مجله آرایشی و زیبایی

اسپری رنگ مو در زمان بارداری

می‌دانیم که استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری خطرناک است زیرا دارای مواد شیمیایی می‌باشد و این مواد در زنان باردار از طریق پوست جذب‌شده و وارد جریان خون مادر و جنین خواهد شد. در چند ماه اول که اندام جنین هنوز شکل نگرفته است و در حال شکل‌گیری می‌باشد بهتر است از اسپری رنگ مو در دوران بارداری اصلاً استفاده نکنید. بوی شیمیایی که از اسپری رنگ مو بلند می‌شود ممکن است باعث ایجاد مشکلات در جنین شود.

اسپری رنگ مو یک رنگ موقت می‌باشد که روی سطح تار‌های مو می‌نشیند و آن را پوشش می‌دهد. دانه‌های اسپری توان نفوذ به ساختمان فیبر مو را ندارد و در نتیجه مانند رنگ‌های دائمی عوارض زیادی به همراه خود ندارند. استفاده از اسپری رنگ مو در زمان بارداری اگر با سیستم تنفسی شما و پوست تماس برقرار نکند مشکلی نمی‌باشد. اما برای افراد باردار بهتر است از محصولات اورجینال و معتبر استفاده شود.

اسپری رنگ مو در بارداری مجاز یا ممنوع؟

استفاده از اسپری رنگ مو به اندازه رنگ عوارض ندارد زیرا اسپری رنگ مو موقت در بارداری تنها به صورت سطحی تار‌های مو را می‌پوشاند و با ریشه و پوست چندان تماسی برقرار نمی‌کند. این اسپری‌ها با یک شستشوی کوچک پاک می‌شوند و آسیبی نیز به مو‌ها وارد نمی‌شود. دوز مواد شیمیایی در رنگ مو بسیار بالا می‌باشد اما در اسپری مو نسبت به رنگ مو این مواد شیمیایی بسیار کمتر است و در نتیجه آسیب‌های رنگ مو را به همراه ندارد.

با این وجود استفاده از این محصول برای فرد باردار ضرر دارد زیرا‌ برای آمدن یک فرد جدید به این دنیا مراقبت‌های زیادی نیاز می‌باشد و از مواد شیمیایی مانند اسپری رنگ مو باید پرهیز کرد. احتمال اینکه این اسپری برای مادر و جنین خطرناک باشد و باعث به وجود آمدن اختلال در آلت تناسلی جنین گردد وجود دارد. در نتیجه بهتر است این کار انجام نشود. مخصوصاً در سه ماه اول توصیه می‌شود هرگز از اسپری رنگ مو استفاده نکنید.

اسپری رنگ مو در دوران بارداری
اسپری رنگ مو در دوران بارداری

استفاده اسپری رنگ مو در دوران بارداری خطرناک هست؟

اگر شما جزء افرادی هستید که در دوران بارداری به سر می‌برید و این سؤال برای شما مطرح است که آیا اسپری رنگ مو در بارداری ضرر دارد؟ باید به شما بگوییم بله استفاده از اسپری رنگ مو برای بارداری ضرر دارد. زیرا این اسپری‌ها بوی زیادی از خود منتشر می‌کنند که باعث می‌شوند تا زنان باردار دچار مشکلات ریه و قلب شوند و باعث آزار دستگاه تنفسی آن‌ها می‌شود. کیفیت بالاتر اسپری با بوی کمتر و ملایم‌تر همراه است اما با این وجود توصیه می‌شود تا آنجا که می‌توانید در دوران بارداری از اسپری رنگ مو استفاده نکنید.

اما اگر قصد استفاده از این محصول را دارید بهتر است از مارک‌های معتبر استفاده کنید. این محصول را باید به گونه‌ای استفاده کنید که از صورت دور بوده و بوی آن کمتر احساس شود. از این اسپری‌ها در محیط‌های باز استفاده کنید چون در فضای بسته بوی اسپری بیشتر باعث آسیب می‌شود. زنان باردار ممکن است با تنفس بوی اسپری رنگ مو دچار مسمومیت گردند. مادرانی که فرزند آن‌ها پسر می‌باشد به هیچ عنوان از اسپری و رنگ مو استفاده نکنند زیرا باعث نقص عضو در نوزاد می‌گردد. مخصوصاً این نقص عضو در پسران بیشتر دیده‌شده است.

چطور هنگام بارداری از اسپری رنگ مو استفاده کنیم؟

این محصول برای زن باردار مناسب نمی‌باشد اما اگر می‌خواهید حتماً از این اسپری در دوران بارداری استفاده کنید باید به نکات زیر توجه کنید.

اسپری را به ریشه مو نزنید

هنگام استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری از تماس آن با ریشه جلوگیری کنید و به گونه‌ای آن را بر روی ساقه مو بزنید که با ریشه در ارتباط نباشد.

بستن چشم‌ها و دهان

چشم‌ها و دهان خود را در زمان استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری ببندید تا ذرات ریز مواد شیمیایی وارد چشم و بینی شما نشود.

استفاده از اسپری در فضای آزاد

بهتر است زنان باردار از اسپری رنگ مو در فضای آزاد استفاده کنند تا سلامت پوست و بدنشان در اثر مواد شیمیایی در خطر نیفتد.

استفاده از دستکش در هنگام کار با اسپری رنگ مو

در هنگام استفاده از اسپری رنگ مو حتماً از دستکش استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی می‌تواند از راه پوست جذب شود و این برای جنین خطرناک است.

اسپری رنگ مو و بارداری
اسپری رنگ مو و بارداری

قرار دادن مواد اسپری بر روی مو به مدت کوتاه

اسپری رنگ مو را برای مدت کوتاهی بر روی موی خود بگذارید و به سرعت آن را بشویید تا مواد از طریق پوست جذب نشود و برای جنین خطرناک نباشد.

استفاده نکردن از اسپری رنگ مو برای ابرو‌ها

از اسپری رنگ مو برای ابرو استفاده نکنید زیرا ممکن است جذب شود و وارد خون شما‌شده و به جنین آسیب برساند.

استفاده از ماسک صورت

در هنگام استفاده از اسپری رنگ مو حتماً ماسک صورت داشته باشید تا از طریق تنفس مواد شیمیایی وارد دستگاه تنفسی شما نشود.

عوارض اسپری رنگ مو در بارداری

می‌دانیم که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری باعث آسیب جدی به جنین و مادر می‌شود. به همین دلیل بعضی از مادران که دوست دارند مو‌های خود را در دوران بارداری رنگ کنند به دنبال یک روش یا ماده‌ای هستند که بتوانند سفیدی مو‌های خود را در دوران بارداری بپوشانند. بعضی از زنان باردار به اسپری رنگ مو در دوران بارداری پناه می‌برند. این افراد فکر می‌کنند که اسپری رنگ مو به خاطر اینکه بر روی سطح مو می‌نشیند تأثیر بدی بر روی جنین ندارد. در حالی که ذرات شیمیایی موجود در اسپری رنگ مو که در هوا پراکنده‌می‌شود می‌تواند وارد ریه یا دستگاه تنفسی مادرشده و در نتیجه تأثیر بدی بر روی جنین بگذارد.

عوارض اسپری رنگ مو در بارداری
عوارض اسپری رنگ مو در بارداری

مخصوصاً مادرانی که دارای فرزند پسر در دوران بارداری هستند امکان ایجاد اختلال در آلت تناسلی جنین وجود دارد. زیرا مواد شیمیایی می‌تواند از طریق پوست و جریان خون وارد بدن جنین شود. مخصوصاً در سه ماه اول بارداری حتماً از مصرف این اسپری‌ها خودداری کنید. در دوران بارداری پوست بدن زنان باردار دچار ترک می‌شود. دلیل آن کم شدن الاستیته پوست و کشیدگی پوست دراثر تغییرات بوجود‌آمده در بدن می‌باشد. بهترین روش‌ها برای درمان ترک‌های پوستی در بارداری استفاده از مرطوب‌کننده و روغن‌هایی مانند آرگان و زیتون می‌باشد که به حفظ الاستیته پوست کمک فراوانی می‌کنند. همچنین می‌توانید از مواد غذایی سرشار از ویتامین C و‌ E استفاده کنید تا چربی‌های ضروری به پوست شما برسد و مانع ترک شود. همچنین کنترل وزن مانع ترک‌های پوستی بر روی شکم شود.

مقالات مرتبط: بهترین روش ها برای درمان ترک های پوستی 

آیا اسپری رنگ مو برای جنین ضرر دارد؟ (سخن پایانی)

اسپری رنگ مو در بارداری به دلیل بوی بدی که از خود منتشر می‌کند می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای زنان باردار شود. در نتیجه باعث ایجاد مشکلات قلبی و تنفسی در آن‌ها گردد. اسپری‌های رنگ مویی که کیفیت بالا دارند بو و مواد شیمیایی کمتری دارند. اما باز هم در دوران بارداری باعث مشکلات زیادی خواهند شد. در صورتی که مجبور به استفاده از این اسپری ها شده‌اید باید آن را در فاصله مناسب و دور از صورت استفاده کنید تا بوی آن استشمام نشود. بهتر است این اسپری در فضای باز مورد استفاده قرار بگیرد. چون در فضای‌بسته بو وارد دستگاه تنفسی شما می‌شود و باعث اذیت و آزار شما می‌گردد. اسپری رنگ مو می‌تواند بر روی جنین تأثیر بدی بگذارد و جان جنین را به خطر بیاندازد.  همچنین می‌تواند مشکلاتی مانند اختلال در آلت تناسلی را در جنین ایجاد کند.

معمولاً پس از بارداری به علت جمع شدن پوست حالت‌افتاده پیدا می‌کند. خیلی از افراد بعد از دوران بارداری به خاطر این مشکل به دنبال لیفت پوست بدن هستند. در واقع لیفت پوست بدن یک نوع پیکرتراشی می‌باشد که پوست اضافی از طریق آن گرفته‌شده و باعث تناسب اندام می‌گردد. افتادگی پوست بدن که در اثر بارداری و یا لاغر شدن بیش از اندازه اتفاق می‌افتد باعث می‌شود تا بافت ارتجاعی پوست ضعیف گردد. در نتیجه با لیفت پوست اضافی برداشته شده و بدن دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردد. در واقع این روش یک روش نوین می‌باشد که به کمک افرادی آمده است که پس از کاهش وزن دچار افتادگی و شل شدن پوست شده‌اند و چاره‌ای جز جراحی ندارند.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

به این پست امتیاز دهید

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا