آرایش مومجله آرایشی و زیبایی

جدیدترین مدل مو دخترانه و زنانه در سال 2023

جدیدترین ترندهای مدل مو 1402 مخصوص بانوان

همیشه ورود به سال جدید با تغییرات همراه است، با فرا رسیدن سال جدید، بسیاری از ما به دنبال مرتب کردن کمد لباس هایمان، برنامه ریزی برای سفرهای مختلف و ایجاد تغییراتی در استایل و ظاهر خود هستیم. در چنین شرایطی، انتخاب یک مدل مو یا رنگ مو جدید می‌تواند گامی مثبت و تاثیرگذار برای تغییر ظاهرمان باشد. آمدن سال جدید به معنای خداحافظی با رنگ موهای زمستانی و خوش آمدگویی به رنگ های جذابی است که سال نو و ماه های گرم سال برایمان در نظر گرفته اند.

رنگ موها در سال 2023 بیشتر رویکرد طبیعی دارند، نیکول کای، آرایشگر استرالیایی و عضو تیم Evo در خصوص این رنگ‌ها می‌گوید:

من فکر می‌کنم کرونا سبب شده تا افراد بیشتر به سلامت موهای خود بها دهند. برای آرایش موها از گرمای کمتری استفاده کنند و بیشتر به دنبال استفاده از محصولاتی با رویکرد های درمانی باشند. در این دوران، مردم بیشتر به ظاهر خود و بافت موهایشان اهمیت می دهند. این موضوعی بود که به تعویق افتاده بود و حالا می بینیم که بسیاری از افراد لزوم احترام به طبیعت موها و سلامت آن ها را درک کرده اند.

امروزه استایلیست ها به مشتریان خود کمک می‌کنند تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند. هایلایت ها، موهای فر و رنگ های براق مواردی هستند که در اثر چرخش نگاه ها، بیشتر مورد توجه هستند.

در حالی که سال 2022 از راه رسیده است، ما شاهد ترند های جدیدی هستیم. رنگ موهای متنوع تر و رنگ های گرم تر در سال 2022 مورد توجه هستند. ما در این مقاله از وبسایت دکتر فارمو تلاش کرده‌ایم تا جدید ترین مدل موها و رنگ موهای سال 2022 را معرفی کنیم. شما با هر سلیقه ای می توانید مدل محبوب خود را از میان این موارد پیدا کنید. اگر به فکر ایجاد تغییری در ظاهر خود هستید، این مقاله می تواند به خوبی شما را هدایت کند.

روش درست کردن ۱۰ مدل مو جدید و جذاب (بدون نیاز به اتو مو)

 

بازگشت دوباره مدل موهای هالیوودی

پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که مدل موی مولت دهه 70 میلادی بار دیگر باز خواهد گشت. در این مدل مو، بخش های اطراف و جلوی سر کوتاه هستند و پشت موها بلند می باشد. لیل ناس ایکس و فلورانس پوف از جمله افراد مشهوری هستند که با این مدل مو در میان جمع ظاهر شده اند.

بازگشت دوباره مدل موهای هالیوودی

داده‌های Yelp، که یک سرویس جهانی در زمینه زیبایی است، نشان می دهند جستجوی این مدل مو در موتورهای جستجو در چند هفته اخیر، 73 درصد افزایش یافته است. به نظر می رسد این مدل مو در سال 2022 مورد توجه باشد. مدل موی دیگری که این روزها شاهد رشد 828 درصدی آن در موتورهای جستجو بوده ایم، چتری‌های بلند است. این مدل مو نیز در دهه 70 میلادی بیشتر برای مهمانی ها و پارتی‌ها مورد توجه بوده است.

ترکیب خیال انگیز رنگ موی بنفش و خاکستری: بال فرشتگان

چندی پیش خانه مد پنتون رنگ امسال را معرفی کرد. این رنگ که ترکیب اعجاب انگیزی از بنفش و خاکستری است، بال فرشتگان را تداعی می کند. هایلایت هایی از رنگ آبی در کنار پایه بنفش و قرمز، عناصر سازنده و اصلی این رنگ هستند. این رنگ به قدری محبوب است که خیلی سریع راه خود را از ویترین مغازه ها و دکوراسیون های داخلی به دنیای زیبایی باز کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که تناژهای مختلف رنگ بنفش این روزها در سالن های زیبایی مورد توجه هستند و به عنوان یکی از رنگ موهای محبوب مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ به ویژه در میان افرادی با پایه رنگ بلوند مورد توجه است. این رنگ می‌تواند به راحتی زیبایی موها را دو چندان کند!

ترکیب خیال انگیز رنگ موی بنفش و خاکستری: بال فرشتگان

آبی یکی از تناژهای پایه این رنگ است و طبعی سرد دارد. به همین دلیل است که تناژ های مختلف رنگ بنفش برای هر رنگ پوستی مناسب است. این رنگ می تواند پوست شما را گرم تر و غنی تر نشان دهد. مهمترین نکته ای که به هنگام استفاده از این رنگ باید در نظر بگیرید و یکنواختی و روشن بودن رنگ پایه موهایتان است.

اگر رنگ پایه موهایتان تیره‌تر و یا طلایی باشد، آرایشگر نمی‌تواند به راحتی این رنگ را روی موهایتان پیاده کند. توجه داشته باشید که این رنگ به مرور زمان به اسطوخودوسی کمرنگ تبدیل می شود. در نهایت نیز این رنگ به بلوند نقره ای تبدیل می گردد. بدین ترتیب این رنگ برای افرادی که به بلوند های پلاتینیومی علاقه دارند، انتخاب ایده آلی می تواند باشد.

مدل موهای فانتزی در سال 2023

لایه های ظریف و هایلایت های کم رنگ در سال 2023 از میان ما رفته اند. حالا زمان لذت بردن از مدل های فانتزی است. بغل موهای بسیار کوتاه و یا مدل های باب (bob) در سال 2023 مورد توجه هستند. جوزف ماین آرایشگر افراد مشهور هالیوودی و یکی از موسسان Trademark Beauty است. او در خصوص مدل موهای جدید در سال 2023 اینگونه می‌گوید:

2023 سال برش های متنوع است، مدل های ساده و بلند دیگر در گذشته جا مانده اند. حالا مردم آماده تغییر هستند و در نتیجه مدل های فانتزی‌تری را برای موهای خود انتخاب می کنند که به نگهداری بیشتری نیز نیاز داشته باشند.

امی ایرامیت، مدیر خلاق و صاحب سبک سالن زیبایی Maxine است. او معتقد است که سریال Succession کانال HBO، محبوبیت مدل موهای گروه باب را بیشتر کرده است. مدل موهایی یکدست و بدون افزودن لایه های مختلف، بسیار قوی، زیبا و در عین حال ساده هستند.

مدل موهای فانتزی در سال 2022

مهم ترین ویژگی این دسته از مدل موها، یک خط مشخص در انتهای تارهای مو و یک زاویه در بخش جلویی موها است. طول این مدل موها معمولا هم تراز یا اندکی پایین تر از چانه است و این امر به ایجاد یک بافت تمیز و مشخص کمک می کند. برای تمیز نگه داشتن خط قیچی، شما مجبور هستید هر چهار الی هشت هفته یک بار این مدل موها را ترمیم کنید.

تزریق PRF

PRF یک روش درمانی و مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است. پزشکان از این روش برای تسریع روند بهبود در بخش های مختلف بدن، به ویژه پوست سر استفاده می کنند. این پلاسما معمولا برای درمان علایم پیری در پوست سر و صورت استفاده می شود. نتایج YELP نشان می دهد که جستجوی این عبارت در فضای آنلاین در طی هفته های اخیر، 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

بدین ترتیب، این پیش بینی وجود دارد که تزریق PRF به یکی از روش های درمانی رایج در سال پیش رو تبدیل شود. زمانی که از ریزش مو صحبت می کنیم، این نظریه وجود دارد که PRF می تواند با هدایت پلاکت ها به عمیق ترین بخش های پوست سر، فولیکول های مو را تقویت کنند. با تزریق پلاکت ها، فولیکول‌های مو تحریک می شوند و رشد موها بهبود پیدا می کند.

چتری‌های کج

این مدل موی فانتزی دخترانه از طراحی یک بطری الهام گرفته است. در این مدل مو، چتری‌ها به صورت کج قیچی می شوند تا از فرق سر تا نزدیکی دور چشم ها، به مرور به پهنای آن ها اضافه شود. این بخش با الهام از بخش فوقانی بطری طراحی شده است. بخش فوقانی بطری ها نیز باریک تر هستند.

چتری‌های کج

سپس از خطر استخوان گونه تا پایین، موها به صورت یک دست یا با لایه های ظریف در نظر گرفته می شوند. در این مدل شما می توانید طول موها و زاویه ها را با توجه به آناتومی صورت خود تغییر دهید. هر گونه تغییری در این مدل مو می تواند استخوان های گونه شما را پهن تر یا ظریف تر نشان دهد. مدل های یک دست برای بسیاری از مردم انتخاب چندان مناسبی نیستند، اما چتری‌های کج می توانند چهره آن ها را جذاب تر و ایده آل تر نشان دهند.

شما می توانید از ارایشگر خود بخواهید چتری هایتان را بلند تر نگه دارد تا زاویه ایجاد شده با استخوان های گونه، صورت شما را پرتر نشان دهند. شما همچنین می توانید فضای میان چتری ها و باقی موها را با چند لایه با ارتفاع های مختلف بپوشانید. سپس می توانید بخش های مرکزی چتری ها را کوتاه تر کنید تا صورتی پر و شاداب تر داشته باشید.

مدل مو شیک با فرق از وسط

فرق از وسط یکی از مدل های محبوب در سال 2022 بوده است. بر اساس گزارش های ماین، این مدل مو در سال 2023 نیز بسیار مورد توجه خواهد بود. این مدل مو بسیار ساده است اما در عین حال با بسیاری از استایل ها به خوبی سازگار است. با این حال، در سال 2023 می توانید اندکی شلختگی را به مدل موهای خود اضافه کنید. برای این کار کافی است به جای شانه کردن موها، با استفاده از برس های پارویی و اندکی ژل، آن ها را مهار کنید و اجازه دهید فرق وسط در میان موهایی آشفته خودنمایی کند.

موی نرم و براق

موهای درخشان و شاداب یکی از ترند های مورد توجه در سال 2023 هستند. این رویکرد با مدل موهای مرطوب تفاوت زیادی دارد. در این مدل، موهای شما خیس به نظر نمی رسند، بنابراین لازم نیست از ژل مو استفاده کنید.

موی نرم و براق

در عوض تمرکز اصلی این مدل، سلامتی، نرمی، لطافت و درخشندگی و مراقیت از مو است. این ویژگی ها همگی نشانه ای از سلامتی موهای شما هستند. موهایی که سالم هستند نور را درست مانند آب منعکس می کنند.

مدل مو دم اسبی از بالا

اگر با سلبریتی و هنرمند محبوب دهه 60، بریژیت باردو، آشنا باشید بدون چتری های کوتاه و موهای دم اسبی وی را به خاطر می آورید. این مدل مو در سال 2023 بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.  این مدل بسیار راحت است و در کنار یقه های بلند، گردنبند هایی با طول های مختلف و شال ها بسیار شیک به نظر می رسد.

برای رسیدن به این مدل مو، کافی است با استفاده از یک شانه، تمامی موهای خود را به سمت پشت سر هدایت کنید. سپس دم اسبی را با استفاده از یک کش محکم کنید. شما می توانید یک یا دو دسته از موهایتان را در بخش جلویی به صورت شل رها کنید تا صورتتان را قاب بگیرند. در نهایت نیز موهایتان در بخش تاج را اندکی به سمت بالا بکشید تا این بخش از موها حجم بیشتری پیدا کنند.

بافتن مو

موهای سالم و زیبا، تاثیر بسیار زیادی بر روی چهره فرد دارند. بافت مو می‌تواند روی ظاهر کلی صورت تاثیر داشته باشد و فرد را به ظاهر مرتب و دل‌چسب تبدیل کند. در نتیجه، مراقبت مناسب از موها و بافت بهتر می‌تواند به زیبایی ظاهری فرد کمک کند و خود اعتمادی شخص را نیز افزایش دهد.مثلا بافت موی هلندی یکی از پرطرفدارترین مدل های بافت مو می باشد که تصویر آن را مشاهده می کنید.

بافت موی هلندی دوتایی
بافت موی هلندی دوتایی

رنگ موی گیلاس شکلاتی

رنگ های گرم و تیره بیشتر مخصوص روزهای سرد سال هستند. با این حال، هایلایت‌های گرم که به کمک رنگ های قرمز (مانند رنگ قرمز رزی و یا مسی) ایجاد می شوند، می توانند حال و هوای جذابی را در موهای شما خلق کنند. این رنگ مو تحت عنوان گیلاس شکلاتی شناخته می شود.

رنگ موی گیلاس شکلاتی

استفاده از تکنیک هایی مانند هایلایت یا بالیاژ قهوه ای تیره برای ایجاد موهایی با رنگ های گیلاس شکلاتی رایج است. برای شناخت انواع بالیاژ مو، مقاله ما را در فارمو از دست ندهید. لورنا مارتینز و رکس جیمسون، رنگسازان Maxine در شیکاگو در این خصوص می گویند:

رنگ گیلاس شکلاتی به خوبی با مدل موهای لایه ای یا چتری ها سازگار هستند. این رنگ می تواند عمق بیشتری را به موهای شما ببخشد و توجه بیشتری را به صورت شما جلب کند.

رنگ پایه قهوه ای و هایلایت هایی که انتخاب می کنید، باید متناسب با رنگ پوستتان باشند. این نکته ای است که حتما باید با آرایشگر خود در میان بگذارید. با توجه به رنگ پایه موهایتان، ممکن است برای رسیدن به گیلاس شکلاتی مجبور شوید بالیاژ یا هایلایت انجام دهید. شما همچنین می توانید با استفاده از یک روشن کننده ضعیف نیز این رنگ مو را بر روی موهایتان ایجاد کنید. رویکرد دوم، اسیب کمتری نیز به موهایتان وارد می کند.

رنگ موی فلانل زمستانی

فلانل زمستانی یک رنگ موی زیبا و جذاب مخصوص روزهای سرد سال است که در 2023 بسیار محبوب خواهد شد. این رنگ مو بر پایه مجموعه از هایلایت های رنگی است که بعد بیشتری را به موهای شما می بخشد. هایلایت های پهن در این مدل از رنگ مو، فضای اطراف صورت شما را قاب میگیرند و شما می توانید با استفاده از یک برس پهن زیبا ترین و رویایی ترین موها را تجربه کنید.

رنگ موی فلانل زمستانی

مزیت این رنگ مو این است که در عین حفظ بعد موها و هارمونی رنگ ها، یک الی دو رنگ در موهایتان بیش از بقیه به چشم می خورند. برای رسیدن به این رنگ مو، شما می توانید از آرایشگر خود بخواهید که هایلایت های پهن را برایتان در نظر بگیرد و رنگ پس زمینه را برای بیشتر موهایتان حفظ کند. بدین ترتیب، رنگ های هایلایت برجسته تر خواهند شد.

بلوند شب پره کولی

اگرچه در سال 2023 توجه بیشتری معطوف رنگ های تیره است، اما بلوند نیز جایگاه خود را حفظ می کند. بلوند هایی که یادآور رنگ های طبیعی هستند، مانند آنچه که در پر شب پره کولی می بینیم، در سال 2023 محبوب خواهند بود. سایه چشم های گرم بلوند و یا هایلایت هایی با تناژ های گرم در سال 2023 محبوب خواهند بود. شما میتوانید برای انتخاب بهترین سایه های گرم بلوند، مانند نارنجی، قرمز و زرد با آرایشگر خود مشورت کنید.

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

5/5 - (2 امتیاز)

دکتر فارمو

دکتر فارمو مجموعه ای از متخصصان زیبایی و تندرستی، با سال ها تجربه‌ در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، آرایشی و عمل‌های زیبایی است. ما به طور کامل با نیازهای مخاطبان خود آشنا هستیم و با به کارگیری علم روز، روش‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته، به مراجعین خود کمک می‌کنیم تا بدنی سالم و ظاهری جذاب داشته باشند. هدف ما ایجاد آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و بروز است تا ضمن فراهم آوردن تجربه‌ی مثبت و دلنشین، پرسش ها و چالش های شما را نیز رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا