مجله آرایشی و زیباییوبلاگ

محلول تقویت کننده ناخن

تقویت کننده ناخن چطور به دستان شما جان دوباره می‌بخشد؟

محلول تقویت کننده ناخن محصولی است که وظیفه ی تقویت ناخن ها را دارد تا ناخن های شما فرم ایده آل و استحکام خود را بدست آورند و زیبایی دست شما بیشتر از پیش نمایان شود. یک محلول تقویت کننده ناخن خوب حاوی ترکیباتی است که باعث تقویت بافت ناخن می شود و مانع از شکنندگی و خشکی شدن آن می شود. معمولا این ترکیبات شامل موادی مانند جینسینگ ، لیمو ، آلوئه ورا ، انگور ، انار و ویتامین های E ،F ،A ،C و H است.

چه کسانی باید از تقویت کننده ناخن استفاده کنند؟

شاید کم تر به این که ناخن های ما چقدر آسیب پذیر است فکر میکنیم، شاید به این دلیل که بفات مستحکم تری نسبت به سایر بخش های بدنمان دارد. اما واقعیت این است که ناخن های ما نیز مانند سایر بخش های بدنمان می توانند آسیب پذیر باشند و در دراز مدت ما را دچار مشکلات جدی کنند پس توجه به سلامت ناخن نیز از امهیت بالایی برخودار است و افرادی که دچار آسیب پذیری هستند با با ساتفاده از محلول های تقویت کننده ناخن به سلامت ناخن های خود رسیدگی کنند.

افراد زیادی هستند که مشکل سستی ناخن و مشابه با آن را دارند که البته دلایل مختفی دارد. مثلا برخی از افراد به صورت ژنتیکی ناخن‌های آسیب پذیر و شکننده‌ای دارند یا برخی دیگر در زمستان ناخن‌های شان دچار خشکی و پوسته پوسته شدن ‌می‌شود. جالب است بدانید حتی افزایش سن نیز در سلامت ناخن های شما تاثیر گذار است و ناخن شما به سادگی در اثر افزایش سن پیر می شود. در زمان بارداری نیز ممکن است ناخن ها دچار مشکلاتی مانند سستی شوند که خانم های بارداری نیز باید به سلامت ناخن های خود توجه ویژه تری داشته باشند.

از طرفی بسیاری از خانم ها که از موارد آرایشی بهدشاتی برای زیبا تر کردن ناخن های خود استفاده میکنند نیز در معرض خطر هستند.بسیاری از کسانی که از لاک پاک کن استفاده می‌کنند ، باید بدانند که لاک پاک کن حاوی مواد شیمیایی مضر است که می تواند به ناخن آن ها آسیب برساند. به عنوان مثال ، استون به مرور زمان موجب شکنندگی ناخن می‌شود که تا حد امکان می بایست از لاک پاک کننده های غیر سمی و بدون استون استفاده نمایند و یا اگر استفاده از استون اجتناب ناپذیر است باید به فکر تثویت بافت ناخن خود باشند.

چطور ناخن های زیبا تر و سالم تری داشته باشم؟

در نظر داشته بشید که تقویت کننده ناخن یک محلول تقویت کننده است که می تواند به برگرداندن ناخن های شما به وضعیت برتر کمک کند. ممکن است که ما دوست داشته باشیم دست های مانیکور کرده مان زیبا به نظر برسد و یا لاک یا پولیش ناخن ، ناخن های مان را درخشنده تر به نظر برساند ، اما چیزهای خوب گاهی نتایج بدی به همراه دارند. اگر چه ژن ها و تغذیه نقش اصلی در این زمینه بازی می کنند.

استفاده از یکی از بهترین محلول های تقویت کننده ناخن برای ناخن های ضعیف شما می تواند به زیبایی ناخن هایتان کمک کند. مهم است که بدانید هنگام خرید این محصول چه چیزی را باید جستجو کنید. یک محلول خوب  تقویت کننده  ناخن ، ناخن های خشک ، آسیب دیده و ناهموار را به حالت اولیه بر می‌گرداند و به ترمیم آن ها کمک می‌کند و در عین حال از شکستن بیشتر ناخن‌ها جلوگیری می‌نماید.

علاوه بر داروی تقویت کننده مناسب ناخن، نوشیدن آب کافی و استفاده از کرم دست ، ناخن های دست شما را هیدراته می کنند. سعی کنید از شستن بیش از حد دستها خودداری کنید زیرا این باعث خشک شدن ناخن ها و کوتیکول ها می شود و می تواند باعث ایجاد شکاف گردد ، اما در حال حاضر که نمی توان از شستن بیش از حد دستان اجتناب کرد، می‌توانید از این محصول استفاده نمایید.

یک محلول تقویت کننده ناخن از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

 یک محلول تقویت کننده مناسب سرشار از مواد مغذی و تقویت کننده ها برای کمک به ناخن های شکننده و آسیب دیده می باشد. مواد اولیه از محصول به محصول دیگر متفاوت است و به طور معمول شامل حداقل یکی از مواد اتیل استات ، بوتیل استات ، نیتروسلولوز و رزین فرمالدئید توسیلامید است. این مواد برای تقویت و سلامتی ناخن به کار می روند. یک محلول تقویت کننده ناخن همچنین حاوی جینسینگ ، لیمو ، آلوئه ورا ، انگور ، انار و ویتامین های F ،E ،C ،A ،H است (منظور از ویتامین F، اسیدهای چرب آزاد می‌باشد). همه این ترکیبات برای ارائه یک درمان تقویتی به کار می رود که می‌توان 3 بار در هفته از آن استفاده کرد.

آیا مواد مورد استفاده در محلول تقویت کننده ناخن ایمن هستند؟

برخی از مواد تشکیل دهنده در محلول تقویت کننده ناخن مانند فرمالدئید و فتالات  تجربیات ناخوشایندی  برای برخی استفاده کنندگان به همراه داشته است. اما این مواد کاملاً ارزیابی شده اند و در سطوح مجاز و قانونی استفاده می‌شوند که مصونیت و سلامت ناخن را به دنبال دارند. اگر هنوز نگران هستید و نمی‌خواهید از این استفاده کنید ، می‌بایست در کاتولوگ محلول تقویتی ناخن و در قسمت ترکیبات این محصول به مواردی مانند بدون فتالات ، بدون تولوئن و فرمالدئید توجه نمایید.

برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از مواد انتخاب شده ، دستورالعمل های برند را بررسی کنید. یک محلول تقویت کننده ناخن همچنین می تواند به عنوان پایه ای به افزایش عمر مانیکور شما کمک کند ، که این یک امتیاز است.

انواع تقویت کننده ناخن

برخی از محلول های تقویت کننده ناخن از موادی مانند بیوتین و ویتامین تشکیل شده اند، برخی از تقویت کننده های ناخن ، حاوی روغن  هستند و کسانی که از این محلول تقویت ناخن ها استفاده می کنند ناخن آنها سفت تر و سالم تر است. استفاده از آن آسان است و از بافتی دلپذیر برخوردار اند. اکثر استفاده کنندگان در خانه دوست دارند از این محصول به عنوان پایه ای برای حفظ و سلامتی ناخن خود استفاده کنند.

محلول تقویت کننده ناخن دیگری نیز وجود دارد که ادعا می شود حتی ضعیف ترین و نرم ترین ناخن ها را می توان با دوام و قوی نگه داشت. ترکیبات آن شامل روغن نارگیل ، پروتئین های کراتین و مجموعه ای از مواد تقویتی و اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) است. استفاده کنندگان معمولا از زمان خشک شدن راضی بودند و همچنین آن ها بعد از استفاده از این محصول در طی دو تا سه روز در ناخن های خود تفاوت هایی مشاهده نمودند.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

4.2/5 - (6 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

‫6 دیدگاه ها

  1. در توضیحات این محصول ذکر شده آثار لاک رو از ناخن پاک کنید و محلول رو به ناخن بزنید تا خشک شود , چرا عکس شما خلاف این رو بیان کرده و روی ناخن لاکدار زده شده؟

    1. دوست عزیز ممنون از فیدبک تون، در هیچ جای متن گفته نشده که محلول روی ناخن لاک دار استفاده شود! در تصویر مطلب هم لاک هست که روی انگشتان زده می شود نه محلول تقویت کننده و تصویر به عنوان راهنمای استفاده از محلول تقویت کننده نیست!
      اما برای جلوگیری از برداشت های اشتباه نظر شما به تیم تحریریه انتقال داده شد تا عکس مناسب تری برای این مطلب قرار داده شود :)

  2. بعد از استفاده از این محلول میشود وضو گرفت؟
    یا باید آنرا پاک کنیم؟
    اینطور هر بار بخواهیم پاک کنیم که استون موجود در پاک کننده ضرر بیشتری به ناخن میزند

      1. منظور اینه که مث لاک میمونه رو ناخن یا با آب پاک میشه یا نه

    1. سلام
      هیدرودرم چند نمونه محصول برای تقویت ناخن داره . یک نمونه روغن هست که اونو میشه پاک کرد ولی چند مورد دیگه شبیه برق ناخن هستن ولی نمیدونم این مورد کدومشونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا