آرایش مومجله آرایشی و زیبایی

بافت مو فرانسوی + آموزش، عکس و فیلم

در بین مدل موهای بافت مو یکی از جذاب‌ترین و ساده‌ترین مدل‌ها بوده که محبوب‌ترین آن بافت فرانسوی است. این بافت مو در انواع مختلفی قابل‌اجرا خواهد بود.

بافت مو سنتی یکی از سالم‌ترین و بهترین نوع بافت است که هیچگونه آسیبی به موها وارد نمی‌کند و باعث کشیدگی مو هم نمی‌شود. بافت فرانسوی یکی از انواع بافت‌ها بوده و از جلوی سر شروع می‌شود. در بین جوانان این نوع بافت بسیار پرطرف‌دار است. به بافت مو فرانسوی که برجسته بوده بافت هلندی هم می‌گویند. این دو نوع بافت تفاوت بسیار کوچکی باهم دارند در مدل فرانسوی بافت از رو زده خواهد شد، ولی در بافت هلندی هر دسته زیر دسته دیگر قرار می‌گیرد. در کل ماهیت هر دو نوع یکی است.

فیلم آموزشی بافت فرانسوی مو

با وی پی ان روشن ویدیو زیر را مشاهده کنید:

در بافت مو فرانسوی می‌توانید انواع مدل‌های مختلف را اجرا کنید. بافت‌های جلو مو، بافت دوتایی، بافت برجسته، بافت پشت سر، بافت با موهای اضافه، بافت تکی و چندین مدل دیگر را با بافت فرانسوی انجام دهید. در شینیون باز و نیمه‌بسته نیز از این بافت استفاده می‌شود که در ادامه این مطلب بیشتر راجب آن توضیح خواهیم داد.

انواع بافت موهای فرانسوی زیبا

انواع بافت فرانسوی مو
انواع بافت فرانسوی مو
بافت فرانسوی مو جدید
بافت فرانسوی مو جدید
مدل بافت فرانسوی
مدل بافت فرانسوی
مدل بافت مو فرانسوی
مدل بافت مو فرانسوی
بافت مو فرانسوی برجسته
بافت مو فرانسوی برجسته
بافت مو فرانسوی دو طرفه
بافت مو فرانسوی دو طرفه
بافت مو فرانسوی دخترانه
بافت مو فرانسوی دخترانه
بافت مو فرانسوی یک طرفه
بافت مو فرانسوی یک طرفه
انواع بافت مو فرانسوی
انواع بافت مو فرانسوی
بافت مو فرانسوی جدید
بافت مو فرانسوی جدید

در زیبایی چهره و ظاهر موها تأثیر بسیار زیادی دارند و برای هر خانمی داشتن موهای زیبا و آراسته نقش مهمی در افزایش اعتمادبه‌نفس آنها خواهد داشت. بافت مو فرانسوی در انواع مدل‌های مختلف قابل‌اجرا خواهد بود. این بافت به‌صورت کلاسیک بافته می‌شود. این بافت از بالای سر و یک‌طرفه هم ببافید.

بافت فرانسوی برای موهای کوتاه نیز انجام می‌شود که یکی از زیباترین بافت‌ها برای این نوع استایل مو است. یکی از نکات مهم در هنگام بافت مو این است که در هر مدل از دم‌اسبی گرفته تا مدل دو طرفه، تیغ ماهی، آفریقایی و… نباید به ریشه موها فشار وارد کنید، چون با این کار باعث ریزش مو خواهید شد. 

یکی از انواع بافت موی فرانسوی مدل موی تیغ ماهی بوده که اگر شل بافته شود جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت و برای مجالس و عروسی شیک و جذاب خواهد بود. انتخاب شینیون و مدل این نوع بافت به همراه اکسسوری و گل‌های طبیعی می‌تواند زیبایی خاصی به موها می‌بخشد. 

یادگیری کامل بافت مو فرانسوی

آموزش بافت موی فرانسوی
آموزش بافت موی فرانسوی

برای شروع بافت مو فرانسوی ابتدا باید موهای خود را برس بکشید تا کامل صاف شود و هیچ‌گونه گره‌ای در آن وجود نداشته باشد. بعد کل موها را به عقب شانه کنید. سپس یک دسته نسبتاً باریک از موها را جدا کرده و اگر خواستید بافت از جلوی سر شروع شود این دسته را از نزدیک پیشانی بردارید. هرچه این دسته مو به پیشانی نزدیک‌تر باشد بافت مو حتی زیر شال و روسری هم دیده می‌شود.

بعد از انجام این کارها دسته مو را به سه قسمت مساوی تقسیم و با بافت ساده یک دور آنها را ببافید. سپس یک دسته از موهای آزاد را جدا و به دسته کناری اضافه کنید. دو بار یک دور ساده موها را بافته و بعد از سمت دیگر موهای آزاد را به قسمت کناری همان سمت اضافه کرده و به همین ترتیب با اضافه‌کردن موهای آزاد به بافت موها ادامه دهید. 

یکی از نکات مهم در بافت مو فرانسوی این است که دسته موها را از رو ببافید و هر دسته را روی دسته دیگری قرار داده و تا انتهای موها این حالت را تغییر ندهید. اما اگر بافت‌های برجسته می‌خواهید دسته را از زیر رد کنید. برای اینکه بافت مو را هم بتوانید چند روز نگه دارید هنگام بافتن از ژل مو استفاده کرده که تارها در هر دسته به یکدیگر بچسبند. در هنگام بافتن موهای خود بهتر است به آینه نگاه نکنید، چرا که باعث می‌شود گیج شدن شما خواهد شد و امکان اینکه بافت را در قسمتی اشتباه انجام دهید وجود خواهد داشت.

بافت فرانسوی جلوی مو

بافت فرانسوی جلو مو
بافت فرانسوی جلو مو
بافت مو فرانسوی جلو سر
بافت مو فرانسوی جلو سر

بافت فرانسوی مو چه فوایدی دارد؟

بافت فرانسوی مو در کنار زیبایی ظاهری خاصی که دارد فوایدی را هم برای موها و سالم نگه‌داشتن آن خواهد داشت. در زیر به برخی از این فواید اشاره خواهیم کرد:

  • از مهم‌ترین تأثیرات بافت مو افزایش نرمی و بهتر شدن زیبایی ظاهری مو
  • کاهش گره‌خوردگی موها از دیگر فواید بافت مو بوده و همین امر از شانه‌زدن شدید موها جلوگیری خواهد کرد.
  • برای افرادی که موهای بلند دارند در تابستان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که با بافت مو بسیاری از این کلافگی‌ها را از بین ببرید.
  • موهای خشک دچار شکنندگی می‌شوند و ظاهری نازیبا دارند که بافت مو فرانسوی باعث حفظ رطوبت مو شده و این مشکل را برطرف می‌کند.
  • بافت مو به موها موج‌هایی زیبایی می‌دهد. بعد از خروج از حمام موهای نمناک خود را ببافید که به‌صورت طبیعی موهای موجدار داشته باشید.
  • ایجاد یک جلوه زیبا و آراستن موها از دیگر فواید بافت مو است.

تاریخچه بافت مو

بافت مو یکی از اولین ابداعات بشر در زمینه شینیون و استایل مو بود که قدمت آن نیز به‌قدری زیاد است که نمی‌توان تمدن خاصی را خاستگاه آن دانست. بسیاری از باستان‌شناسان بافت مو را بدون تملک فرهنگی و یک پدیده نادر معرفی می‌کنند. در 30000 سال پیش قدیمی‌ترین شواهد راجب آن دیده شده که مربوط به مجسمه‌ای زنانه است. این مجسمه تخمین زده می‌شود که به 25000 سال تا 28000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

در طول سالیان سال بافت مو در بین جوامع آفریقایی رواج داشته و در بین زنان و مردان به علت حجم زیاد موهایشان و فر بودن بافت مو بسیار رایج است. پس از زیبایی و حفظ بهداشت این مدل مو نمادی از شخصیت و موقعیت اجتماعی آنها دارد. فرمانروایان مصر نیز در 3000 سال قبل برای آراستن خود در زمان سلطنت و حیاتشان از مدل‌های بافت مختلفی برای موهای خود استفاده می‌کردند. اگر به تصاویر زنان هندوستان نیز در طول تاریخ نگاهی بیندازید همیشه موهای بافته شده آنها را مشاهده خواهید کرد.

در بین جوامع آسیای شرقی نیز مانند چین، ژاپن و… آراستن مو با مدل‌های مختلف بافت مو انجام می‌شده و موقعیت اجتماعی آنها را نشان می‌داد. هرچقدر مقام و رتبه آنها بالاتر بود بافت‌های پیچیده‌تری هم داشتند. 

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم بافت مو فرانسوی به روش بسیار آسانی انجام می‌شود. با این نوع بافت مو حالت فرم و زیبایی به خود می‌گیرد. با این بافت امیدواریم بتوانید موهای خود را با مدل‌های مختلف فرانسوی بیاراید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا