفی در بازار موجود هستند ولی نکته‌ی اصلی در هنگام انتخاب این کرم‌ها در نظر گرفتن ساختار و حالت پوست می‌باشد. امروزه بسیاری از بانوان از مواد آرایشی مختلفی برای زیبایی بیشتر پوست خود استفاده می‌کنند و این مسئله انتخاب و خرید یک پاک کننده آرایش مناسب را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است زیرا خرید یک محصول پاک کننده در اقدام اول معمولاً با اقبال زیادی همراه نیست و این افراد باید هزینه‌ی بیشتری را برای خرید محصول متناسب با پوست خود صرف نمایند.

پاک کننده‌های آرایش صورت باید با ساختار پوست شما هماهنگ باشند تا در بلند مدت موجب وارد شدن آسیب به پوست شما نشوند زیرا این ترکیبات معمولاً به صورت روزانه مصرف می‌شوند و به همین دلیل، باید سازگاری بالایی را با پوست شما داشته باشند. در دسته بندی کلی، پوست صورت افراد مختلف از نظر فاکتور‌هایی همچون: میزان چربی پوستی، ضخامت پوست و شدت آکنه‌‌ها و جوش‌های پوستی با یکدیگر متفاوت هستند و این موارد باید در هنگام خرید پاک کننده‌های آرایش صورت در نظر گرفته شوند.

آیا تغییرات فصلی در انتخاب و خرید پاک کننده‌های آرایش صورت تاثیر گذار است؟

بله! جالب است بدانید که پارامتر‌های مختلفی همچون: میزان ترشحات چربی، میزان رطوبت پوست، شدت مشکلات پوستی و حتی میزان استفاده از مواد آرایشی در فصول مختلف متفاوت هستند و این مسئله انتخاب پاک کننده‌های آرایش صورت را با مشکلاتی مواجه کرده است. در فصول سرد‌تر سال پوست از خشکی بیشتری برخوردار است و معمولاً حساس‌تر و شکننده‌تر می‌باشد و این مورد باید در هنگام خرید پاک کننده‌های آرایش صورت در نظر گرفته شوند تا پوست صورت در اثر استفاده از این ترکیبات دچار آسیب نشود.

بهترین توصیه در این زمینه استفاده از انواع ملایم‌تر پاک کننده‌ها در فصول سرد سال است و عدم توجه به این مورد می‌تواند زمینه را برای وارد شدن آسیب به پوست صورت شما فراهم نماید. با این حال، میزان استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نیز فاکتور دیگری که در انتخاب و خرید این ترکیبات تاثیر گذار می‌باشد. ترکیبات آرایشی سنگین معمولاً موجب چرب‌تر شدن پوست صورت می‌شوند و استفاده از پاک کننده‌های آرایش صورت معمولی برای پاک کردن این ترکیبات معمولاً با بازده مناسبی همراه نیست. در کل، چنانچه به حساسیت‌های پوستی و جوش صورت مبتلا نیستید، می‌توانید از پاک کننده‌های قوی‌تر نیز استفاده نمایید ولی باید مراقب تغییرات پوست خود در فصول سرد‌ سال باشید!

بیشتر بدانید!

آیا امکان خشکی صورت بدون علت مشخص وجود دارد؟

بله! مشکلات زمینه‌ای بسیاری همچون تغییرات و مشکلات هورمونی، چرخه‌ی عادت ماهانه و میزان استفاده از کرم‌های محافظ پوست و ضد آفتاب بر روی میزان خشکی پوست شما تاثیرگذار هستند و این موارد باید در هنگام خرید پاک کننده‌های آرایش صورت در نظر گرفته شوند. از میان این عوامل، اختلالات هورمونی شیوع بیشتری را در بانوان به خود اختصاص داده‌اند و مشکلات بیشتری را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه ثابت کرده‌اند که اختلالات تیروئیدی و اختلالات هورمون‌های جنسی بیشترین تاثیر را بر روی پوست بانوان می‌گذارند و بسیاری از افراد معمولاً از این اختلالات ناآگاه هستند. نوسانات هورمون‌های تیروئیدی می‌توانند موجب بروز جوش‌های پوستی، آکنه‌ها، کاهش ضخامت پوست و تغییر میزان رطوبت پوست شوند و توصیه می‌‌کنیم که قبل از انتخاب پاک کننده‌های آرایش صورت این مشکلات زمینه‌ای را بررسی و برطرف نمایید تا از پوستی شاداب‌تر و براق‌تر برخوردار شوید.

راهنمای خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت

پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک

پوست‌های خشک معمولاً به پاک کننده‌های بسیار قدرتمندی نیاز ندارند زیرا ترشح چربی در این نوع پوست ناچیز است. پاک کننده‌های ملایم معمولاً بهترین انتخاب برای این نوع پوست محسوب می‌شوند و می‌توانند ضمن پاک کردن پوست، از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری کنند. پاک کننده‌های غیر صابونی، پاک کننده‌های کرمی و پاک کننده‌های بدون رایحه بهترین پاک کننده آرایش صورت برای این نوع پوست محسوب می‌شوند و شما باید در هنگام انتخاب و خرید این نوع پاک کننده‌ها به دنبال عبارت‌های همچون: پاک کننده‌های میسلار و پاک کننده‌های روغنی باشید تا بتوانید بهترین شوینده آرایش صورت را برای پوست خود تهیه نمایید.

پاک کننده آرایش صورت برای پوست‌ چرب

در پوست‌‌های چرب معمولا ترشح چربی بیش از حالت عادی می‌باشد و افراد دارای این نوع پوست می‌توانند از شوینده‌های قوی‌تر برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده نمایند. پاک کننده‌های ژلی، پاک کننده‌های

فومی و پاک کننده‌های پودری بهترین پاک کننده آرایش صورت برای این نوع پوست می‌باشند و شما باید در هنگام خرید بهترین تمیز کننده آرایش صورت برای پوست خود این موارد را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که در صورت بروز حساسیت بهتر است که از مدل‌های ملایم‌تر استفاده نمایید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

پاک کننده آرایش صورت برای پوست‌های حساس

پوست‌های حساس بیشتر از سایر انواع پوست در معرض حساسیت، قرمزی، خارش، و آکنه قرار دارند و در این موارد باید در هنگام خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت دقت بیشتری را صرف کرد. پاک کننده‌های کرمی، پاک کننده‌های میسلار و پاک کننده‌های پودری بهترین انتخاب برای این نوع پوست‌ها می‌باشند و شما می‌توانید به راحتی از این مدل‌ها برای تمیز کردن پوست خود استفاده نمایید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

پاک کننده آرایش صورت برای پوست‌های ترکیبی

نواحی مختلف پوست برخی از افراد از نظر ترشح چربی، ضخامت و میزان آب بافتی متفاوت است و این افراد مجبور هستند تا از نوع خاصی از پاک کننده‌های پوستی استفاده نمایند. پاک کننده‌های ژلی، پاک کننده‌های فومی، پاک کننده‌های پودری و پاک کننده‌های صابونی بهترین تمیز کننده آرایش صورت برای این نوع پوست می‌باشند ولی باید به این نکته توجّه داشته باشید که نباید در هنگام خرید این نوع پاک کننده‌ها در ابتدا به سراغ مدل‌های قوی‌تر بروید زیرا استفاده از این نوع محصولات می‌تواند پوست شما را در معرض آسیب و آکنه قرار دهد

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.3/5 - (3 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا